Na nejdelším souvislém modernizovaném úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem se stále pracuje. Hotovo mělo být už v polovině listopadu.
Aktuálně můžeme
v zúžených pruzích potkat také silničářskou techniku. Jedná se o menší
vozidla údržby, velké šestikolové sypače by se totiž do pruhů nevešly.
„Není
opravená, není uvedená do provozu tak, jak měla být k tomu důležitému
milníku 15. listopadu. Jsme na nejvýše položeném místě dálnice D1 a tak
lze očekávat, že sem ta zima skutečně dorazí,“ řekl u sjezdu na Větrný
Jeníkov mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
„Nevejde se nám tam standardní
technika, kterou známe z jiných míst na dálnicích. Pořídili jsme proto
tohle vozidlo, které patří spíše na silnice první třídy. Je lehčí,
dvounápravové, má menší radlici,“ dodal.
Kdyby více sněžilo
Současný provoz na D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem je veden po vnějším okraji dálnice ve dvoupruhovém režimu tam i zpět.
„Pokud
by více nasněžilo, budeme nuceni ten režim změnit na jeden plus jeden.
Na takto omezené dálnici budeme rádi, když udržíme alespoň jeden jízdní
pruh.“
Spustit audio