Čtvrtý ročník čtenářské ankety Křišťálová Lupa 2009 – Cena českého Internetu si klade za cíl najít a ocenit nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a služby českého Internetu za rok 2009.
Internetová veřejnost v letošním ročníku bude rozhodovat o pořadí v následujících kategoriích:
- Vyhledávače a databáze – nástroje a služby pro získání informací – např. obecné a specializované vyhledávače, mapy, znalostní a firemní databáze, jízdní řády, informace o počasí
- Komunikační služby – nástroje a služby umožňující přímou výměnu informací mezi uživateli – např. emailové služby, instant messaging, IP telefonie
- Sociální sítě – nástroje a služby primárně orientované na pravidelné sdružování lidí prostřednictvím Internetu – např. diskusní servery, seznamky a další komunitní projekty
- Publikační platformy – nástroje a služby primárně zaměřené na uživatelské publikování obsahu – např. blogovací systémy, fotogalerie, videoportály apod.
- Internetové obchodování – projekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací – e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje
- Média – všeobecná – mediální projekty všeobecného charakteru pokrývající široké spektrum informací nebo zábavy – internetové zpravodajství, internetové rádio, internetová televize
- Média – specializovaná – mediální projekty monotématického charakteru – specializované zpravodajství či magazín, rádio, televize, fanouškovský web zaměřený na vybrané téma
- Média – uživatelská – konkrétní mediální projekty vznikající aktivitou uživatelů, která není institucionalizovaná pod hlavičkou vydavatelských domů – fanouškovské weby, osobní stránky, blogy apod.
V každé kategorii můžete vybrat jednoho svého favorita, přičemž není nutné hlasovat ve všech kategoriích. Finální hlasování probíhá až do 25. října 2009 a hlasovat můžete zde: http://kristalova.lupa.cz/hlasovani/
Odborná porota, složená z významných osobností podnikatelského, mediálního a internetového světa, svým hodnocením určí pořadí v následujících třech kategoriích:
- Osobnost roku – osobnost, která dokázala svým působením přitáhnout největší pozitivní pozornost k českému Internetu
- Anticena – projekt, osobnost či událost s nejhorším dopadem na kvalitu a pověst prostředí Internetu
- Projekt roku – inovativní, originální, odvážný či jinak výjimečný projekt
Všichni hlasující budou zařazeni do slosování o zajímavé ceny, které věnovali partneři ankety, mediální partneři a server Lupa.cz. Výsledky budou zveřejněny na slavnostním vyhlášení ve čtvrtek 26. listopadu 2009 v divadle Archa a den poté na stránkách ankety a serveru Lupa.cz.
Loňský ročník ankety se bezesporu zařadil mezi nejzajímavější události českého Internetu v roce 2008. Připomenout si můžete výsledky ankety, témata odborné konference i fotogalerii ze slavnostního předávání cen. Do finálního hlasování se vloni zapojilo více než 64 tisíc hlasujících.