V Kraji Vysočina se letos do cyklistické akce Do práce na kole za výrazné organizační podpory měst zapojilo 507 cyklistů, běžců a chodců, kteří se v celkem 164 dvou až pětičlenných týmech v rámci účastnických měst snažili celý květen o co nejčetnější jízdy na kole do práce a z práce. Na kolech a koloběžkách ujeli více než 97 400 kilometrů.
Petra Fortelná z Třebíče, Pavel Vrábel z Jihlavy a Ondra Sobotka ze Žďáru nad Sázavou absolvovali během soutěžního května díky své cyklo pravidelnosti a také velké dávce štěstí při losování výherců krásná skládací městská kola od Kraje Vysočina. Vedle hlavních soutěžních kategorií byla vyhodnocena i kategorie výkonnostní, kde už podruhé v řadě na prvním místě figuruje Renata Krupičková. Ta si letos prvenství zajistila úctyhodnými 1105 kilometry. „Začínala jsem každodenní jízdou do práce a zpět s trasou Polná – Jihlava dlouhou 40 kilometrů. Poslední květnové dny jsem si denně připisovala 85 kilometrů, protože jsem si cestu krátila přes Luka nad Jihlavou. Počítám s tím, že v jízdě do práce budu pokračovat minimálně do konce října,“ prozradila Renata. Nejvíce kilometrů v kategorii muži si letos připsal David Sýkora, který celý květen jezdil trasu Nové Město na Moravě – Jihlava, tedy cestu do zaměstnání. Celkem najezdil téměř 1850 kilometrů.
Kraj Vysočina podpořil organizaci kampaně na Vysočině. Do celonárodně šestého ročníku soutěže se tak zapojila nově města Třebíč a Žďár nad Sázavou a už počtvrté Jihlava, která počtem účastníků úspěšně šlapala na paty nepoměrně větším krajským městům, jakými jsou Ostrava, Plzeň, České Budějovice nebo Olomouc. To se projevilo i v účasti přepočtené na počet obyvatel, kde Jihlava se 415 účastníky skončila jako krajské město první a celkově třetí za Otrokovicemi a Jindřichovým Hradcem.
Hlavní smysl kampaně a soutěže je podporovat zdravý životní styl a rozvoj cyklodopravy ve městech. Typická trička účastníků s letošním motivem „Je 1000 důvodů proč jezdit do práce na kole“, byla rozhodně v ulicích vidět. Navíc mnoho účastníků z těch, kteří se zapojili poprvé, „jezdí“ dál, protože si svůj důvod našli.
Celkově letošní celonárodní cyklodopravní soutěž Do práce na kole 2016 lámala rekordy. Bezmála jedenáct tisíc lidí z celé České republiky udělalo něco pro svoje zdraví i životní prostředí a zapojilo se do květnové celonárodní kampaně, jejímž cílem je motivovat zaměstnance k ekologicky šetrné dopravě. Celorepublikově účastníci z 1 825 firem našlapali během května neuvěřitelných 2 104 000 kilometrů v rámci 28 účastnických měst.
- Petr Stejskal, odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu
Krajský úřad Kraje Vysočina
tel.: 564 602 354, email: stejskal.p@kr-vysocina.cz; - zdroj a foto zde: http://www.kr-vysocina.cz/do-prace-na-kole-ujeli-vysocinsti-cykliste-temer-sto-tisic-bezemisnich-kilometru/d-4074892/p1=1013
Kolik zúčastněných cyklistů je zaměstnáno na úřednických postech státní, krajské nebo městské správy?? Manuálně pracující by si těžko takový „luxus“ mohli dovolit. Jet 20 km, a pak např. stát 8 hod. u pásu, to by nezvládla ani Renatka Krupičková. Skládací kola si zúčastnění jistě zaslouží, budou si je moci brát do kanceláří a skládat pod pracovní stůl.
Tak to má u nás každý sport a sportovní aktivita kliku, že ty ouřadové nějací jsou. Protože ani fotbal, hokej, volejbal ani jiné sporty by neměl, podle vás, po stání u pásu kdo hrát. Natož Maruška Krupičková! Proletáři všech zemí, polibte nám p….!
Áno proletari
Vykurte se.
Áno proletari
Vykurte se.
Áno proletari
Vykurte se.
No vidíte, náš starosta například jezdí po městě na elektroskútru.
V čase výkonu funkce ať si jezdí… Proč ne
Aha, to je druhý kolo :
Hlavní smysl kampaně a soutěže je podporovat zdravý životní styl a rozvoj cyklodopravy ve městech. Typická trička účastníků s letošním motivem Je 1000 důvodů proč jezdit do práce na kole, byla rozhodně v ulicích vidět. Navíc mnoho účastníků z těch, kteří se zapojili poprvé, jezdí dál, protože si svůj důvod našli.
….. první kolo:Dělníci na jednotlivých dílnách (kancelářích) se vyhlásili kolektivem, který soutěží o titul BSP. Pak probíhalo tzv. hodnocení, které bylo veskrze formální. Za 12 roky byla tato dílna vyhlášena jako kolektiv, nesoucí hrdé jméno Brigáda socialistické práce. Zároveň se stali držiteli bronzového odznaku. Potom soutěžili o stříbrný a zlatý odznak.
Vše probíhalo formou drobných výhod pro členy brigád. Někdy vyšším ohodnocováním, jindy lepší možností využívat rekreační objekty podniku.