Ve dvou úsecích dálnice D1, které čeká v blízké době modernizace, pokácí dělníci celkem 17 tisíc stromů. Obce a města v okolí dopravní tepny chtějí jako náhradu zasadit přes 4 tisíce stromů a keřů. Například Kozlov na Jihlavsku přes šest set.
Kácení stromů se týká dvou úseků D1 – Humpolec až Větrný Jeníkov a Velký Beranov – Měřín. Celkem tam dělníci musí porazit na 17 tisíc stromů. Děje se tak kvůli přístupu k dálnici a také parkování strojů.
Obce chtějí stromy nahradit, zatím chtějí vysadit 4 tisíce nový stromů a keřů. Vše bude financovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
„Zeleň padne, je nám to líto, ale snažili jsme se napříč obcí navrhnout stromy a keře, abychom tu zeleň nějakým způsobem nahradili, protože podél dálnice na tu už nezůstane místo,“ řekla Českému rozhlasu starostka Kozlova Milada Jiráčková.
Modernizace v roce 2018
V letošním roce má ŘSD v plánu pokračovat v modernizaci, konkrétně nejdelším úsekem mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Práce potrvají dva roky.
Zbývá ještě dokončit úsek mezi Velkým Beranovem a Měřínem. Stavba ale narazila na stížnosti organizace Děti země. „Bohužel aktuálně předpokládáme, že se dokončení tohoto úseku oddálí a tím by se posunul i termín celkového dokončení dálnice D1,“ dodal mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.
Autor: Daniel Zach, Milan Kopecký
zdroj: www.rozhlas.cz
Kéž by tak konečně došlo i na výstavbu přechodu pro zvěř !! Úsek mezi Humpolcem a Jihlavou je pro to maximálně vhodný. Nejen, že tu přirozeně a pravidelně migruje zvěř (např. los). Ale i terén, kdy je dálnice často vedena v tzv. úvozu, je pro stavbu přechodu pro zvěř technicky a ekonomicky vhodný. Zda-li představitelé ŘSD a projektanti na toto dlouho opomíjené úskalí „vysočinské“ dálnice mysleli??
A nebo jsou přechody pro zvěř výsadou pražského okruhu ?? Z.K.
No spolek Děti Země žádné podobné návrhy neměl, ten jen dva roky škodil a blokoval modernizaci humpoleckého úseku. Už z principu že může. Ne ze skutečného zájmu chránit přírodu.
podle dokumentace a i podle vykácení, by se měl přechod pro zvěř postavit na asi 94 km.
Tak to je dobře !
Doufám, že ty divočáky stačí vystřílet než se z Vystrkova dostanou na druhou stranu dálnice.
Děti Země jsou ve stavbě dálnic něco jako Kalousek v politice . taky můžou za všechno. Je zvláštní, že u staveb, kde Děti Země nejsou účastník řízení a nijak do povolování nevstupují se ty termíny taky nedaří dodržovat. Problém bude možná někde jinde.