Celkem jedenáct nejrůznějších ocenění získal v minulém roce humpolecký
Rodinný pivovar Bernard. Tvůrci stále oblíbenějšího humpoleckého piva bodovali
znovu na soutěžích, na nichž se hodnotila kvalita konkrétních výrobků, i na
přehlídkách popularity a obliby tradičního českého nápoje v širších
souvislostech. Závěr z loňských ocenění je jednoznačný: Bernard znovu posílil
své postavení mezi nejlepšími českými pivovary.
Na degustačních soutěžích dělala Bernardu největší čest třináctka. Tedy
speciální třináctistupňový tmavý ležák, který pro humpolecký pivovar zajistil
první místo na táborské České pivní pečeti i na českobudějovické soutěži Pivo
České republiky. Umístění získala především piva s přísadou jemných kulturních
kvasinek, která prodáváme v láhvi s patentním uzávěrem, Sváteční ležák a
Speciální černé pivo, potvrdil hodnocení úspěšného roku výrobní ředitel a jeden
ze spolumajitelů pivovaru Josef Vávra. Na degustační soutěži v Žatci a na
přehlídce Sdružení přátel piva v Černé Hoře se neztratil ani polotmavý ležák. Za
kvalitu piva jsme v loňském roce získali celkem osm ocenění, připomenul Vávra.
Pivo učinilo humpolecký pivovar nejobdivovanější firmou Vysočiny v přehlídce
Czech top 100 a čtvrtou v celostátním měřítku ve stejné soutěži mezi
potravinářskými a tabákovými firmami. Bernard uspěl rovněž v novinářské anketě
Naše pivo 2004. Třetí místo v jediné české novinářské anketě popularity
jednotlivých značek piva v České republice je výrazným úspěchem. V anketě
hlasovalo přes sto novinářů a značka Bernard se zařadila mezi nejpopulárnější
piva v České republice, neskrýval potěšení z výčtu úspěchů generální ředitel a
další ze spolumajitelů pivovaru, Stanislav Bernard.
Humpolecký rodinný pivovar bude k vidění a hlavně ochutnání také na
přehlídkách v roce letošním. Na první z nich, táborské České pivní pečeti, se
představí už za několik týdnů, v únoru. Pivovar byl založen před čtyřmi sty osmi
lety, před čtrnácti lety byl zprivatizován, v současnosti zaměstnává devadesát
lidí. V minulém roce dodával na trh sedm druhů nepasterizovaného piva, loňský
výstav má hodnotu 127,7 tisíce hektolitrů piva, což představovalo meziroční
nárůst o čtyři procenta. Bernard se pije nejen v České republice, pivo z
Humpolce mířilo loni také na Slovensko, do Švédska, Německa, Chorvatska a
Ruska.
Článek původně vyšel na serveru Humpolec.cz – autor: Niky