Pivovar Bernard vydal svůj druhý magazín a nutno uznat, že tentokrát se to opravdu povedlo. Oproti prvnímu číslu z roku 2005 je tento výtisk ucelenější a na stránkách se objevilo více zajímavých textů.
Celý časopis je postavený na zajímavých rozhovorech a působivých fotografiích. Tak především tu můžete uvidět dobová fota humpolecké radnice. Například z roku 1912, kdy se začala stavět (považte – za náklady dosahující výše necelých 146 tisíc korun!) nebo také z dramatického momentu, když průčelní štít o váze 150q strhl lešení, zabil dva a zranil deset dělníků.
Úchvatnou podívanou pak nabízí komplet fotografií Zoltána Demjána z Himalájí. Na záběrech nejsou zachyceny jen zasněžené horské štíty, ale i zelená údolí a lidé nedotčení civilizací, žijící zde v naprosté harmonii s přírodou. Zoltánu Demjánovi je v magazínu věnován poměrně velký prostor. Patří do poslední generace romantických horolezců a mezi jeho “skalpy” patří i takoví velikáni jako Lhotse Shar, Mt.Everest (prvovýstup jižním pilířem v r.1984) nebo Dhaulagiri (prvovýstup jihozápadním pilířem v r.1988). Rozhovor s ním je velmi poutavý a jeho vzpomínky na krizové situace v horách přečtete jedním dechem.
Ukázka z rozhovoru:
“V Nepálu chodí 99% lidí pěšky a překonávají velké vdálenosti. Nemůžou si s sebou nést jídlo, mají jen to nejnutnější na několikadenní pochod. Je běžné, že tam, kde je putující večer, přijmou ho v kterémkoliv domě, dostane rýži a může přenocovat. Nepálci jsou k sobě shovívaví, ohleduplní. Chtě nechtě to na vás přeskočí, a když se odtud vracíte, jste nějaký lepší. Snažíte se kopírovat jejich způsob života, i když v džungli, ve které žijeme, kde každý chce být lepší než ten druhý, zvítězit nad ním, je to těžké. Ale když se vám to podaří, naleznete pokoj ve své duši a pocit štěstí.”
(Co k tomu dodat? Jak říkáme “my Češi”: NO COMMENT.)
V dalším rozhovoru byl editorem magazínu osloven člověk, kterého si dokážete dobře představit jako účastníka Czech Teku, nikoliv jako generálního ředitele a předsedu představenstva společnosti Unicorn. Čtyřiačtyřicetiletý manažer Vladimír Kovář řídí firmu, která se zabývá programováním. V Unicornu vytvářejí ty nejsložitější systémy, které vznikají v této zemi, a zvolili k tomu koncepci, která je velmi netradiční, ovšem úspěšná. Povídání se šéfem firmy rozhodně stojí za to si přečíst.
Ukázka z rozhovoru:
“Vymýšlí to lidi, jejichž věkový průměr je dvacet pět let….. Když jsem s tím před deseti lety začal, mnozí se smáli a říkali – musíš se rozmyslet, jestli chceš velkou firmu nebo firmu se studenty. Jenže většina z těch, co se mně smáli, dneska už firmy nemají.”
V žádném případě nelze přehlédnout reportáž z New Yorku. Redaktorka magazínu milé povídání doplnila svými autentickými fotografiemi, čímž vznikla zajímavá sonda do tohoto velkoměsta.
Ukázka:
“Kdysi dávno mi někdo řekl, že v Americe – a v New Yorku zvlášť – prodávají tak tenké palačinky, že mají pouze jednu stranu. Šlo sice o nadsázku, ale myslím, že po svých častých návštěvách můžu prohlásit – v tom velkoměstě jsou místa, kde dělají palačinky tak nedosažitelně tenké a z tak nevšedního těsta, až má člověk pocit, že opravdu mají pouze jednu stranu.”
Tak jsem vám tu lehce nastínila, že nový magazín Vlastní cestou si prostě nemůžete nechat ujít. A to jsem neuvedla zdaleka všechno. Samozřejmě se tu setkáte s tradiční povídkou (tentokrát Ivana Klímy), s představením pozoruhodného komplexu, zařazeného mezi 10 nejlepších staveb roku, atd. atd. Každého zaníceného pivaře pak zaujme článeček o tom, jak je pivo neodmyslitelnou součástí pitného režimu moderního člověka. Koho by nakonec nepotěšila zpráva, že riziko infarktu hrozí nejvíce u abstinentů.
A to už je opravdu vše, víc neprozradím. Pokud jsem vás alespoň trochu zlákala, magazín Vlastní cestou si můžete stáhnout anebo objednat na internetové adrese pivovaru www.bernard.cz. A protože je magazín čtvrtletník, na další číslo se můžete těšit zase až v dubnu.
BTW: Jo! A víte o tom, že lidí, kteří vůbec – ale vůbec – nepijí alkohol, je pouze třináct z tisíce? 🙂
Hmmmmm, opravdu se toto nové číslo magazínu moc povedlo. Je to potěšení pro oko i pro duši a mě nezbývá než tleskat a gratulovat. Squelá práce!!! Je vidět, že PR a marketing jsou u Bernarda na vysoké úrovni.