Je dobojováno! Po devíti měsících od zahájení turnaje zná Coca‑Cola Cup 2014 své vítěze. V ČESKO-SLOVENSKÉM SUPERFINÁLE v Kroměříži zvítězili chlapci ze ZŠ Březové Hory Příbram a dívky ze ZŠ a MŠ Pardubice – Ohrazenice. Žáci a žačky těchto škol triumfovali v celkové konkurenci 828 českých a 640 slovenských týmů, které do turnaje loni na podzim vstoupily. Trofeje předal nejlepším týmům bývalý český reprezentant a ambasador turnaje Coca‑Cola Cup 2014 Jan Koller.
V historicky
prvním ČESKO-SLOVENSKÉM SUPERFINÁLE se utkaly dva nejlepší české týmy
proti dvěma nejlepším slovenským, což platilo pro dívčí i chlapeckou
kategorii. Z prvenství se nakonec radovaly dívky ze ZŠ Pardubice, které
ve velmi vyrovnaném finálovém zápase udolaly soupeřky ze slovenského
Štiavnika nejtěsnějším možným rozdílem 1:0. Pouze čtvrté tak zůstaly
obhájkyně loňského titulu z Dolního Bousova. Velkou bitvu nabídlo i
chlapecké finále mezi Příbramí a Ružomberkem, kde žáci z příbramských
Březových Hor otočili vývoj zápasu z 0:1 na 2:1 a po loňském druhém
místě v českém turnaji se nyní radují z celkového prvenství. „Bylo
to velmi těžké finále. Soupeři ze Slovenska byli opravdu dobří, ale
jsme rádi, že jsme nakonec vítězství udolali. Je to skvělý pocit a
nezapomenutelný zážitek,“ shodovali se příbramští.
Letos tomu bylo poprvé, kdy turnaj nabyl mezinárodního významu. „Chtěli
jsme ještě zvýšit prestiž celého turnaje, a proto jsme Coca-Cola Cup
posunuli na mezinárodní úroveň. Ale věřím, že nejen účastníci
ČESKO-SLOVENSKÉHO SUPERFINÁLE si z letošního ročníku odnesli spousty
skvělých zážitků,“ uvedla zástupkyně společnosti Coca-Cola Jana Nováková a dodala: „Nejlepší
zážitky ale teprve čekají na vítěze a na vítězky, kteří se účastní
tréninkového kempu pod vedením brazilských trenérů v Římě.“
Slavnostního
Superfinále v Kroměříži se účastnil také ambasador projektu Jan Koller,
který kvůli této jedinečné sportovní akci neváhal přijet autem
z domovského Monaka. „SUPERFINÁLE
nabídlo úžasné sportovní zážitky. Stejně jako loni na Strahově i zde
v Kroměříži jsme mohli vidět spoustu talentovaných hráčů a hráček z Čech
i ze Slovenska. Věřím, že o mnohých z nich ještě v souvislosti
s fotbalem uslyšíme, snad i na té nejvyšší mezinárodní úrovni,“ uvedl Coca-Cola Cup Jan Koller a dodal: „Ambasadorem
Coca-Cola Cupu jsem už potřetí a musím říct, že vyvrcholení turnaje
bylo letos opět velmi vydařené. Určitě si to všichni moc užili. Nejen
fotbalisté a fotbalistky, ale také všichni fanoušci, kteří dorazili a
pro které zde byla připravena spousta doprovodných soutěží a atrakcí. Už
teď se těším na další ročník.“
Od
září loňského roku bylo až do červnového SUPERFINÁLE v České republice
odehráno 217 zápasů v dívčí kategorii a 1334 zápasů v kategorii
chlapecké. Celkem mladí sportovci vstřelili 5642 branek, z toho 24
vlastních.
Konečné pořadí ČESKO-SLOVENSKÉHO SUPERFINÁLE turnaje Coca-Cola Cup 2014:
Chlapci:
1. ZŠ Příbram, Březové Hory
2. ZŠ Klačno, Ružomberok
3. ZŠ Kornela Mahra, Trnava
4. ZŠ E.Rošického, Jihlava
Děvčata:
1. ZŠ a MŠ Pardubice-Ohrazenice
2. ZŠ a MŠ Štiavnik
3. ZŠ Gorkého, Trebišov
4. ZŠ T.G. Masaryka a MŠ Dolní Bousov
Vyvrcholením ČESKO-SLOVENSKÉHO SUPEFINÁLE byl koncert zpěváka Majka Spirita.
Více informací, včetně výsledků SUPERFINÁLE a konečného pořadí, naleznete na stránkách www.skolskypohar.cz nebo na facebooku http://www.facebook.com/#!/SkolskyPohar.
Záštitu
nad turnajem Coca-Cola Cup 2014 převzalo Ministerstvo školství mládeže a
tělovýchovy České republiky a Fotbalová asociace České republiky.
Mediálním partnerem projektu je magazín ProFootball.
O turnaji Coca-Cola Cup
Coca-Cola
Cup je celorepublikový fotbalový turnaj určený pro žáky a žákyně
druhého stupně základních škol a gymnázií s osmiletým vzdělávacím
programem. Týmy se utkávají nejprve v kvalifikačním místním předkole,
odkud mohou postupovat do prvního obvodního, druhého okresního až do
třetího krajského kola. Semifinálový turnaj pak určí účastníky
ČESKO‑SLOVENSKÉHO SUPERFINÁLE, kde se mezi sebou utká 8 nejlepších týmů
obou turnajů. Všechny zápasy chlapeckého i dívčího turnaje se hrají
podle oficiálních Pravidel fotbalu FIFA, Soutěžního řádu a ostatních
platných předpisů FAČR, pokud nejsou upraveny jinak s ohledem na
zvláštnosti těchto školských sportovních soutěží. Od druhého kola řídí
zápasy delegovaní profesionální rozhodčí. Cílem
projektu organizovaného společností Coca-Cola je umožnit mládeži
smysluplně trávit volný čas a dbát na vyvážený životní styl, ke kterému patří i správný pitný režim.
O společnosti Coca-Cola
Společnost
Coca-Cola (NYSE: KO) je největším výrobcem nápojů na světě a osvěžuje
zákazníky téměř 500 značkami perlivých a neperlivých nápojů. Spolu se
značkou Coca-Cola, která je uznávána jako jedna z nejcennějších značek
světa, patří do portfolia společnosti šestnáct značek s hodnotou v
řádech miliard dolarů. Jsou to například značky Coca-Cola light, Fanta,
Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, Powerade, Cappy nebo illy issimo.
Coca-Cola je v celosvětovém měřítku největším dodavatelem perlivých
nápojů, káv k okamžité spotřebě, džusů a džusových nápojů.
Prostřednictvím největšího nápojového distribučního systému na světě si
spotřebitelé ve více než 200 státech vychutnávají nápoje společnosti v
množství více než 1,9 miliardy porcí denně. Společnost Coca-Cola se
trvale angažuje v budování udržitelných společenství a zaměřuje se na
iniciativy, které chrání životní prostředí a šetří přírodní zdroje,
podporuje aktivní a zdravý život, vytváří bezpečné a otevřené pracovní
prostředí pro své spolupracovníky a podporuje hospodářský rozvoj ve
společenstvích, kde působí. Společně s našimi výrobními a distribučními
partnery patříme s více než 700 000 zaměstnanci systému mezi deset
největších zaměstnavatelů světa. Další informace naleznete na Coca-Cola
Journey na adrese www.coca-colacompany.com, na Twitteru na twitter.com/CocaColaCo, na blogu Coca-Cola Unbottled na www.coca-colablog.com nebo na LinkedIn na www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company.