Než začnu, musím předeslat, že si lidí pracujících ve zdravotnictví až na výjimky vážím.
Dnes jsem zažil něco, co podle mě nepatří do civilizovaného zdravotnictví v 21. století. Musel jsem na kontrolu se svým potomkem, kterému před týdnem na pohotovosti v HB „píchali ucho“. Protože na rozdíl ode mě a manželky je už celkem zdráv, chtěl jsem se telefonicky objednat na přesný čas (+/- několik minut, dle možností lékaře) tak, aby dítě v čekárně nechytilo od ostatních další bacil. Zhruba před rokem jsem byl mile překvapen, že u místního pana doktora „plicaře“ tato procedura byla naprosto samozřejmá a také ke spokojenosti všech funkční. Jak prostá myšlenka, ovšem jak neřešitelná! Sestřička mi do telefonu řekla, ať přijedeme hned. Odpověděl jsem, že to dříve jak za půl hodiny nezvládneme, přesto jsem byl ujištěn, že se čekárna do té doby nezaplní …
Za 30 minut jsme byli v čekárně, která představuje tak 6m2 a možná něco přes 20 kubíků jednoho vzduchu, který vzhledem k architektuře střediska (např. absence okna), opravdu zůstává neměnný. O tento vzduch jsme se dělili s dalšími pěti nemocnými a jejich doprovodem … o jedné lavici pro tři nemluvě.
Po hodině čekání jsem začal být nervózní. Můj potomek samozřejmě už dávno způsobně nestál v rohu a já počítal kolik ještě dovolené sežere taková návštěva lékaře, následná kontrola atd.
Proč procedura objednání na kontrolu, kdy člověk momentálně neumírá, ale i na běžné ošetření/vyšetření nemůže fungovat jako v lepším autoservisu, bance, ale třeba i u zubaře nebo lepších soukromých ordinacích?
Ptám se, proč se nemohu v regionu lidsky objednat u jiného lékaře? Klidně pojedu autem dále. Proč o kvalitě zdravotnictví rozhodují gauneři jako zdravotní pojišťovny a né pacienti? Proč se pacientům nemůže říkat zákazník? Proč mám pocit, že za peníze, které platím do společné zdravotní kasy pociťuji, že jsem všem kteří jsou z této kasy placeni, na obtíž?
Největší problém v administrativní proceduře byl, že na místním písečku nemám svého „obvodního lékaře“. Na otázky typu: „Proč bych měl mít?“ neměla sestřička ani paní doktorka odpověď. I po mém ujištění že jsem po roce opět musel využít služeb českého zdravotnictví a že budu do budoucna dělat vše pro to, aby se tak v nejbližší době opět nestalo, jsem pro obě dámy zůstal divným živlem bez smyslu pro zažitý pořádek.
Ještě než mi byla poskytnuta jakákoliv služba/ošetření/vyšetření/kontrola či jak tomu budeme říkat, už si paní sestřička řekla o 30,- Kč (blbina od našich zákonodárců), aniž jsem se mohl jako spotřebitel vyjádřit, zda jsem byl nebo nebyl spokojen. Na mou námitku, že já jsem čekal přes hodinu a svůj čas si cením na více než třicetikorunu, takže by mi měla ještě vracet se jen chabě usmála hloupému vtipu. Pracovní úkon zaplatí pojišťovna, já platím pojišťovnu a mé čekání platí kdo? Když v Japonsku čekám na vlak, vracejí mi jízdné … hahaha to jsou magoři co? Možná proto si lékaři zákazníky neobjednávají, aby jim nemuseli něco platit J.
Já vím jedno jistě, ta třicetikoruna, pane Julínku, našemu zdravotnictví rozhodně nepomůže. Je třeba změnit myšlení lékařů, jejich zaměstnanců (zdravotních sestřiček) a začít u mafiánských praktik zdravotních pojišťoven: aby bylo více lékařů, aby mohli mít více času na své zákazníky, aby si zákazníci mohli vybírat kvalitní lékaře.
Ono je potřeba vzít na vědomí,že my pacienti jsme pro (až na vyjimky) „pracovníky ve zdravotnictví“ pouze a jenom výrobní prostředky,kterých je dost a podle toho se k nám „někdy“ chovají a žijí si ve svém světě.
No ono je ale taky potřeba vzít na vědomí to, že my pacienti se(až na vyjímky) k „pracovníkům ve zdravotnictví“ často chováme jako arogantní burani, co si pořád myslí, že mají právo na zdraví.
Krásná marxistická rétorika .. to je videt odkud vítr vane
??
Otazkou je, kdo ma motivaci popsanou situaci zlepsit. Podle mne to nejsou zdravotnici, ale spis pojistovna.
Taktez si myslim, ze tezko mame pravo od nekoho ocekavat neutuchajici altruizmus jen proto, ze jeho prijem trochu prevysuje prumer na vysocine nebo ze jeho povolani ma jakousi gloriolu…
VV
To je trefné W, ale musím reagovat, že s takovou by neměli motivaci ani učitelé, ani řidiči autobusů, pokladní v krámech …
Jsou tu jakési velké problémy na úrovni státu, kde jde o tolik, že se nám o tom ani nezdá a pochybuji, jak o kousek dál píšou jiní ten nebo ten ministr by to změnil … z počátku jsem Rathovi věřil a držel mu palce, ale na toho, co je tam dnes nemám rozlišovací schopnost (jak by řekl jeho stranický guru).
Podle mě jsou tu vedle těch velkých problémů takové ty drobnosti každodenního života a ty lze změnit a může za to podnikatel – lékař, který zaměstnává sestřičky … že když chce mít spokojené pacienty, je potřeba jim dát do čekárny staré kanape, aby si měli kam sednout. Děti aby si měly s čím hrát, maminky kde zaparkovat kočárek (pod střechou a zamknutý, ne po schodech …). Třeba tu lidi o objednávaní nestojí, protože by museli platit za telefon a raději si jdou vystát frontu na ošetření. Proč nemít hodinu v pracovní době vyhrazenou pro přesné telefonické objednání
Jo a ještě jedna poznámka k těm nablblým poplatkům. Už jsem slyšel od více lidí, že někdo dává potvrzení o zaplacení, někdo ne, někdo to chce dokonce přesně a nevrací …
No, ale myslím, že máme také svého, pěkně zašitého pana ministra v parlamentu, tak mu napišme, dělá za naše peníze pro nás … i když já zrovna tohodle nevolil :))
Přátelé řeknu Vám v čem je problém
– 1. v našem systému zdravotnictví. V ČR je veřejný systém zdravotnictví tzn.: že zde máme 9 zdravotním pojišťoven, kterým odevzdáváme stejné procento našich příjmů a ty je pak přerozdělují za šílených podmínek lékařům. Náprava je jediná – přejít k soukromému systému zdravotnictví (Amerika), kde si vybereme zda budeme či nebudeme platit pojišťovně a popř jaké pojišťovně a za jaké služby. Od toho se odvijí výše měsíčního pojistného.
– 2. průser je v paušalizování praktických lékařů, je jim úplně jedno jestli mají otevřeno či zavřeno, protože své peníze stejně dostanou, i kdyby měli mít dovolenou 365 dní v roce, tak se jim to vyplatí.
– 3. s poplatky u lékaře souhlasím, protože český líný, lakomý a závistivý lid nadužívá a zneužívá zdravotní péče. Konkrétně se to týká lidí z nižších sociálních skupin, kterým se nechce dělat a brát peníze z nemocenské je pro ně stejně výhodné jako pracovat.
L.K.
S tím bohužel nelze nesouhlasit…..
o úrovni zdravotnictví v USA lze jen spekulovat,dnes již snad nikdo nevěří,že je to země bez omylů a ve zdravotnictví mají másla na hlavě taky dost.
k systému placení za každý prd u doktora dojde stejně,protože to co se děje nyní je postupné osekávání všeho,nebo spíše pod maskou restrukturalizace se ruší a omezuje.
je trapné,že si někdo bere stále do úst jen ty tzv.sociálně slabé…jakoby ti tzv.bohatší byli něco nóbl.
o zneužívání lze mluvit i ze strany tzv.podnikatelů,kteří když mnohdy nedokázali po zaměstnance zajistit práci,tak je k doktorům posílali .takže měřte poctivě…nebo si máme před těmi sociálně silnějšímisednout na zadek????
K úrovni zdravotnictví v USA moje poznámka nesměřovala. Zdravotnictví v USA je asi o něčem jiném. Jeden příklad: moje kolegyně má neteř vdanou a dlouhodobě žijící v USA, která už začíná nad Čechy „ohrnovat nos“. Jakmile ale dítě nebo ona onemocní, jede se k doktorům a pro léky do Čech, protože tady je to zadara…. Nebo si vezměte Mr. Matušku….
Co se ale týká současného zdravotnictví, ze slov člověka, nuceného denně se potýkat se „skvosty“ proudícími z Ministerstva zdravotnictví, jsem vyrozumněl, že za Dr. Ratha to všechno mělo alespoň nějaký řád a koncepci(kvalitu nechme protentokrát stranou), což se o systému dr. Šulínka říct bohužel nedá….
Co mělo za Dr.Ratha řád????????????? respektive za ,kterého ministra to mělo řád?
Řád měly pokyny a směrnice nezbytné pro ty, jenž se jimi měli řídit, resp. alespoň nepopíraly jedna druhou.
A tenhle jste už slyšeli?
Holčička a chlapeček si hrají na písku a chlapeček navrhne, aby si hráli na doktora.
„Dobře“ odpoví holčička, „tak mi dej třicet korun“.