Hlavní silniční tah z Pelhřimova do Humpolce se stejně jako loni v létě opravuje.
Na řidiče čeká přinejmenším zdržení. Tentokrát ale na rozdíl od loňska vlastník silnice i dodavatel zřejmě nechtěli automobilisty „chlácholit", a proto raději uvedli dlouhou dobu čekání, doporučenou objížďku a dobu oprav až do října. Provozovatelé podniků při trase si ale myslí, že všechny tři věci jsou přehnané.
V minulých dnech se nově asfaltoval úsek v kopci u Záhoří. Na semaforu kolem poledne řidiči stáli tři až sedm minut, kolem odpolední špičky se interval prodloužil, ale jen o pár minut. Od Velikonoc je přitom na informačních tabulích uvedena doba čekání v koloně jedna hodina.
Pro osobní auta je navíc doporučená objížďka přes Červenou Řečici, Křelovice a Želiv, která sedmnáctikilometrovou trasu prodlužuje na 35 kilometrů, a dobu jízdy znásobí ze čtvrt na půl hodiny.
Zmíněná varování se nelíbí Martinu Plachému, jednateli motelu Farma Poříčí, kam zajíždějí právě zejména posádky osobních aut jedoucích mezi Pelhřimovem a Humpolcem. Podle něj jde o zbytečné „strašení" řidičů.
„Doporučili nepříliš výhodnou objížďku. Kromě vyšší spotřeby a delší doby jízdy je hlavně v úseku Křelovice-Želiv užší silnice, takže třeba traktor se tam těžko předjíždí. Řidiči odjinud, kteří už tudy jeli, říkají, že příště si radši pár minut počkají přímo na trase s částečnou uzavírkou," říká Plachý, který také doporučoval, aby na tabulích byla uvedená maximální doba čekání v koloně jen 30 minut.
Když vidí práci
„Zkušenost z loňska je taková, že větší kolony byly jen v době frézování nebo asfaltace – a to byly asi jen čtyři dny. Řidiči jsou ochotní si na semaforu počkat, a pokud vidí, že na silnici někdo pracuje, nejsou naštvaní. Pokud se ale silnice rozkope a jde se mezitím dělat jinam, tak jim to dost vadí," dodává Martin Plachý, který se v tomto ohledu podivuje nad příliš dlouhou dobou dokončení stavby.
Částečná uzavírka potrvá až do října. Na trase se budou opravovat tři mostky mezi odbočkou na Radětín a silnicí na Služátky a čtvrtý větší most v dolině před Onšovicemi. Ten si ale vyžádá odklon dopravy, staveniště se zde bude objíždět po provizorní komunikaci vpravo od silnice ve směru od Pelhřimova.
Dvousetmilionový tendr na opravu silnice vyhrála firma Geosan Group. Ta uvedla, že práce budou probíhat po dílčích částech a provoz budou v obou směrech kyvadlově řídit semafory. Zatímco osobní auta mohou jet přes Kojčice, Hněvkovice a další obce, vozy nad 3,5 tuny mají z hlavního tahu zakázáno sjíždět, aby neblokovaly úzké silnice.
Autor: Jan Mazanec – Pelhřimovský deník – http://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/sef-motelu-doporucit-objizdku-pres-zeliv-bylo-zbytecne-pe12.html
Hoteliérovi se možná sníží tržby,což je nemilé,ale hlavním cílem musí být,aby se opravená silnice nezvedala,nevlnila a hlavně aby zase dost let sloužila.Proto lepší dělat pomaleji a kvalitně.Je nutno,aby stavební dozor investora opravy šlapal co nejčastěji prováděcí firmě na paty a vše pečlivě sledoval.
Snad kvalita bude lepší než dálnice u Ostravy
Přesně tak, zájmy nějakého hospodského jsou zcela mimo mísu. Hlavně ať se dodrží technologické postupy aby to vydrželo. Jde to z našich peněz.
Hmmm, mám spíš ten dojem, že panu hostinskému se nelíbí, že by lidé mohli zjistit, že když jedou přes Želiv a staví se na Kocandě, nebo u Siblíka, tak si tam mohou dát výborné jídlo za rozumnou cenu. A ne ty babicovské blafy co vaří u nich na farmě a ještě neví co by si za to řekli.
Jooo 🙂 Ta sedla !