Na devadesátém kilometru se staly stovky nehod, havarovali tam mimo jiné také herec Petr Haničinec nebo ministr Josef Bakšay. V roce 1995 se tam stala hromadná nehoda čtyřiceti aut, k další hromadné nehodě tam došlo i v roce 2001. Následně došlo k úpravám, změnilo se klopení zatáčky a drážky na silnici měly za úkol odvádět vodu do stran. Přesto je místo podle dopravních expertů stále nejvíce rizikovým na Vysočině.

Nehoda Alexandra Dubčeka u Humpolce

Nejznámější nehodou s tragickými následky je ta, která se stala 1. září 1992. U Humpolce boural tehdejší předseda Federálního shromáždněí Alexander Dubček. Při cestě na zasedání Federálního shromáždění jeho vůz dostal za hustého deště a vlivem aquaplaningu smyk a vyletěl z dálnice. Dubče seděl na zadním sedadle, nebyl připoutaný a vypadl z vozu. Po nehodě byl v bezvědomí a ležel v pražské nemocnici Na Homolce. Tam na následky zranění 7. listopadu zemřel.

V celém kraji na pomezí Čech a Moravy není nebezpečnější místo nejen co se týká dálnice, ale také silnic všech tříd. Navíc řidiči jedoucí ve směru od Prahy tam hned poznají, že už jsou na Vysočině, v této části bývá mnohdy o něco horší počasí než ve středních Čechách. Tento úsek se táhne až ke zhruba stočtvrtému kilometru.

Za posledních pět let došlo u Humpolce k pětašedesáti nehodám, z toho k osmadvaceti dva roky zpátky. Častější jsou za zhoršené viditelnosti a ve směru na Brno, škody jsou v nižších desítkách milionů. „Nejčastější příčinou nehod je zde nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, dále nevěnování se řízení a nepřizpůsobení rychlosti stavu provozu,“ řekl datový analytik Marek Sibal z DataFriends.

Celý článek zde: https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/nehoda-riziko-nebezpeci-d1-dalnice-humpolec-vysocina-modernizace-dubcek.html