Humpolec na Pelhřimovsku bude regulovat parkování v centru města. Od 1. července zavede parkovací zóny na Horním a Dolním náměstí a také v Husově ulici. Ve všední dni tam bude zdarma stání jen na dvě hodiny.
Podle starosty Petra Machka (Humpolec GO!) město dosud parkování v ulicích nijak neomezovalo. Nyní chce, aby stání sloužila jen ke krátkodobému parkování pro ty, kteří si potřebují ve městě něco vyřídit a aby v nich celodenně neparkovali ti, kteří v centru pracují.
„Nezavádíme parkovací automaty, které jsou jednak finančně náročné na pořízení a zároveň je to už taková restrikce, že vybíráte peníze. Chceme jít takovou měkčí metodou, zavádíme parkování na parkovací kotouče,“ vysvětlil Petr Machek s tím. že maximální doba parkování jsou dvě hodiny.
Tato pravidla přitom budou platit pouze ve všední dny od osmi ráno do pěti odpoledne, jindy jsou volně přístupná. „Pokud tam budete stát déle než dvě hodiny, může se vám stát, že dostanete pokutu,“ řekl Machek k pravidlům od pondělí do pátku. Protože Humpolec nemá městskou policii, bude parkující řidiče kontrolovat úředník města.
Regulace parkování v Humpolci:
– zahájení od 1. července
– v pracovní dny v době od 8 do 16 hodin
– maximální doba parkovní 2 hodiny
– lokality Horní náměstí, Dolní náměstí, ulice Husova
Místa je ve městě dost
K tématu se uskuteční veřejná prezentace, bude 25. června od čtyř hodin odpoledne v Mikádu. První regulace přitom vychází ze studie, kterou má město od předloňska. Počítá se v ní i s dalšími etapami omezení parkování. K jejich zavedení se ale podle starosty sáhne až v okamžiku, kdy si vyhodnotí dopady prvních změn.
Podle studie je míst k parkování ve městě dost, jen se nevyužívají rovnoměrně všechna. „Když se zreguluje doprava někde, auta se přesunou jinam, což automaticky nemusí být na škodu, protože jinde jsou místa volná. Jen se tam nestojí, protože je to daleko, už se musí jít do té kanceláře tři minuty, což je ale pořád v pořádku,“ dodal Machek. Docházková vzdálenost u dlouhobého parkování do deseti minut je podle něj přijatelná.
Podobně jako v Jihlavě, i v Humpolci mají změny v parkování své přiznivce i odpůrce. „Nevidím na tom nic špatného. Naopak si myslím, že občané ocení, že budou mít kde zaparkovat při vyřizování věcí na městském úřadu,“ usoudila třeba Hana Burdová. Mezi odpůrce modrých zón naopak patří Jaroslav Kubík, který dojíždí za prací do krajského města. „Dokonale okopírovaná Jihlava,“ povzdychl si.
Konečně!
Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly!
Ukáže se, že nebude sil kontrolovat ty hodiny a od nového roku tu bude chodit městská policie.
MP asi vůbec nevznikne
Podle me by bylo nejlepsi zakazat autum vjezd do centra.
Rozhodně systém Jihlavy doporučuji okopírovat. Modré zóny všude, platíte hlava nehlava ve dne v noci a nikdo Vám možnost parkování stejně negarantuje. To vše minimálně jako rezident za 1200,- ročně za první auto. Pomíjím fakt, že každým čárováním se samozřejmě zmenšuje kapacita, protože na budování nové nejsou přeci peníze. Moderní je jezdit na kole, což je sice fajn, ale vyhrazené pruhy se malují díra nedíra, kanál nekanál. Jako bonus Vám do sídliště zavedou MHD, protože je to „sexy“ a vypovídá to o vyspělosti města !)
Tož do toho :))))
frrrr
Tady se snad o modrých pruzích vůbec neuvažuje. Otázkou za milion je, jak tedy navýšit počet parkovacích míst ve městě. Nemusím být architektem z ˇjejich Kmory architektů,ale jak tedy vyřešit tuto místní situaci.?
Jistě se shodneme, že největší nápor na parkování je v lokalitě polikliniky, bohužel tam řešení neexistuje. Díky nesmyslnému projektu tzv. zklidnění zanikla i místa před poštou ve velké většině.
Jak tedy postupovat?
Parkovací dům? Alespoň na 60 automobilů? Všichni se bojí nákladů. Ano peníze jsou potřeba na mnohé jiné projekty, takže asi se této vymoženosti ve městě nedočkáme, protože tam, kde by být měl, to jest lokalita poliklinika a v blízkém okolí není pozemek města.
Tak chystaný krok města je prvním pokusem řešit alespoň náměstí, není to lece přijímané rozhodnutí, ale nějak se začít musí. Obávám se však, že na úřadě schází úředníci na jiné práce, tam by jich bylo potřeba jako sůl, Najde se persona ochotna kontrolovat dobu parkování? To je otázka za dva miliony.
a jak to asi oznacite, ze je to pod pokutou do 2 hodin? Jedine carama. No a na koho to dopadne nejvic? Na luftaky a ty co jedou do mesta na skok. Nebudou mit hodiny, nezaparkujou.
parkovacich mist by bylo dost, kdyby kazdy obcan humpolce nepotreboval jet na postu/urad atd. autem
Staci aby si zamestnavatele nedelali z mestskych komunikaci a pozemku personalni parkoviste .
Ono na poštu nechodí či nejezdí jen občané Humpolce.
o tech ale taky nikdo nemluvil
Je dlouhou dobu známo, že čím víc se staví parkovacích domů v centru měst, tím víc se v nich zahušťuje doprava. Podle mého názoru je v Humpolci parkování stále bezproblémové (i když se situace rok od roku zhoršuje). Stačilo by, kdyby se lidi zase naučili chodit pěšky nebo jezdit na kole, pak by se nemusely řešit tyto věci
Pokud bude parkování zadara, tak se nic nezmení. K chůzi pěšky a jízdě na kole, třeba do práce je třeba lidi motivovat. Když budeš muset dát za parkování auta v pracovní době denně 250 resp. 5000 měsíčně tak ono s to pár lidiček rozmyslí. A míst na dvě hoďky, což na běžný parking bohatě stačí, razantně přibyde.
Kdo tam asi parkuje? Lidi z městského úřadu, finančáku, pracáku a samozřejmě pivovar.