Nová výrobní hala firmy Steel Servis Center na Pražské ul. v Humpolci bude využívat železniční vlečku.
Podle závěrů Odboru životního prostředí krajského úřadu Kraje Vysočina ze dne 18.12.2003 nebude žádost o rekonstrukci, resp. modernizaci železniční vlečky firmy Steel Servis Center, posuzována podle zákona. Řečí normálních lidí to znamená, že prakticky nic nebrání tomu, aby 100% japonská firma (vlastněná koncernem SUMITOMO), která byla do obchodního rejstříku v ČR zapsána 23.4.2003, využívala stávající železniční vlečku. Tato vlečka je dlouhá celkem 235 m a vede z humpoleckého vlakového nádraží, samotným areálem závodu prochází 140m. V současné době jí využívají pro dopravu podniky DH Dekor, ZZN a Agroches. Firma Steel Servis Center bude tuto vlečku využívat pro výhodnou dopravu materiálu (ocelové plechy ve svitcích o 20t a později 25t) do nově budovaného výrobního závodu na přípravu ocelových plechů pro výrobu automobilových karoserií. Z těchto nastříhaných plechů o přesně definovaných rozměrech se zpravidla přímo v automobilkách vyráží části karoserie, které jdou dále do výroby nebo do skladů jako náhradní díly. V roce 2005 se plánuje doprava 6000t pomocí 160 vagonů a v roce 2007 již 12000t a 240 vagónů, tj. 40 vlaků. Ze závodu se budou plechy odvážet kamiony.
Předpokládaný termín dokončení stavby vlečky (také zvláštní kolej do areálu DH Dekor) je cca polovina srpna 2004.
Pro humpolecké vlakové nádraží je to jistě přínosná věc, protože další podstatné využití regionální tratě Havlíčkův Brod – Humpolec pro nákladní dopravu zajistí její životaschopnost. České dráhy budou muset investovat do oprav této trati. V současné době po této trati projede v pracovní dny devět osobních vlaků a o víkendech pouze sedm. Nákladní doprava je minimální.
Celá investice do tohoto areálu byla provedena s ohledem na plánovanou výstavbu automobilového závodu Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o. v průmyslové zóně Kolín (dodávky materiálu do prvovýroby – „Just in Time“). Jak ovšem v listopadu 2003 oznámila agentura CZECH Invest, Česká republika nepostopupila do užšího výběru pro stavbu tohoto závodu. Uvidíme, zda investor zajistí jiný odbyt pro své výrobky a bude tedy ve výstavbě pokračovat, či se změní podnikatelský záměr.
foto: Pierre