Například Hana Cardová se svěřila. „Jsem letitá řidička a bydlím na sídlišti Pražská, užili jsme si tady průjezd kamionů až až. Téměř rok máme obchvat skoro za dvě miliardy,“ postěžovala si. Podobné zkušenosti má i Luboš Dočekal. „Od Jihlavy na Kolín zas jezdí kamiony. Poznáte to už podle toho, do kterého jízdního pruhu se řadí. Většinou jsou to cizinci,“ konstatoval. Že se kamionům na obchvat po otevření Lidické ulice moc nechce upozornil i Petr Kadlec ze sídliště na Pražské.

Několik takových případů bylo skutečně zaznamenáno v pondělí 4. listopadu dopoledne, kdy z šesti řidičů se tři rozhodli jet přes Havlíčkův Brod od Lidické ulice směrem na Pražskou, všechny kamiony měly cizí poznávací značku.

Podle vysočinské policejní mluvčí Dany Čírtkové policie průjezd kamionů přes město pořád kontroluje. „Ale nemůžeme tam být denně čtyřiadvacet hodin. Navíc nechápu, proč si někdo stěžuje novinám, když policejní linka má číslo 158,“ poznamenala.

Řidiči, kteří poruší zákaz, platí na místě pokutu v příkazním řízení ve výši dva tisíce korun. Není ale pravda, že kamiony přes město nesmí jezdit vůbec. Mohou, ale jen s určitým omezením. „Kamiony při cestě od Humpolce odbočí na křižovatce u čerpací stanice Humpolecká na Jihlavu. Pojedou směrem přes Lidickou na kruhový objezd pod Svatým Křížem a tam odbočí na nový obchvat. Tím se cestě přes město vyhnou,“ vysvětlil po otevření jihovýchodního obchvatu místostarosta Brodu Libor Honzárek.

Podobně je tomu ve vrchní části Masarykovy ulice. „Ve směru do Brodu od Kolína jsou dva nové odbočovací pruhy, které vedou vlevo na severovýchodní obchvat. Právě tudy pojede nejvíc aut a kamionů,“ dodal místostarosta. Nákladní auta smějí přes Brod jen ve směru z Humpolce na Jihlavu a nebo od Kolína směrem na Ledeč nad Sázavou.

Haně Cardové se nelíbí ani důvod, proč jezdí dále kamiony po Humpolecké ulici. „Proč pouštějí kamiony na sjezdu do Humpolce, dále se trmáceji přes Rozkoš, Skálu, Věž, Šmolovy a do městské ulice Humpolecká a pak stoupají novou ulicí Lidickou,“ postěžovala si. Totéž od Kolína, Svitav a Pardubic. Podle Cardové se na Humpolecké domy otřásají hlukem a trpí následky těžké dopravy.

Problémy se zátěží v ulici Humpolecká má vyřešit jihozápadní obchvat. Radní v Havlíčkově Brodě mají na stole již šest variant, kudy by mohl obchvat vést. „Jihozápadní obchvat je pro nás důležitou investicí. Propojuje dvě důležité silnice s dálnicí D1,“ oznámil na jednání zastupitelů Aleš Kratina, ředitel krajské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Jihlava.

Jak zopakoval, město Havlíčkův Brod navrhuje šest variant, kudy může nový obchvat vést. Všechny ŘSD posoudí a nejpozději na podzim letošního roku rozhodne. „Posuzovat to budeme hlavně z ekonomického pohledu,“ zdůraznil Kratina.

Na jihovýchodní obchvat má v budoucnu podle brodských radních navázat ještě úsek, který propojí výpadovky na Jihlavu a na Humpolec, silnici první třídy 38 a 34. To by se Brod mohl zbavit těžké nákladní dopravy úplně.