Humpolec soutěží o Cestu městem

7

Vloni opravená Okružní ulice se stala hlavním humpoleckým trumfem v soutěži Cesty městy. Tato soutěž má za cíl posoudit kvalitu řešení dopravní situace ve městech s ohledem nejenom na co nejsnadnější průjezd automobilů.

Pokud by Humpolec v silné konkurenci obstál, může získat zajímavou sumu. Autoři vítězných projektů si totiž koncem září rozdělí 300 tisíc korun. Kromě finanční prémie může být také udělena cena časopisu Moderní obec za mimořádnou inovativnost, originalitu a celkový přínos ke zkvalitnění veřejných prostor.


 


Kvalita každého soutěžního projektu bude posuzována Hodnotící komisí dle čtyř závazných kritérií:


– přínos řešení pro zvýšení bezpečnosti provozu


– komplexnost řešení dopravy (sladění dopravy hromadné a individuální automobilové, cyklistické a pěší)


– inovativnost, originalita řešení


– celková kvalita veřejného prostoru, prostředí


 


Soutěž CESTY MĚSTY (zklidňování dopravy ve městech a obcích ČR) vznikla v roce 2002 na popud a pod organizačním zajištěním Dopravního programu Nadace Partnerství. Nadace chce pomocí soutěže upozornit na problémy spojené s dopravou v našich sídlech a možnosti jejich řešení. Dobrá dopravní řešení, která vedou ke zlepšení životního prostředí, zvýšení bezpečnosti všech účastníků silničního provozu (zvláště těch nejzranitelnějších – chodců a cyklistů), a která vytváří příjemné prostředí pro intenzivnější sociální kontakty mezi obyvateli, se objevují i u nás a mohou být zajímavou inspirací pro všechna města.


 


Soutěžní návrhy minulých ročníků můžete vidět na adrese http://www.nadacepartnerstvi.cz/p-1267854321


 

myska

7 thoughts on “Humpolec soutěží o Cestu městem

    1. A společně s Dolními Břežany( kousek od Prahy) bychom mohli soutěžit o nejhorší kruhák:-)

      1. bohužel, pánové je vidět, že vás vůbec nezajímají problémy, které na té ulici byly a které jsou vyřešeny a zároveŇ se vzhled celé ulice a její funkčnost podstatně zlepšila. A hlavně, celý projekt za jehož realizaci patří vedení města velký dík, měl název „Zklidnění dopravy“ a to je zcela touto úpravou naplněno. Jestli si to neuvědomujete, tak okolo této silnice žijí lidé a i spousta dalších občanů ji musí takřka denně používat a snad pochopíte, že již konečně je třeba změnit myšlení a život v našich obcích je nutno přizpůsobovat tady bydlícím občanům…..

        1. ale zajímá, zajímá, milý anonyme. Jenže ta ulice je velmi frekventovaná spojka jižních a východních čech (což asi víš, pokud u ní bydlíš), a lety prověřenou skutečnost – totiž to, že bezpečnosti dopravy přispívá především PLYNULOST – velmi zdatně potvrzuje. Už předchůdce těchto úprav – semafor na přechodu – byl svým způsobem unikum a doteď jsem nenašel nikoho, kdo by ho uměl projet v rámci platných pravidel silničního provozu.

          Dnešní stav je:

          krásné ostrůvky – které nutí přespolní a stavu neznalé řidiče najíždět na odbočení přískokem (ti za nimi pak přiskakují vpřed) a soustředit se na střed vozovky a průjezd stezkami tak akorát v šíři auta, místo aby se soustředil na případného přecházejícího důchodce, nebo skupinku dětí s míčem

          kruhák – do kterého není vidět a zcela proti svému smyslu nutí zpomalit a počkat, co by se mohlo vynořit za umělou velehorou

          green_zone – která se líbí lidem (8mi) kteří si v nich mohou nechávat auta, nicméně stovkám denně projíždějících by víc posloužil druhý (a čtvrtý) pruh usnadňující odbočení.

          A zklidnění dopravy? Oproti ??možná?? vlivu výše popsaných úprav by se dva statické radary (možná kombinované s více budkami, ať nikdo neví, kde zrovna to fotí) osvědčily více. Zkuste si někdy projet Prahou – každý ví a kolona zpomalí v úsecích, kde se měří – ten úsek v Humpolci by vešel ve známost do měsíce a za ten měsíc se instalace kamer na vybraných pokutách zaplatí. Možná několikanásobně.

          1. chápu problémy obyvatel Okružní ,ale jasnné je,kolem Kopy TRUCK a HOBO je to zůžené abnormálně.Takže já patřím k těm,co nejsou kruhákem tak nadšeni. V Německu se rozšiřuje,v CR se úží.Ty semafory se mi líbí více.Nikdo pri projektování Okružní za starého režimu nepředpokládal ten nárůst aut.a hlavně kamionů. Zbývá otázka ,co s křižovatkou u BILLY.

          2. jak se vám mohli líbit semafory, když tam všichni jezdili jak hovada a i když si jich všimli, tak většinou stejně nebyli schopni před nimi včas zastavit a přechod prolétli ! jestli to byla podle vás bezpečnost občanů, tak potěš pánbů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Nejvyšší muž Česka odjel do lázní

Čt Srp 2 , 2007
Třicetiletý Tomáš Pustina, žijící v Rozkoši u Humpolce, je zapsán do České knihy rekordů jako nejvyšší muž s výškou 224 centimetry a váhou přes 170 kilogramů. Kromě těchto hodnot je i rekordní velikost jeho bot (pravá 37,5 cm, levá 39 cm) a má také největší dlaně (v nejširším místě měří […]

You May Like

Témata