Vybrat zajímavá historická místa v kraji a nechat je rozeznět klasickou hudbou v podání předních interpretů. To je dramaturgický záměr pořadatelů festivalu Hudební slavnosti, který až do 8. července putuje historickými místy na Vysočině.
Nepůjde v nich výhradně o prezentaci krásné hudby. Přejeme si, abychom výběrem a dramaturgií festivalu zdůraznili krásu míst, kde budou koncerty pořádány a pomohli zvýraznit jejich přitažlivost. Základním rysem dramaturgie je respektovat charakter a výjimečnost prostor, v nichž budou koncerty pořádány. Mimořádnou pozornost věnujeme náladě a historickým souvislostem,“ vysvětluje Miroslava Strejčková, která zastupuje pořádající společnost Klasik.
Přehlídka se tento týden dostává do své druhé poloviny. Interpreti mají za sebou účinkování na zámku ve Vilémově, Žirovnici a v Jaroměřicích nad Rokytnou. Čekají je ještě vystoupení na zámku v Přibyslavi, Moravských Budějovicích a Velké Bíteši. První z koncertů druhé série začíná v pátek na přibyslavském zámku. V případě nepříznivého počasí pořadatelé koncert, který začíná od 19.30 hodin, přesunou do kostela sv. Jana Křtitele. Návštěvníkům se představí soubor Lavia a komorní soubor Trifolium.
V sobotu se festival přesune do Zámeckých koníren v Moravských Budějovicích, kam zavítá Jiří Stivín a dětský hudební soubor Zpěváčci z Vysočiny. Poslední z cyklu koncertů, které se odehrají na Vysočině, bude 8. července ve Velké Bíteši. Tentokrát pozvání přijal hudební soubor Collegium musicae. Putovní přehlídku uzavře závěrečný koncert 12. července v Boskovicích, kde vystoupí soubor La via s Jiřím Stivínem.
Návštěvníci koncertů budou mít jedinečnou příležitost vychutnat si hru na klasické dobové nástroje. Hrou na ně se zabývají soubory Trifolium musicae a Collegium musicae.
„Soubory byly založeny v roce 1997 skupinou mladých muzikantů, kteří se zabývají barokní hudbou a mají v této oblasti mnohaleté zkušenosti. Každý z členů hraje na kopii dobového nástroje a prošel, nebo je v současné době členem i jiných souborů nejrozmanitějšího složení. Soubor čerpá repertoár převážně z barokní hudby 18. století. Dramaturgie zahrnuje nejen kantáty pro sólový hlas, ale i instrumentální sonáty a jiné barokní skladby pro komorní obsazení,“ vysvětluje Strejčková.