Na Vysočině se epidemiologická situace ustálila

Pravidelné každotýdenní jednání bezpečnostní rady kraje a pracovní epidemiologické skupiny dnes přineslo pozitivní závěry.

Poté, co byla už o víkendu Krajskou hygienickou stanicí se sídlem v Jihlavě upravena mimořádná opatření na Jihlavsku a Telčsku, zůstávají v platnosti pouze opatření pro nemocnice, sociální služby, lékárny, dětské domovy… Vzhledem k dobrému vývoji očekává ředitel KSH Jan Říha, že podobně bude možné rozhodnout i v konkrétním provoze v Pacově.

„K dnešnímu dni se v Kraji Vysočina od  začátku epidemie nakazilo 436 obyvatel, 336 z nich se vyléčilo a krajští epidemiologové nyní evidují 100 pozitivních pacientů s COVID-19. V krajských nemocnicích Jihlava a Havlíčkův Brod je s COVID-19 aktuálně hospitalizováno 7 pacientů.  Dobrou zprávou je, že v našem regionu nejsou žádné příznaky komunitního šíření a neobjevilo se žádné nové ohnisko nákazy. Pokud dopadnou  příznivě středeční testy u klientů Alzheimer centra v Jihlavě, je předpoklad, že by už v pátek mohla Jihlavu opustit i spolupracující armáda,“ informoval hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.

 

Hejtman Jiří Běhounek dnes také informoval, že aktuální kapacita laboratoří pro testování vzorků PCR je i se smluvními zařízeními 460. Pokud by ze strany ministerstva zdravotnictví nebo hlavní hygieničky byl na kraje požadavek testování rozšířit, např. kvůli vyššímu zájmu o testy ze strany samoplátců, je třeba, aby nám z národní úrovně přišla informace, které další laboratoře nám poskytnou volné kapacity.

 

Současná příznivá epidemiologická situace nepředpokládá další svolání Bezpečnostní rady Kraje Vysočina a dále bude aktivní pouze pracovní skupina COVID, jejímž řízením je opět pověřen náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast zdravotnictví Vladimír Novotný.

  • tisk@kr-vysocina.cz

Petr

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Životnost krajských silnic se snižuje. Může za to nárůst nákladní dopravy

St Srp 12 , 2020
Doba životnosti silnic II. a III. tříd v majetku Kraje Vysočina se podle dopravního významu, dopravního zatížení a v závislosti na pravidelné údržbě a opravách pohybuje mezi 20 – 25 roky.

You May Like

Témata