Ministr dopravy Dan Ťok pohrozil česko-italské firmě, která modernizuje dálnici D1 u Humpolce.
Buď dokončí práce na rozestavěném úseku do pondělí, nebo jim zakázku sebere. Zpoždění prací je totiž jedním z hlavních důvodů, které zapříčinily několikadenní kalamitní stav na D1 na Vysočině. V pátek je dálnice už průjezdná.
Omezení u Humpolce zůstaly na dálnici i přes zimu. Sdružení firem, které provádějí opravy na D1 právě zde, jako jediné nestihlo dokončit práce před zimním obdobím. Zažádaly proto o výjimku, aby mohly pracovat až do 4. ledna. Po dopravních kolapsech na tomto úseku v minulých dnech ale ministr dopravy Ťok řekl, že mají tři dny na dokončení oprav.
Kvůli nesprávnému postupu vznikly na mnoha místech stavby pod cemento-betonovou deskou silnice díry o délce až 55 metrů a hloubce do 20 centimetrů. Na poškozenou vozovku teď proto není možné pustit auta.
Jízda v levém pruhu
Ministr dopravy Ťok také zvažuje zakázat řidičům kamionů jízdu v levém pruhu na dálnicích, a to včetně předjíždění. Takový zákaz by podle něj zatím mohly operativně vynucovat dopravní značky.
„Debatujeme o tom, jak to udělat. Nejrychlejší metoda by mohla být, že tam prostě dáme co nejdřív značku a zejména přes Vysočinu bychom k tomu přistoupili rychle. Určitě to bude chtít ještě další legislativní řešení,“ popsal ministr pro Radiožurnál.
Zatím není jasné, jestli chce ministerstvo zákaz uplatňovat celoročně nebo jen při nepříznivých podmínkách. Šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa k tomu řekl, že jeho úřad se kloní k celoročnímu zákazu.
Sdružení dopravců
Sdružení československých mezinárodních automobilových dopravců není podle svého mluvčího Martina Felixe proti. Zákaz ale dopravci nechtějí všude.
„V některých úsecích, které budou vyhodnoceny jako rizikové, nemáme nic proti tomu, aby byly umístěny zákazové značky. Na druhou stranu bych chtěl ale varovat předtím kvůli jedné kalamitě přijmout paušální zákaz.“
Ministr Ťok taky ve spolupráci s policií chystá krizový scénář, který by měl operativně zabránit vjezdu kamionů na dálnici, pokud se na ní začnou tvořit kolony.
A co jako? při jedné dávnější kalamitě bylo zakázáno vjezd kamionu do 3 pruhu. Na leteckých záběrech byla vidět blokáda kamionu v trojstupu. Tak to vypadá že zákaz nezákaz a jede se kam se to vejde, ulička neulička. V Německu, Rakousku jsou asi jiné pokuty, protože tam si toto nikdo nedovolí. Vyhrožovat nějakým zákazem je asi silně od věci. Spíš mě napadá proč nejsou nějaká odstavné parkoviště na které by se ty kamiony odstavily, proč nikdo nezastavil provoz na D1 a nechal najíždět další a další nešťastníky do té kolony, je to selhání celého systému a nedá se to vidět tak jednoduše jako silničáři a nebo kamiony
Nový policejní prezident přeci minulý týden v televizi říkal, že prioritou policie je řešení drobné kriminality, na vážné záležitosti a pomoc občanům pak nezbývá čas ! Natož, aby se řešily ty závažné kauzy – účelovky! Nebo je sněhová kalamita také účelovka ? Snad se Bůh nemstí za zdanění restitučních náhrad církvím.
Tak po Bernardu a Hliníkovi je Humpolec od minulého týdne známej po republice díky D1. Po dnešní tiskovce ŘSD toho budou plna media a televizní zpravodajství 🙂
Nic novyho. D1 u Humpolce ma jiz svoji tradici, kterou zapocal A. Dubcek.
Přesně tak, úzká dálnice D1 v oblasti Vysočiny s návaly sněhu a námrazou je naprosto běžným tématem sněhových zpráv. Rady typu: řiďte lépe by si P. Ťok měl vzít osobně. Též by mohl odbor dopravy řídit lépe !!