Když můj účet za vytáčené připojení k internetu vyšplhal do relativně velkých čísel, začal jsem hledat jiné řešení. Protože bydlím v lokalitě, kde „nehrozí“ kabelová televize ani mikrovlnný spoj, ale kupodivu je zde funkční technologie ADSL, rozhodl jsem se jít touto cestou. (přišlo mailem)
Našel jsem cenově zajímavou nabídku firmy INTERNET CZ a začal konat. Vyplnění on-line objednávky bylo hračkou, během minuty byla zpátky na e-mailu písemná smlouva. Vytiskl jsem ji, podepsal, odeslal a zaplatil požadovaný vstupní poplatek (včetně tzv. malé instalace a koupě modemu). Až do této chvíle bylo vše v režii společnosti INTERNET CZ a vše běželo jak po drátku
Jenže po výše popsaných úkonech nastal okamžik, kdy do věci musel bohužel vstoupit monopolní vlastník telekomunikační sítě – Český Telecom a.s., u kterého společnost INTERNET CZ za mne objednala technické zřízení služby. A to se začaly dít věci, že se jeden nestačil divit! Objednávka se vrátila s tím, že jsem údajně dlužníkem společnosti Český Telecom a.s. Po mnoha telefonátech se ukázalo, že nic fakticky nedlužím, peníze jsou na účtu Českého Telecomu, ale v informačním systému je nelze přiřadit k pohledávce, protože systém momentálně tiskne účty a nemůže prý současně párovat platby a pohledávky. Trvalo přesně týden, než se podařilo fakticky neexistující pohledávku ze systému Českého Telecomu vymazat. Společnost INTERNET CZ zadala moji objednávku podruhé. Opět se vrátila – mám prý špatný typ rozhraní euroISDN – potřebuji „U“ a mám „S/T“ Tuto skutečnost se ovšem nikde předem nedozvíte. Jde o administrativní úkon (prostě někdo změní v systému údaj, technicky se nic nezmění), ovšem u Českého Telecomu na tento administrativní úkon musíte podat písemnou žádost! Dojel jsem tedy na tzv. Telepoint a žádost řádně podal. Bylo slíbeno její vyřízení do 24 hodin. Ve skutečnosti to trvalo po mnoha urgencích 3 dny, protože paní na Telepointu sice požadavek zadala, ale jiný pracovník Českého Telecomu, který ji měl vykonat, se na to vykašlal, dokud jsem to nezačal urgovat. Když to bylo konečně provedeno, INTERNET CZ zadal moji objednávku potřetí. Opět se vrátila s tím, že je uvedeno chybné referenční číslo! Po dalších telefonátech se ukázalo, že někdo z Českého Telecomu mi změnil toto referenční číslo, tudíž to, co jsem měl doposud na vyúčtování, již neplatí! Bohužel se nikdo neobtěžoval mi tuto změnu sdělit! Čtvrtý pokus o zadání objednávky se podařil! Píše se pátek 14. listopadu 2003. Objednávku jsem vyplnil 24. října 2003. Celých 21 dnů trvalo, než objednávku podařilo „protlačit“ do systému Českého Telecomu! Nyní čekám, co si Český Telecom zase vymyslí – možná se zjistí, že ke mně vedou příliš tenké či naopak tlusté dráty, nebo že mám špatné číslo bot
U Českého Telecomu je totiž možné úplně všechno (kromě rychlých a bezchybných služeb).
Petr Šafránek, petr_s@volny.cz
PS: A aby toho nebylo málo – když jsem se rozhodl přejít na platby inkasem z účtu a opět vyplnil další písemnou žádost na Telepointu, někdo do systému omylem zadal platbu bankovním převodem, což není totéž. Opět několik telefonátů, než byl údaj v systému uveden do souladu s mojí řádně vyplněnou žádostí. A tak tedy vzhůru s Českým Telecomem do EU!