nová vyhláška č.7/2001/ZM pro rok 2002
Od 1.1.2002 není poplatek za shromažďování, sběr, přepravu, třídění, využování
a odstraňování komunálních odpadů zahrnut v částce nájemného, ale každý poplatník
si bude tuto svou povinnost zajišťovat samostatně nebo zvoleným společným zástupcem.
Každý má ohlašovací povinnost na Finančním odboru MěÚ Humpolec kvůli
registraci a splatnost poplatku, tzn. jednorázově (do 31.3.) nebo ve
dvou splátkách (min. 50% do 31.3. a zbytek do 30.9.), vždy na jeden kalendářní
rok. Platit se může hotově na MěÚ (otevřeno: Po, St cca
7,30 – 16,30, Út, Čt, Pá 6,30-14,00) nebo bezhotovostním převodem na
účet 19-1421-261/ 0100.
Výše poplatku pro trvale hlášeného občana na rok 2002 je 400,- Kč. U staveb
určených k rekreaci, zaplatí vlastník 400,- za stavbu.
Platí také ohlašovací povinnost na změny týkající se vybírání poplatků do 15-ti
dnů ode dne kdy nastanou. (jméno, adresa atd.)
Celé znění vyhlášky najdete na ofic. stránkách města Humpolec.
V případě jakýchkoliv dotazů se informujte u správce poplatku, tzn. Finančním
odboru MěÚ Humpolec, jistě vám zde rádi poradí.
tel. ústředna: 0367/532217, Fax: 0367/532218, email:
urad@mesto-humpolec.cz
Zde si můžete vytisknout oficiální
formulář „Ohlášení poplatkové povinnosti“, který je zdarma distribuován
do domácností a bez jehož vyplnění nemůžete poplatek uhradit.
Bohužel takovýto způsob vybírání poplatků za odpad příliš nemotivuje domácnosti, aby třídily odpad, který pak mohou zdarma dávat do speciálních kontejnerů pro tříděný odpad.
Jak se řeší, pokud zaplatím na celý rok a pak se v polovině roku odstěhuji,
rep. změním trvalé bydliště? Vratí mi něco?
Dle informace z MěÚ Humpolec se v tomto případě vrací poměrná měsíční částka.
Trápí vás, jak se s vašimi osobními údaji nakládáno?
Pomohou informace ze serveru www.recyklace.net:
Obec má právo získat osobní data od lidí, kteří jí platí za odpad
17. ledna 2002
PRAHA (ČTK) – Obce mají právo získávat jména a data narození lidí, kteří jim
musejí platit za odvoz komunálního odpadu. Tato data mohou v souladu se zákonem
o ochraně osobních údajů využívat při správě poplatku. Vyplývá to ze stanoviska
Úřadu pro ochranu osobních údajů, které ČTK poskytla jeho mluvčí Hana Štěpánková.
Úřad tak reagoval na časté dotazy starostů i jiných občanů, jak správně nakládat
s osobními údaji, které obec získá kvůli poplatku za komunální odpad.
Poplatek musejí podle zákona o odpadech platit obci jak její stálí obyvatelé,
tak lidé, kteří mají v obci rekreační chalupu či chatu. Za obyvatele rodinného
nebo bytového domu může poplatek odvádět jeho vlastník nebo správce.
Kvůli správě poplatku má obec podle ochránců dat právo využívat i údaje z informačního
systému evidence obyvatel. V případě vlastníků rekreačních objektů může také
získávat údaje z katastru nemovitostí.
Zavedení poplatků z komunálního odpadu by podle úřadu na ochranu dat obce měly
stanovit vyhláškou. V ní by měly stanovit konkrétní poplatky a splatnost. Vyhláška
by měla obyvatele informovat, v jaké lhůtě se mají na obecním úřadě přihlásit
k povinnosti hradit poplatek, uvedla Štěpánková.