Švédský výrobce stylových automobilů se odhodlal sestoupit z výšin a nabídnout i méně zámožným klientům, toužícím po Saabu, něco ze své kuchyně.
| |||
| |||
|
Podle dostupných informací bude model 9-2 zpočátku brázdit především silnice
a dálnice severní Ameriky.
Je však velmi pravděpodobné, že nedlouho po své premiéře, která se očekává v
průběhu roku 2004, začne dělat radost i evropským automobilistům.
Protože Saab tímto modelem vstoupí na neprobádané území nového segmentu vozů,
nenechává nic náhodě.
I proto se rozhodl nabídnout svým zhýčkaným zákazníkům něco extra. V případě
Saabu 9-2 to bude pohon všech kol, se kterým Švédům pomohli u
Subaru.
Pětidveřový hatchback s rozměrnými pátými dveřmi kufru,
jednoznačně identifikovatelný jako Saab, bude nabízet především kvalitní jízdní
vlastnosti a nezbytnou dávku severské bezpečnosti.
O dynamiku jízdy se postarají zážehové motory 2.0 a 2.5 litru. Čtyřválcový
„dvouapůllitr“ bude pohánět základní verzi „malého Trolla“. „Nadupaná“ verze
Aero pak bude pod kapotou ukrývat přeplňovaný čtyřválcový agregát o objemu dvou
litrů.
Malý Saab bude od jara příštího roku vyjíždět z bran výrobních závodů Subaru
– Fuji v Japonsku.
***
Od roku 2000 je automobilka Saab pod 100% kontrolou
amerického GM. V japonském Subaru (automobilové divizi koncernu Fuji) drží GM
20%.
***
Novým, menším modelem chce Saab oslovit |