MěKIS v Humpolci připravuje autobusový zájezd za kulturou do Prahy.
Pátek 7.listopadu 2003 v divadle Lávka.
(Klub LÁVKA se nalézá v Praze na Novotného lávce – na výběžku paralelně s Karlovým mostem,
na jeho staroměstské straně.)
Představení plné humoru, vtipných slovních hříček, nečekaných obratů a dalších duškovin s názvem
CAVEMAN
(PRAVĚKÝ MUŽ)
Vstupné do divadla = 280 Kč, cesta autobusem = 100,-
Počet lístků je omezen – na toto pražské dlouhodobě zcela vyprodané představení
se podařilo získat 45 vstupenek!
Začátek představení od 20:00, odjezd autobusu z Horního náměstí v Humpolci
(kolem 18:00 bude upřesněno na plakátech)
Populární herec a moderátor přichystal hru Caveman
Pračlověk Dušek obhajuje muže
Víte, proč muži nesnášejí nakupování, zatímco ženy je přímo zbožňují? Protože muži jsou lovci, kteří musí kořist vystopovat, dopadnout, a nikoli hodiny vybírat v supermarketu. Ženy jsou naopak sběračky, mající v genech zakódovanou potřebu vytvářet zásoby. To není začátek populárně vědeckého článku, ale pasáž ze hry Caveman neboli Obhajoba jeskynního muže, kterou v české premiéře coby one-man-show uvádí v klubu Lávka herec a moderátor Jaroslav Dušek.
Základní myšlenkou komediálního monodramatu slavícího od premiéry v roce 1991 úspěchy na Broadwayi i v Evropě je teze, že pravěké principy mezi lidmi stále fungují a vytvářejí rozpory mezi muži a ženami. Dědictví z dávnověku je tak zdrojem věčného nedorozumění.
Po letech si Jaroslav Dušek vyzkouší něco jiného, než je čirá improvizace s vlastním divadlem Vizita. Na jevišti stane společně s někdejším spoluhráčem z Vizity, jazzovým hudebníkem Alanem Vitoušem, který obstará doprovod na nejrůznější pravěké nástroje – bubínky a chřestidla. Bez improvizace se totiž Jaroslav Dušek přece jen neobejde, byť práci na již hotovém divadelním textu považuje za okysličení. Nehodlá se však striktně držet textu a do hry zapojí i publikum.
Kusy hry volně přehazuji, propojuji i přidávám. Jedinou podmínkou je, že se musím vejít do devadesáti minut bez přestávky, říká. Sám je zvědav, jak se hra, neboli zpověď moderního, ale svým ustrojením stále pravěkého muže jménem Romeo, vyvine. Autor podle Duška značně lichotí ženám a jejich lepším vlastnostem, na druhou stranu však od nich vyžaduje porozumění pro odlišný mužský svět.