Větší problémy s využíváním internetu mají firmy na venkově, kde není možnost připojení pevnou linkou, vyplynulo z ankety mezi podniky na Vysočině.
Telefonické připojení má jistá omezení a je několikanásobně dražší. Přesto se internet stal nezbytným prostředníkem podnikání podniků v kraji. Velké podniky využívají internet již čtyři roky. Dnes se připojují i firmy třeba jen s jedním zaměstnancem, řekl Bohuslav Maška z jihlavské firmy M-Soft. Jednodušší to mají podnikatelé ve městech, protože mají k dispozici cenově výhodnější bezdrátový internet. Na Vysočině má možnost připojení k pevné lince většina měst nad 5000 obyvatel. Ostatním zbývá telefonické připojení. Přesto dnes internet běžně slouží i zemědělským podnikům v kraji. Rolníci sledují především ceny komodit nebo vyhlašované dotační programy. Několik let využívá internet například výrobce salámů Vysočina Hodice. V poslední době se přes internetovu síť přijímají objednávky a s některými partnery má firma dokonce pouze elektronický obchodní kontakt, řekl ředitel Jan Vítů. Záleží to na požadavcích našich zákazníků, samozřejmě nemůžeme předbíhat dobu, dodal. Velkoobchodní řetězce mají vysoké nároky na rychlost komunikace, naopak malí odběratelé se stále přiklánějí ke klasickému způsobu obchodování a doklady zasílají poštou. Internet je součástí každodenní práce také v Rodinném pivovaru Bernard Humpolec. Za humorně pojaté webové stránky pivovar loni získal ocenění na festivalu reklamy ve Slovinsku. Internet se v pivovaru používá například k vyhledávání nabídek nebo k rychlejšímu spojení s odběratelskými velkosklady, řekl mluvčí Zdeněk Mikulášek. Webové stránky sice zlevní propagaci firmy, ale významnější dopad nemají, míní ze zkušenosti ředitel firmy EST+ Ledeč nad Sázavou Jaroslav Krejča. Společnost vyrábí stříkací techniku a zaměstnává asi 90 lidí. Co je pro nás momentálně nejzajímavější, je možnost mailové komunikace, řekl. Obchodování po internetu je podle Krejči zatím v začátcích. Podle něj není problém zavést příslušný program, ale jeho využití závisí na připravenosti obchodních partnerů.