Tak jsem se dočetla, že rekonstrukce Okružní ulice v Humpolci kandiduje na nejlepší stavbu přispívající k bezpečnosti silničního provozu. Na základě studie “Zklidnění dopravy průtahu” byla v Okružní ulici provedena dopravní opatření včetně rekonstrukce povrchu vozovky. Tato opatření mají přispět ke zklidnění dopravy průtahu a rovněž ke snížení prašnosti a hlučnosti, a to i při zvýšeném dopravním zatížení.
Já osobně “těmhle věcem” moc nerozumím, ale z mého laického pohledu bych zrovna dvakrát nejásala. Rekonstrukce má určitě některá svá pozitiva, ovšem co jsem si zatím povšimla, tak kruhový objezd dopravu zrovna dvakrát nezrychlil. Vozovka se mi zdá v některých úsecích neúměrně úzká a myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že krajní obrubníky pod váhou kamiónů, které na ně musí neodmyslitelně najíždět, vezmou brzy za své. Samotným kamiónům pak hrozí při najíždění na ostré hrany obrubníků poškození pneumatik. V případě, že by kritickým místem měly projíždět zásahové vozy požárníků či rychlé zdravotní pomoci, nevím, kam by ostatní účastníci provozu měli uhýbat, aby tato vozidla mohla co nejrychleji projet. Už vůbec si nedokážu představit situaci u “kruháku” v zimním období, pokud napadne sníh (jako že je nutno s touto eventualitou počítat). Snad jako by stavbu projektoval někdo, kdo se v životě neocitnul na Vysočině v zimě. Bude-li se opakovat sněhová kalamita z loňského února a března, průjezdnost úzké komunikace se značně zhorší (ne-li zcela znemožní) a docela by mě zajímalo, kam se bude sníh z vozovky odhrnovat. Ono totiž není kam. Sníh se bude muset nakládat a odvážet pryč a v tomto případě ale zcela jistě nelze počítat s plynulostí dopravy. Rekonstrukce tak zůstane věrna odborné studii, neboť vlivem permanentní zácpy dojde skutečně ke “zklidnění dopravy”. Nejsem si však jista, zda zklidnění budou i řidiči.
A co na nové řešení obchvatu říkáte vy? Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti?
Co kdyby jsme zasvěcené komentáře nechali třeba po zimě ,až se všechny ty „nedostatky“ projeví? Ono je v každém člověku kus odborníka co ví všechno napřed.
Za sebe mám naprosto stejné pocity jako myska, ale to nemusí být koneckonců na škodu, zase si humpolečtí karosáři přijdou na své, tak proč ne?
Murlo
podobnou upravou prosla ulice na Brezinkach v Jihlave (k Tescu) tamni obyvatele jsou primo blazeni nad vecne ucpanym zuzenim . Dokonce jsem na vysocine zaslechl nazor posluchacky – moderator se ptal, s kym byste chteli posnidat. Pani by vzala na kavu projektanta te upravy a elegantnim gestem mu to horke kafe vylila do klina 😀
No tak já tady žádný „zasvěcený“ komentář nevidím a nějakého odborníka taky ne. Myslím, že jsem dost zřetelně uvedla, že se jedná o laický náhled prostého uživatele komunikace – stačí trochu pozorněji číst. Napsala jsem POUZE svůj názor, otevřela téma a vyzvala k diskuzi. To je všechno, netřeba za tím hledat něco víc. Ráda si tu přečtu i oponentní názor, ten ale ve vašem příspěvku postrádám. Vy nabádáte jenom čekat a to mi nestačí.
Jaký má vůbec význam „kruhák“ v tomto místě ? Ten kdo jede po bývalé hlavní,tak ho to zbrzdí a když bude chtít jet rychle,tak to po projetí stejně „rozhulí“.Ten kdo odbočuje z bývalé hlavní,tak dává přednost,kdo najíždí z bývalé vedlejší taktéž.Provoz se tam zpomalí,ale díky tomu asi trochu zhustí.V žádném případě to není kritika,zřejmě se mýlím,jak to tedy je.Pavel.
plne souhlasim s myskou. Jeste doplnim, at proboha nedavaji na kopecek uprostred kruhaku zadny pamatnicek – pri prvnim naledi tam tutove „neco“ pristane.
Ovsem protoze ja do humpolce prijizdim po Trucbabe, jsem uz tyden u vytrzeni nad tamnim pokracovanim stavby – vozovka odfrezovana 4ty den, dneska rano jsem tam stal o pul seste v lese na cervenou, pritom v pohode prujezdne oba pruhy a delnika nikde nevideti. Semafory nastavene na 10min cervena, 10sec zelena a v te kolone jsem za tech 20 min videl 5 skoro srazek – lidi co chvataj do prace se predjizdeli, vybocovali z rady, potkavali se v protismeru ….
Já byh tam dal pomníček toho projektanta :).
Ono je hezký mít v říjnu krásné silnice ale k čemu?U nás na Vysočině je hodně ostrá a dlouhá zima!!Od prosince do března jsou silnice hodně špatné a pak přijde duben začne se opravovat za nějakejch 100 miliónů pro město to se opravuje do října a bác a takhle to jde pořád dokola!!Hezký
Absolutne s tebou souhlasim. Odfrezovano, nikdo nedela, jen vytaceji mistni lidi, ktery nemuzou nic delat, resp.
Budou komunalni volby, tak boze lidi neapominejte a myslete az budete hazet listky…i kdyz ono je to u nas asi uplne jedno.
Olafe, Olafe a další. Tady vidíte jaké máte „zasvěcené“ komentáře. Ani jedna z kritizovaných komunikací není ve správě města, takže spojovat to s volbami je velmi nešťastné, neboť tyto akce město nemůže ovlivnit a může jenom nadávat a urgovat u zodpovědných, aby to dělali lépe. Ale co se týče kruháku, myslím, že jste se tam nikdo asi nebyl detailně podívat ! Opticky je sice možná malý, ale neviděl jsem žádný kamion, který by se tam při rozumné rychlosti nevešel, naopak projíždějí s dostatečnou rezervou a ani nevyužívají vnitřní kruh z kostek, který je tam pro případ, že se tam větší nebo delší vozidlo, nebo nešikovný řidič nemůže vejít. Jde jen o to aby správa silnic prováděla zimní údržbu tak jak má ! Leta byl problém z kopcem na Rozkoš a poslední dvě zimy po zásahu města a kraje se tam dělá údržba jak má a i v loňské extremní zimě tam již problémy nebyly.
Jinak úprava celé okružní ulice měla za úkol dopravu zpomali a zbezpečnit pro chodce a občany a toho se dosáhlo. Hlavně to velkém ocenili občané, kteří bydlí za silnicí, tedy Stodůlky, Cípek a zahrádkáři. Vy ostatní to možná tak necítíte, ale i když není vše ideální, tak je to velké plus a je třeba si uvědomit, že věci je třeba dělat tak, aby prospívali zde žijícím občanům a byli pro jejich dobro a ne pro nezodpovědné řidiče osobních, ale hlavně i nákladních aut, kteří se neším městem zcela nezodpověďně proháněli klidně stovkou a nás všechny ohrožovali ! Nebylo vyjímkou, že přechod se semafory kamiony projížděly na červenou ne proto, že ji neviděl řidič, nebo ji nevbral v úvahu, ale prostě to neubrzdil a tak to jen mnohdy s rukou na houkačce proletěl dál. Věřte tomu, že pokud bude správa silnic dělat to co má, tak tato komunikace bude i přes své některé chyby do budoucna velkým přínosem. Ano, nejlépe to vyřeší obchvat města, věřím, že jednou tady bude, ale bohužel město za minulého režimu zaspalo a kdy na to budou peníze se zatím neví, ale i to je v plánu a je to pro dobro občanů. Míla.
Vážení přátelé,
už je na kruháku namontováno zábradlí na mezi, tak si tam na hodinku stoupněte a pozorujte provoz. Musím říct, že je to super. Perfektní plynulost provozu, nikdo nemusí riskovat při vjíždění na hlavní mezi řítící se auta od dálnice jako dřív. A ač se to nezdá, tak ze zhora uvidíte, že i na ten sníh tam místo je a pokud ho bude opravdu hodně, je všude okolo dost místa kam půjde vyhrnout. Opravdu si tam dojděte na chvíli stoupnout a pak kritizujte. I velké soupravy se tam vejdou v pohodě. Když bude pravidelná údržba, bude to určitě přínos pro bezpečnost nejen občanů, jak psali předemnou, ale určitě i motoristů. A voto přeci de né….
Taky souhlasím. Podle mého je tam kruhák super. Pokud například člověk jel od bývalého Čemolenu a chtěl odbočit na Brod, byl to někdy docela adrenalinovej sport. Podle mého tam kruhový objezd patří. Škoda, že podobné místo na vybudování kruhového objezdu není i u Billy, tam by se šiknul taky a zcela jistě by tam byl provoz plynulejší. Bohužel, tam se asi kruhový objezd nevejde. :((
Jinak místem kruhového objezdu a po Okružní jezdím dost často a teď pokud neprobíhají práce, tak jsem taky nezaregistroval, že by se to tam nějak štosovalo a zdržovalo. Až bude ulice k Čemáku hotová, myslím si, že problém nebude vůbec. Také jsem sledoval velké náklaďáky a také jsem nezaregistroval, že by se na kruhák nevešly. Místa je tam pro ně opravdu dost. Snad jedině nějaké nadměrné náklady by se tam nemusely vejít.
Mimochodem ty kruhové objezdy jsou stejně bezva věc. Tisíckrát lepší než nejaké semafory, které dokážou zdržovat a dopravu spíše blokovat. Na kruháku to jde ráz na ráz, jedna, dva. Proto také jsou kruhové objezdy tak oblíbené v celé západní Evropě.
Jediné co mi vadí a nedokážu pochopit je opravdu to zúžení okružní ulice. To se mi zdá opravdu zbytečné, riskantní a ohrožující dopravu. Ale nejsem odborník a možná by mi i tohle uměl někdo vysvětlit a podat pádný důvod k čemu je to dobré. 🙂
Aniž by si chtěl nějak „honit triko“ a někoho poučovat, tak si myslím, že úprava Okružní měla opodstatnění a technicky byla provedena velmi dobře. Se zúžením naprosto souhlasím a co se šířky, tak také bez výhrad. Tuším že standartní jízdní pruh je 3m, neměřil jsem to, ale myslím, že dodrženy rozhodně jsou. V této šířce projede bezproblémů cokoliv. Tuším, že dopravní norma dokonce povoluje ve výjimkách jít až na 2,75m. Co se týče kruháku, to je prostě čupr jednoduchá a efektivní věc a na okružní sedla jak …. na mísu *:)
no, pockejme po zime….. nicmene bych se moc divil, kdyby se do operne zdi nic netrefilo, kdyby na jare nevykoukly ze snehu rozjezdene a rozlamane obrubniky, kdyby si aspon dve auta neutrhla spodek o zuzujici ostruvky …
Kruhak v Humpolci je podle me take postaven na spravnem miste, z kopce se nikomu (priznam ani me) nechtelo brzdit a ted musim. 🙂 Co se tyce velikosti, ta je vice nez dostatecna, neni to sice kruhak jako je napr. v Praze kulatak v Dejvicich nebo objezdy na Chodove nebo Opatove, ale existuji i o hodne mensi o prumeru kruhu odhaduji tak pet metru. Nekdy ale muze byt kruhak i brzdou a to kdyz z jedne pripojky najizdi o mnoho vice vozidel nez ze zbyvajicich. Ten jeden smer pak dokaze dokonale zaplnit objezd a hned z dalsiho pripojovacio smeru pak nema sanci nikdo vjet (napr. kruhak u najezdu na 2. kilometru dalnice D1 v Praze.).
Jirka K.
Zaznělo zde několik názorů na silnici I/34. Osobně si myslím, že bylo možné provoz zpomalit jinými, lacinějšími a účinějšími prostředky, než je zúžení vozovky! A za ušetřené peníze vybudovat třeba nadchody pro pěší! Kdo se zajímá o to, jak se dostanou lidé, kteří jdou do zaměstnaní např. do ZEXELU či HOZY přez zmíněnou silnici? To by mělo patřičné orgány zajímat. A zúžení vozovky? To mohlo napadnout pouze člověka mírně retardovaného. Jel jsem ulici směrem na H.B. tento týden, zrovna když popeláři vyváželi odpad. Bylo to super, od fotbaláku ke křižovatce u obřadky cca 15 minut! To nemá chybu! A ještě, až napadne a Technické služby začnou odvážet sníh, jak je slíbeno, budu volit objíznou trasu městem, jako asi mnoho dalších řidičů, neboť projet po 34ce bude asi problém. A ta se tedy centru uleví. Jirka.
Už to tady zaznělo ,ale ještě jednou okružní silnice není v majetku města ale ,státu ,veškeré opravy šli z rozpočtu ředitelství silnic a dálnic včetně projektu ,který reagoval na stížnosti místní občanů na rychlost průjezdu vozidel , na předjíždění přes plnou čáru atd..Jinak veškeré chodníky a nadchody atd.jsou v kompetenci města a tím pádem by šli z městského rozpočtu.Somdis
Jen dotaz. Myslel jsem, že veškeré silnice procházející obcí jsou v majetku této obce.
Ani omylem .Okružní silnice vedoucí městem i okolo Icomu jsou v majetku státu, respektive ředitelství silnic a dálnic , jsou to tzv státní komunikace a potom jsou teprve místní v majetku obce.
Acha. *:) díky za vysvětlení…
ani hodinku jsem tam nemusel stat – ve ctvrtek snura k dalnici, snura k mestu a na kruhaku kamion nastorc 🙁 – proste je to uzky, nemuzu si pomoct. 99 soferu projede a jedno kopyto to ucpe nejmin na hodinu.
Město Humpolec mělo vyměnit stávající za nové veřejné osvětlení v celém úseku opravované silnice okružní.
To se mělo udělat.
S úpravou Okružní ulice ,nejsem vůbec spokojen nejhorší co bylo provedeno !!! Projektant ať se otře moučným pytlem !!!
Projektant vůbec neuvažoval o provádění zimní údržby, o popelářích ,kteří budou brzdit provoz při týdením odvozu komunálního odpadu a dále zde není ani místo pro cyklisty .
To naprosto souhlasím, měl se udělat pás pro cyklisty. Nezlobte se,ale musím dát za vinu také městu, které do toho rozhodně momlo více promluvit. Ještě že tam jezdím jen občas.