Desítky nových kilometrů na Vysočině. Podívejte se na plány do roku 2032

59

Na změny k lepšímu se mohou těšit obyvatelé i řidiči na Vysočině. Ředitelství silnic a dálnic plánuje řadu významných dopravních staveb. Podívejte se na plán až do roku 2032. Harmonogram obsahuje například šest a půl kilometru dlouhý západní obchvat Pelhřimova.

V různých částech Kraje Vysočina se mohou řidiči těšit na výrazné zlepšení dopravy. Od příštího roku do 2032 mají vzniknout nové obchvaty měst a úpravy čekají nebezpečné úseky silnic první třídy. Přehled Deníku vychází z mapové aplikace portálu ŘSD.

Obchvat Salačovy Lhoty na Pelhřimovsku.

První velkou stavbou, která má na Vysočině odstartovat už v roce 2025, je úprava křižovatky u Dobré Vody nedaleko Telče na Jihlavsku na silnici I/23. Půlkilometrový úsek má odstranit nebezpečnou a nepřehlednou křižovatku.

O rok později, v roce 2026, se mají rozběhnout dva významné projekty. Ten rozsáhlejší z nich je šest a půl kilometru dlouhý obchvat Pelhřimova, který odvede tranzitní dopravu z centra města. Ve stejném roce má začít také směrová a výšková úprava silnice I/34 u Jitkova na Havlíčkobrodsku

V roce 2027 se rozběhnou práce na dalších třech významných úsecích. Šestikilometrový obchvat Třebíče má ulevit centru města od tranzitní dopravy a zároveň začne rekonstrukce silnice mezi Třebíčí a Vladislaví, která má zvýšit bezpečnost a plynulost provozu. V plánu je také stavba přeložky silnice mezi obcemi Věž a Skála v úseku mezi městy Humpolec a Havlíčkův Brod.

Stavby zahájené v roce 2028 a později

Od roku 2028 ŘSD plánuje sérii dalších projektů, včetně severovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu. Stavba dlouhá 1,2 kilometru má začít v roce 2028 a po dokončení zlepší plynulost dopravy ve městě. Součástí projektu je i zvýšení kapacity dvou důležitých křižovatek. Postavit se má také obchvat Krátké Vsi na Havlíčkobrodsku. Nová 2,4 kilometru dlouhá trasa silnice I/34 povede mimo zastavěné území obce. Stavba má být dokončena v roce 2029.

V roce 2028 se má rozestavět také 5,9 kilometru dlouhý obchvat v úseku Želetava – Horky na Třebíčsku na silnici I/38. O rok později, v roce 2029, je plánováno zahájení stavby 5,2 kilometru dlouhé přeložky silnice I/38 mezi Jakubovem a Litohoří, také na Třebíčsku. A v roce 2030 má začít výstavba obchvatu Vladislavi (opět na Třebíčsku), který přinese plynulejší a bezpečnější jízdu po silnici I/23.

V plánu je také přeložka silnice mezi Jihlavou a Stonařovem na Jihlavsku. Třináctikilometrový úsek nové silnice I/38 má vznikat od roku 2030. Přeložka odvede tranzitní dopravu z obcí na trase a zrychlí spojení severozápadu a jihovýchodu republiky.

Řidiči na Pelhřimovsku se mohou těšit na bezpečnější jízdu po silnici I/19. V roce 2030 má odstartovat stavba obchvatu Čížkova, která odstraní nebezpečný úsek procházející obcí a zkrátí jízdní dobu.

Axl

59 thoughts on “Desítky nových kilometrů na Vysočině. Podívejte se na plány do roku 2032

  1. Nikde sem se nedočetl o realizaci stoupáku v Rozkoši, chápu tedy správně, že se realizovat nebude?

      1. „… a na H. Brod není kde vést.“ A to info berete kde? Já jsem nezaznamenal, že by se tím někdo někdy vážně politicky zabýval (podpultové info, že jedna paní něco nechtěla neberu vážně). Možná by zrovna v tomto případě utracení peněz za studii variantního řešení včetně propočtu nákladů dávala jednou smysl.

        frrrr

        1. A kde tedy tu trasu navrhnout? Jistě by se přihlásili ekologičtí fundamentalistí z Dětí Země a nepostavilo by se nic.

          1. Samozřejmě, jednodušší bude nabídnout řadu argumentů proč to nejde.
            Také jsem slyšel, že dle ŘSD je obchvat PE-HB velmi vzdálená budoucnost a stálo by to moc peněz a kdesi cosi.
            Přitom to stejné ŘSD má již povolení stavět obchvat obce Věž a Skála a brzo začne. Asi přes Věž a Skálu vede jiná silnice….
            Ale proč by ŘSD plánovalo a financovalo obchvat Humpolce, když zjevně nevyhovující stav průtahu silnice I/34 může záplatovat dílčími investicemi, tzv. „za pár korun“ a hloupá samospráva ještě dychtivě skočí po pár drobcích pod stolem.
            Přesně jak píše p. frrrr, nikdo se tím vážně seriózně nezabýval, natož aby byla provedena např. vyhledávací studie.
            Ten zájem a tlak musí jít v první řadě od obcí. Nikdo za Vámi nebude chodit a nabízet miliardy na obchvat. A zdejší samospráva, minulá, předminulá, současná, to je jedno, se tím nezabývala vůbec.
            Místo toho plýtvala finance na nesmyslný obchvat do Čejova nebo se nimrá v detailech jako jsou BUS zastávky a jiné.
            K Vaší otázce, zkoušel jste vzít mapu a hledat možnosti?

        2. Tak se podívejte do mapy! Prostě není kudy, pokud teda někdo neobětuje kus lesa při dálnici a kus polí někde u Herálce na připojení k obchvatu Věž-Skála, což by se dle mého dalo využít!

          1. Obchvat Humpolce nesplňuje požadované aspekty z pohledu ŘSD, tudíž za ŘSD není důvod tuto velmi nákladnou akci realizovat. Navíc pokud dnes se tímto tématem začne město seriózně zabývat a najde společnou řeč s ŘSD tak minimální doba než se začne je deset let a to musí být po celou dobu opravdu skvělá konstelace hvězd. Brod má obchvat po dvaceti letech snahy, obchvat Věže je to samé, kdy existovaly tři varianty kudy povede a k dnešku ještě nekopli do země. Tím chci říct, že je to zpravidla násobek. Neříkám, že bych osobně o obchvat Humpolce nestál, říkám tím, že se ho s největší pravděpodobností nedožijeme .
            A možnosti kudy by jít mohl jsou nebo se dají hledat, lépe
            řečeno již se měli hledat, o to hůř se budou hledat jestli tu povede rychlodráha.

          2. Nesplňuje parametry? Je to ta sama silnice co na ni bude obchvat Věž Skála. Co na ni je obchvat Kamene, co na ni je obchvat Pelhřimova. Proste pojedete z Tábora na HK a jediný špunt…….Humpolec

          3. Pokud dojde ke stavbě stoupáku a příprava je hodně blízko, tak žádný obchvat nebude. Na to se ŘSD 20-30 let vyprdne.

          4. Rychlodráha se kolem Humpolce stavět nebude. Bude procházet okolím H. Brodu.

  2. Díky Štěrbovce a geniálním mlaďochům NIKDY.
    Totálně to totiž zazdili, podobně jako předjížděcí pruh na Rozkoš.

    1. Nic není černobílé. Třeba tu je někdo další, kdo potřebuje aby jelo přes město hodně aut. Stačí se rozhlédnout kolem průtahu městem, kdo láká reklamou na svoje služby.

    2. Pruh na Rozkoš ti mlaďoši naopak zase po odchodu Štěrbové obnovili. Taky myslí na občany Rozkoše, takže prosadili u ŘSD vybudování protihlukové stěny, se kterou se původně vůbec nepočítalo. Ověřujte si fakta, choďte na zastupko, ptejte se zastupitelů, než začnete psát svoje vybájené nesmysly.

      1. S protihlukovou stěnou se na Rozkoši počátalo, jen nebyla v té prvotní studii, protože zanesení protihlukové stěny do projektu předchází nejdříve akustická studie a věřte tomu, že Vyvadilová si tohle hlídá. Jak píše, že TI MLAĎOŠI zase obnovili. tak to není zas tak úplná pravda. Bylo za tím hodně vyjednávání a věřte, že opozice také nebyla bez přičinění.

          1. Možná ano, možná ne. Vyvadilová byla napadána tady na humpolaku, že na anonimních strámkách se podepisuje, tak nevím.

  3. Podstatné je to, že se celá věc a to jen kvůli jejich nekompetentnosti a neustálému rýpání a hledání neexistujících kriminálních deliktů, minimálně velmi opozdila a značně se i prodraží, pokud k ní vůbec dojde. Na to jeden nemusí chodit do zastupitelstva, aby mu to došlo. Protihluková stěna by se řešila tak jako tak, dříve nebo později. To je každému úplně jasné. Když už tedy chcete ta “ fakta „. A faktem také zůstává, že to byli také mlaďoši, kteří prosadili Štěrbovku do čela města, . To, že teď hasí požár, co sami pomohli založit, je naprosto neomlouvá.

    1. Jste vůl.
      Smtěrbová odstoupila, kvůli vázným rodinným důvodům, umíral jí manžel.

      Tak se vytvořila nová koalice s novým starostou, který má na některé věci jiný názor, to je normál.

      Vas hyenismus a hloupost jsou odporné.

    2. Štěrbová získala 18 hlasů. Volili jí teda i mnozí opozičníci. Je fascinující jak se ve všě snažíte házet vinu na mlaďochy. Stačí si ale ověřit pár informací a hned je vidět, jak neobjektivní jste. A byli to mlaďoši, kdo viděli problémy i u Hraly a tak složili koalici jinak. Pro město. Jim na městě záleží. Vám a vašim kamarádíčkům jde jen o dobře placená místečka. Jste dost čitelní.

      1. Ne, naopak, čitelní byli mlaďoši, když byli ochotni se spojit i s Hralou, protože i oni dobře věděli, že nebylo a není většího tragéda v dějinách Humpolce. Tolik k čitelnosti.

          1. no sorry, ale asi o 300% příčetnější, a to ho fakt nemusím.

  4. Nemontujte sem nějaké osobní věci a čtěte obsah. Téma je obchvat města a předjížděcí pruh na Rozkoš. A to právě rozhodujicim a zásadně negativním způsobem ovlivnila celá současná koalice pod tehdejším vedením města v čele s bývalou starostkou, která se v této věci zcela zásadně angažovala. Můžete to nějak rozporovat? To, co bylo za její rezignací, tady zminujete jen vy. Tak laskavě sprostě neurážejte hyenismem atd .a zkuste nějak věcně argumentovat. Pokud teda na to máte kapacitu.

  5. Delikty? Tech je hafo. Už treba se ví, jak to dopadlo s traktorem, sneznou jamou atd? Tohle vsechno jsou pru*ery z minula. Mi jako danovymu poplatnikovi rozhodne nejsou lhostejny!! Diky za zmenu na radnici!! Machkovi a spol. fandim. Vic by mohli zabrat lidi-anoisti. Maruna Jarosova na zastupku v zari v teplakach byl ulet. Nemohla jsem uverit, kdyz jsem to videla na vlastni 👀

  6. Vážená paní Jarošová,

    tepláky klidně nosit můžete, příslušnost ať už k té či jiné politické straně z Vás o tolik lepšího člověka nedělá a potvrzuje to fakt, kdy onen anonym Vás jako celek za ANO vyzval abyste,, zabrali,, a vy řešíte tepláky. To o něčem svědčí… A při tom nebylo by mnohem lepší ukázat, že jako, výherce voleb a politický partner vládnoucího uskupení umíte lépe komunikovat s opět tak potřebnými voliči a sdělit nám stav ve kterém se nachází realizace připojovacího pruhu na Rozkoši či výhled a možnosti obchvatu Humpolce?
    Ptám se, jsem obyčejnej a podoma nosím tepláky. Pěkný den

    1. ANO je součást koalice s vychvalovaným Hugem. A už někdo výše psal, že bude později realizována výstavba. Vše je v kompetenci Kraje Vysočina, takže asi otázky tam. Však problém s rozhlednou na kruhači, také Kraj Vysočina neřešil s radnici.

        1. Otázka zněla reálný termín. Působí to zatím tak, že si někdo ze zálohových plateb užil hezké léto bez práce a teď se to dohání o nedělích a svátcích:-) Nevím, jak to má město ošetřeno, ale obávám se, že na knihkupce to v případě prodlevy už hodit nepůjde.

    1. Tak jedna věc je samotné dokončení prací, a druhá pak otevření ulice do užívání.
      Firma dostala na základě víceprací nový termín do konce října, podle slov parťáka tento týden proběhne asfaltování. Pak se ještě musí provést značení a proběhnout předání stavby, odstranění případných vad a nedodělků, kolaudace. Takže určitě od půlky listopadu dále je možné čekat otevření ulice pro užívání.

    1. Ano, ale aktualizováno 8.7.
      A propos, celkem si vybavuji ty výkřiky, kterak předešlé vedení radnice špatně hospodaří, nekontroluje zadání atd.
      Na této stavbě se většinu léta nedělo nic, ted se to honí o nedělích a svátcích.
      Tak by mě zajímalo, jestli svěží vítr neudělal někde chybu a nemohlo být hotovo dřív.

      1. Vždy může být dříve hotovo. I vy a vaše parta jste se mohli poroučet dříve…

        aktuální termín dokončení je stanoven na 22.11.2024

        Důvody posunu termínu dokončení prací:

        1. Velké množství víceprací dle dodatku č.1 ze dne 2. 10. 2024. Dílčí zdržení dle zhotovitele cca 20 dní.

        2. Překládka podzemních sítí dotčených správco v místě provádění stavby dle dodatku č.1 ze dne 2. 10. 2024. Díl í zdržení dle zhotovitele cca 7 dní.

        3. Omezení stavebních prací z důvodu přesazování stromů v místě provádění stavby. Dílčí zdržení cca 3 dny.

        4. Změna způsobu likvidace stávajících obrub oproti původnímu požadavku.

        5. Přerušení prací z důvodu povětrnostních podmínek 3 silné deště v období od 12. do 16. 9. 2024 s následným vysycháním (technologická kázeň) a asanačních prací. Odstraňování nánosů bláta a uvedení staveniště do původního stavu. Dílčí zdržení cca 10 dní.

        https://smlouvy.gov.cz/smlouva/30835536?backlink=4deto

        1. Kdo nekdy neco vetsiho stavel, tak vi, ze nejaky termin je jen formalita.
          Na druhou stranu dodavatele nelze nechavat v klidu. Ten musi byt pod kazdodennim tlakem.

          1. No nevím… Vámi zmíněná „formalita“ stojí většinou zhotovitele na standardně jdoucích veřejných stavbách dost peněz.

            frrrr

          1. To možná je, ale neřeší to otázku, proč se celé léto na místě nic nedělo. Pravda, pan starosta kontroloval parkovací kolečka na náměstí, času nezbývalo…

          2. Byl jsem se tam včera podívat. Vypadá to, že na křižovatce pod školou s Dukelskou bude kruhák! Nebo mě jen šálil zrak??

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Objevte krásy Vysočiny během podzimních prázdnin a svátečních dnů

St Říj 23 , 2024
Využijte podzimní prázdniny k poznávání Vysočiny! Otevřené památky, akce pro rodiny s dětmi i krásná příroda vás čekají ve Žďárských vrších.

You May Like

Témata