V roce 2001 došlo opět v autokrosovém areálu Pod Vilémovským lomem k několika vylepšením jak samotné závodní trati a parkovišť závodních strojů, tak i diváckých prostor.
Členové automotoklubu vysadili v areálu závodiště asi 200 mladých stromků pro zlepšení přírodního vzhledu a zároveň aby se zabránilo odplavování půdy z tohoto svahu. Převažovaly listnaté stromky, ale vysadilo se i několik desítek jehličnanů. Plán výsadby byl proveden velmi citelně, aby se nenarušil ráz závodiště, oddělily se opticky některé prostory a zároveň aby se neomezil výhled diváků na trať. V neposlední řadě se muselo přihlížet i na bezpečnost jezdců. Tento úkol se členům autoklubu podařil na jedničku. V další etapě došlo k rozšíření parkoviště závodních speciálů Junior buggy a šestnáctistovek. Zde se musel dokonale zpevnit povrch vytvořený navážkou, což se neobešlo bez problémů. Ale i s tímto oříškem si členové poradili. Na tomto parkovišti se pak muselo vybudovat i osvětlení, zavést voda a zlepšit hygienické podmínky jezdců a jejich doprovodů. Vzhledem k rozšíření tohoto parkoviště nastaly problémy i s ozvučením, a tak automotoklub přistoupil na celkovou změnu koncepce ozvučení celého areálu, kde členové nainstalovali mnoho tlakových reproduktorů do diváckých prostor i do parkovišť jezdců, čímž se zlepšila celková informovanost v průběhu závodu pro diváky i jezdce. V průběhu nekonečných brigád členové klubu opravili oplocení větší části areálu, vylepšili divácké prostory mobilními chemickými záchodky, nádobami na odpadky a jinými drobnými úpravami k větší spokojenosti diváků. Navíc se musela opravit závora hlavní brány závodiště, kterou poškodil nezodpovědný řidič při dopravní nehodě. Dále členové AMK opatřili novými nátěry veškeré sklady materiálu potřebného k zajišťování tak náročných motoristických podniků, jako je autokros.
Samotná závodní dráha se pak dočkala rozšíření v horní části, členy nazývané Brodská, kde byla trať opravdu hodně úzká a tudíž pro jezdce velmi nepříjemná a pro diváky tím pádem i nebezpečná. Na kamenitý povrch se navezlo desítky kubíků zeminy, aby nedocházelo k odletování uvolněných kamenů a povrch se soustavně zpevňoval. Zároveň se musely vybudovat zábrany proti odplavování povrchu dráhy přívalovými vodami, jinak by tyto navážky neměly velký význam.
V tomto roce však čekal pořadatele automotoklubu hned na jaře velký autokrosový svátek: pořadatelství Mistrovství zóny střední Evropy spojené s Mistrovstvím republiky. Tohoto úkolu se pořadatelé ujali s již tradiční spolehlivostí a zodpovědností i přes velké finanční problémy. V jednom období to dokonce vypadalo, že se v Humpolci tento závod z nedostatku financí snad ani nepojede, ale díky sponzorům a obrovskému vypětí pořadatelů se kritická situace vyřešila a tak mohli diváci na jihu Čech vidět i nejlepší středoevropské jezdce. Dále pak členové AMK pomáhali při organizaci mistrovského závodu ve Velkém Meziříčí. Mezi tím pomáhali i při pořádání 5ti hobby autokrosů Profil Cup, které mají velký divácký ohlas a jsou organizačně velmi náročné. V letních měsících pak poskytli areál pro děti, které zde měli letní tábor. Na podzim se zde tradičně jel závod na ukončení autokrosové sezony Setkání mistrů, který se těší veliké oblibě i když se již nebojuje o mistrovské ani evropské body, ale přeci jen je to poslední závod roku, po kterém následuje pro jezdce již jen úmorná dřina v garážích na nových autech.
INFORMACE K ORGANIZACI AUTOKROSU
Pořádání autokrosových závodů na takto vysoké úrovni, jaká je v Humpolci, vyžaduje nejenom obrovské vypětí a tisíce brigádnických hodin pořadatelů, ale i nemalé finanční prostředky. Tyto finance však není AMK schopen sám vyprodukovat a tak je tento sport naprosto závislý na dobré vůli různých sponzorů, kteří třeba ani nemají s autokrosovým sportem nic společného. Proto nabízíme všem firmám reklamní plochy v našem divácky velmi atraktivním areálu a dále pak reklamu na všech tiskovinách vydávaných ve spojení s jednotlivými závody, v neposlední řadě pak zveřejnění na těchto stránkách formou poděkování.
Pokud máte zájem zviditelnit svojí firmu, nebo se jakýmkoli způsobem podílet na organizaci těchto autokrosových závodů, obraťte se prosím na vedoucího propagace AMK Humpolec, pana Špačka na tel: 0723 / 655 290
PODĚKOVÁNÍ SPONZORŮM
Velká část poděkování za podporu autokrosového sportu v Humpolci patří především těmto naším sponzorům:
- Městský úřad Humpolec
- Městské kulturní a informační středisko
- Tiskárna DAVID Humpolec
- Auto Škoda Racek
- Truhlářství PROFIL Humpolec
- Allianz
- Měšťanský pivovar Havl. Brod
- ELMA elektro Humpolec
- Prodejna AKVAREX Humpolec
- Motoservis Kašpar Humpolec
- DH Dekor Humpolec
- DD Lukavec
- OSMA Komorovce
- Policie ČR oddělení Humpolec
Organizační struktura AMK Humpolec:
Výbor AMK Humpolec:
Předseda: | Stanislav Digrín |
Místopředseda: | Jindřich Kalivoda |
Tajemník: | Dalibor Deraha |
Pokladní: | Jindra Průchová |
Propagace: | Josef Špaček |
Ředitel závodu: | Milan Šarovec sen. |
Zástupce řeď.záv: | Pavel Urban |
Revizor účtu: | Luboš Krejcar |
Hospodář: | Miroslav Kotlík |
Čestný člen: | Jaroslav Vošický |
Organizační výbor pro závody AMK:
Stanislav Digrín, Jindřich Kalivoda, Pavel Urban, Dalibor Draha, Marie Krejcarová, Josef Špaček, Miroslav Kotlík, Martin Čech, Milan Šarovec jun., Milan Šarovec sen., Karel Ondráček, Vladimír Uhlík.
Martin Čech
tiskový mluvčí AMK