Doba životnosti silnic II. a III. tříd v majetku Kraje Vysočina se podle dopravního významu, dopravního zatížení a v závislosti na pravidelné údržbě a opravách pohybuje mezi 20 – 25 roky.
Nejvíce vrásek dělají údržbě silnic už několik let transporty vytěženého kůrovcem napadeného dřeva. Zatímco v roce 2016 se množství těžby pohybovalo kolem 1,5 milionu m3, v loňském roce bylo přepraveno po silnicích II. a III. tříd téměř pětkrát více kulatiny. Při průměrném zatížení kamionu 30 tunami hmoty to představuje více než 163 tisíc naložených nákladních aut ročně. Náměstek
Krajské správy a údržby silnic Tomáš Mátl upozorňuje také na případy nevhodně uskladněného dřeva v těsné blízkosti silničních těles, přičemž při manipulaci a nakládce jsou stále častěji poškozovány krajnice komunikací nebo dřevo končí v příkopech, kde se materiál stává překážkou pro odtok vody při přívalových deštích. Ve stavební sezóně jsou navíc silnice II., ale i některé silnice III. tříd zatíženy transportem obrovského množství stavebního materiálu na opravy dálnice D1.
Krajská správa využívá pro financování modernizace, údržby a oprav peníze rozpočtované Krajem Vysočina popř. Státním fondem dopravní infrastruktury. Velké investice dotované evropskou unií, např. stavby ochvatů, realizuje většinou přímo Kraj Vysočina.
- tisk@kr-vysocina.cz