Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) musí přestat stavět obchvat Chýnova na Táborsku. Krajský soud v Ostravě zrušil stavební povolení a vyhověl tak žalobě majitelky pozemků poblíž trasy budoucího obchvatu. Důvodem bylo podle soudu to, že úřady vydaly stavební povolení na základě územního rozhodnutí, jehož platnost uplynula. ŘSD chystá kasační stížnost.
nformaci sdílel na Twitteru ředitel ŘSD Radek Mátl. Uvedl, že soud zrušil rozhodnutí ministerstva dopravy jako odvolacího orgánu ve věci stavebního povolení. Vyhověl tak návrhu žalobkyně Hany Králové, která nesouhlasí s tím, že obchvat povede poblíž její nemovitosti.
„S rozhodnutím soudu zásadně nesouhlasíme. Kromě toho, že odporuje některým judikátům Nejvyššího soudu, tak boří dosavadní praxi v povolování staveb. Takové zastavení stavby má zásadní dopad do harmonogramu. Je to rozhodnutí, které devastuje naději mnoha stovek lidí a desítek tisíc řidičů. Nicméně rozhodnutí respektujeme a připravujeme paralelní kroky, abychom znovu v co nejbližší době získali stavební povolení,“ komentoval mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Ministerstvo dopravy jako odvolací orgán bude muset znovu rozhodnout o odvolání. Podle ŘSD je vázáno soudním rozhodnutím, bude tak muset stavební řízení zastavit.
Nové stavební povolení
ŘSD chtělo začít stavět obchvat už na jaře 2019, námitky do stavebního řízení ale již tehdy podala Hana Králová, jíž poblíž trasy patří pozemky. Jihočeský krajský úřad pak musel rozhodnout o novém stavebním povolení, protože ministerstvo dopravy zjistilo v předchozím procesu povolování stavby formální chyby.
Zatím jsou hotové zemní a přípravné práce. Obchvat odvede z města velkou část kamionů i osobních aut. Původní termín, kdy ho chtělo ŘSD dokončit, byl červen 2022. Přes Chýnov, který leží na hlavním tahu z Tábora na Humpolec a k dálnici D1, projede denně 15 tisíc aut, z toho 2500 nákladních. Novinářům to loni řekli zástupci ŘSD a ministerstva dopravy.
Územní rozhodnutí získal obchvat v roce 2009. Podle měření z loňského června projelo Chýnovem 14 800 aut, z toho zhruba 2500 kamionů. „Provoz je tady skutečně hrozný, intenzita narůstá a pro bezpečnost občanů Chýnova je obchvat skutečně klíčový,“ řekl loni starosta Ondřej Jaroš (SNK).
Obchvat povede jižně od města, z většiny po zemědělských pozemcích, poblíž zahrad a drobných hospodářství. Další část povede kolem obce Kladruby, kde vznikne i železniční most na trati Tábor – Horní Cerekev. První projekt na obchvat Chýnova je z roku 1940. Zůstal ale jen na papíře. V zimě, kdy je horší sjízdnost, jsou na silnici I/19 často kolony při stoupání z údolí Chýnovského potoka směrem na Pelhřimov.
Komu by se to libilo jit z klidu do obchvatu za barakem a z takovou frekvenci ? Jiste existuji i jine varianty vedeni obchvatu. Pani drzim palce.
Jo, taky když jsem jel naposled okolo a viděl jsem jak tam ten obchvat budují, tak jsem si říkal, že ty lidi z toho musejí mít obrovskou radost. Kdysi si koupili za zcela jistě nemalé peníze pozemek na okraji města, aby si tam postavili baráček a měli tam klid a pokoj. A teď po několika letech jim najednou za barákem postaví obchvat, po kterém bude jezdit tisíce aut denně a dělat jistě nemalý bordel. A na koukání to taky nebude asi pastva na oko. Mě by asi jeblo. :-/
nemusíme chodit pro příklad daleko. Pokud je to pravda,má být obchvat též okolo Humpolce přes Blanickou ulici. Tam,kde se staví nové,vlastně satelitní městečko. Za drahé peníze koupili pozemky a pak okolo nich budou jezdit kamiony po obchvatu. Taky radost.
INFORMOVANI SOUDRUZI V OKOLI SKOUPILI POZEMKY, TAK TO TAM VEST BUDE
Pivovar, který najednou tam stavět nebude ( u rozvodny).