Zamýšlená silnice druhé či třetí třídy, která by v konečném stádiu propojila humpolecký dálniční sjezd s výpadovkou na Světlou nad Sázavou, by měla ulevit celému městu, ale především křižovatce u supermarketu Billa. Během odpoledních dopravních špiček je situace v ulicích Kamarytova, Nerudova a Na Kasárnách katastrofální, a to nejen pro řidiče, ale i pro chodce, kteří téměř nemají reálnou šanci přejít z jednoho chodníku na druhý.
Starosta města Jiří Kučera uvedl, že obchvat města je pro radnici prioritou a plánuje postavení silnice nejpozději do roku 2013. Tento rok je totiž konečným termínem pro čerpání peněz z evropského operačního programu, bez nichž by se projekt mohl těžko uskutečnit. Požadavek obchvatu se již podařilo začlenit do krajského územního plánu, nyní je potřeba prosadit realizaci i do investičního záměru dalších let.
Čtyřkilometrová přeložka by významně pomohla nejen městu, ale i rozvoji podnikání a bydlení. Nová silnice by se zamlouvala firmám, které sídlí v areálu Brunka, a odkud denně vyjíždí těžké nákladní soupravy. V okolí dálnice, třeba na území Hněvkovic, se pak nachází hned několik pozemků vhodných pro výstavbu průmyslových hal, jenže jsou dopravně nedostupné. Totéž se týká připravované zóny čistého bydlení v západní části Humpolce. Ani ona se neobejde bez přípojné cesty.
Kraj Vysočina má bohužel pro následující dva roky své prioritní záměry již stanoveny. Výstavba silničního obchvatu kolem Humpolece se tak bude moci začít realizovat nejdříve až v roce 2009.
(Zdroj: Listy Pelhřimovska)
Docela by me zajimalo, kolik aut projizdi Humpolcem od dalnice na Svetlou. Jestli ten pocet je duvodem pro stavbu ctyr kilometru obchvatu a odvrati tak tu „katastrofalni“ situaci ve zminovanych ulicich.
A jasne, postavme si vsude prumyslove haly, nejlepe takove, ktere jdou co nejjednoduseji rozmontovat, aby pak spolecnost mohla presunout vyrobu dal na vychod. Jirka K.
Myslím že firmy, co v těch halách podnikají, mají takové zisky, že až jim daňová pohodička skončí, odejdou ze dne na den a nějaký šroubování hal jim bude srdečně ukradený…:-)
Hm, docela by me zajimalo, ktere firmy myslite? Ja v te lokalite znam plno firem, kde lepsi pristup pro nakladaky uvitaji. Samozrejme Brunka – hracky a Hoza, ale jsou tam taky Drevo, HSE, preprava GLS, Weisner Hager, Stima, Humpolecka stavebni, v byvale biokrmne 4 firmy …… Nikdo z nich mi nepripada jako danovy koristnik.
Sakra to se budu muset stěhovat na východ? 🙂
Hlavně aby stavebníci nezbourali p. Pršalové dům. 🙂 Mohly by se objevit nové fámy…
Vy jste ale starostlivý občan :-)) Myslím, že můžete klidně spát.
Samozřejmě Vámi jmenované firmy na mysli nemám! Chtěl jsem tím říci pouze to, že ti, kteří se budou na východ stěhovat(z vlastního rozhodnutí), nebudou potřebovat rozebírat haly a stavět je jinde….
Zvláště ne haly z Humpolce, ty přece občas spadnou, a třeba v Rusku jsou zimní srážkové úhrny přeci jenom vyšší:-)
No, nejmin do Jihlavy.
Kapik
Vážení, toto je pouze první část obchvatu, v územním plánu je již zanesen celý a pak by měl vést z Brunky dál na Čejovskou a lesy kolem Orlíka až na Brodskou. Jinak na Pražské by měl v budoucnu navazovat na obslužnou komunikaci mezi novým sjezdem z D1 v Jiřicích Humpoleckým sjezdem. No a to si myslím už vypadá velmi rozumně a ulehčí to celému městu. Má to však malý háček – nejsou peníze. Č.
Nastesti. Jinak budeme mit vsude silnice a les tak mozna v muzeu :(.