ICOM nevzdává boj o Pelhřimovsko. Složil kauci 18 milionů, aby případ řešil ÚOHS

21

ICOM si stěžuje na údajnou nedovolenou veřejnou podporu vítězné nabídky Rakouskem.

Společnost ICOM transport se rozhodla podat návrh na přezkoumání úkonů Kraje Vysočina při zadávání zakázek na autobusové dopravce pro dvě části Pelhřimovska k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Složila i příslušnou kauci 18 milionů korun. Zároveň byla podaná stížnost k Evropské komisi, sdělila  ČTK předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová. Rada kraje opakovaně rozhodla o tom, že zakázky dostane ČSAD Autobusy České Budějovice (Busem). Námitky, které proti tomu dala firma ICOM, kraj dvakrát zamítl.

Zakázky se týkají provozován autobusů na Pelhřimovsku, které objednává kraj na deset let. Firma ICOM uhradila u ÚOHS kauci za obě soutěžené oblasti. Věří, že se její námitky v řízení prokážou a rozhodnutí kraje o výběru dopravce bude zrušené.

Podle vyjádření společnosti ICOM je zřejmé, že zadavatel odmítá prověřit relevantní argumenty svědčící o nesprávnosti a nezákonnosti jeho postupu v zadávacím řízení. „Dané tím, že vybraný dodavatel nebyl vyloučen ze zadávacího řízení přesto, že jeho nabídka obsahuje mimořádně nízkou nabídkovou cenu, která je důsledkem nedovolené veřejné podpory poskytnuté jeho mateřskou společností ovládanou nepřímo Rakouskou republikou,“ uvedla Kratochvílová. Zadavatel podle ní nemůže rezignovat na řádné prověření takového jednání.

Jediným akcionářem jihočeského dopravce, který by měl obě zakázky dostat, je rakouská Österreichische Postbus Aktiengesellschaft. Je součástí skupiny, již ovládá ÖBB Holding. Vyplývá to z loňské výroční zprávy firmy Busem.

Z osmi oblastí, pro které Kraj Vysočina nyní v soutěžích vybíral autobusové dopravce na dalších deset let, je uzavřených šest. Firma Busem už získala Jihlavsko, kde zatím obslužnost pro kraj zajišťují autobusy ICOM, stejně jako na Pelhřimovsku.

Poslední dvě řízení se týkají oblastí kolem Pelhřimova a Humpolce. Firma ICOM při podání prvních námitek uvedla, že požaduje, aby kraj ověřil reálnost nejnižší nabídnuté ceny. Krajská rada pak sice 13. srpna své rozhodnutí o výběru dopravce pro tyto dvě části kraje zrušila, ale následně původní výběr potvrdila. Firma ICOM proti tomu minulý měsíc opět podala námitky, které vedení kraje zase zamítlo. Hejtman kraje Vítězslav Schrek (ODS a STO) to novinářům řekl minulý týden.

Dopravce ICOM na Vysočině vyhrál zakázku na Havlíčkobrodsku, kde teď jeho autobusy nejezdí. Další tři z šesti uzavřených zakázek získala firma Trado-Bus z uskupení ICOM. Kromě Třebíčska bude jezdit v části Žďárska. Ve Žďárských vrších budou dalších deset let jezdit autobusy firmy Zdar.

U regionálních spojů, které kraj objednává, hradí dopravcům ztráty. Na ztráty veřejné linkové dopravy má Vysočina v letošním rozpočtu 826 milionů korun.

Axl

21 thoughts on “ICOM nevzdává boj o Pelhřimovsko. Složil kauci 18 milionů, aby případ řešil ÚOHS

  1. no asi se bojí ztráty území,které obhospodařují. asi by to chtěli propachtovat nejlépe trvale.

    1. je to zkrátka mafie. Autobusy staré přelakované šunty a řidiči 70letí dědci,co jezdí 50 a vybržďují ostatní. Holt dneska už nikdo nechce pouhou kvantitu,ale kvalitu. Neustupovat! A navíc,mentál nemůže podnikat.

      1. Autobusy mají poměrně nové, pravidelně obměňované (průměrné stáří bych tipnul pod 10 let, což se nedá říct o většině ostatních autobusů v Česku, mimo Prahu). S tím o řidičích souhlasím, nečekal bych ale, že s novou firmou to bude jiné, zvlášť pokud k ní ti aktuální přejdou (jakože nejspíše ano).

        1. nemusí jít hned o luxus,ale normální autobusy,kde člověk necítí každou díru a nedrncá to tak. A normální řidiče,co dojedou z Pe do HU za 15 min a ne za 1/2hod.

          1. Ma to jet pul hodiny podle jizdniho radu, takze to stejne nezrychlite. Jizdni rad samozrejme pocita s jizdou podle predpisu. Ze autobus stavi u kazde vesnicky je pro krajske linky normalni.

  2. Zajímalo by mě, pokud ICOM se stížností neuspěje, kde budou autobusy nového dopravce „Busem“ zastavovat. Autobusáky v Humpolci i Pelhřimově patří nyní ICOMU. Teď se konečně ukazuje, jak hloupé bylo před pár lety prodat starý autobusák za 1 Kč ICOMu. Ten si namastil kapsu, když ho později prodal developerům, kteří zde postavili nákupní centrum Klokan. Město přišlo jak o peníze, které mohlo z prodeje pozemků získat, tak se dostalo do nezávidění hodné situace. Nový dopravce bude cvakat ICOMu jak mourovatej, za to, že bude využívat nový autobusák a nebo bude nutné zřídit nové autobusové zastávky, nejlepší by asi tedy byly v ulici Boční u č.p. 409?!

    1. Ano, autobusové nádraží darovali rodině Kratochvílů konkrétní lidé. Ti ovšem za svůj (zlo)čin nenesou žádné následky, jak už to tady bývá. Zasloužilo by se vyjmenovat všechny moudré hlavy, které jménem občanů tento dárek poskytli.

      1. Domnívám se, že o pozemek nádraží se přišlo při privatizaci ČSAD Pelhřimov, cca 1996? Nikoliv až při likvidaci nádraží v nedávných letech.
        A město jiné pozemky na výstavbu jiného terminálu nemá. Takže více autobusů do centra kolem polikliniky.

    2. Ten stejný pán nyní lobbuje za rozšíření kapacity pivovaru v centru města. Starostu se snaží úkolovat slovy, že jim prostě nová radniční garnitura MUSÍ to rozšíření dovolit, aby se situace zklidnila. To je logika, co?

        1. Faktem je, že se pivovar dlouhodobě snaží rozpínat v centu města, i když veřejně sliboval opak.

          Jen si nedokážu představit, že by Bernard, šel za starostou z HumpolecGo a zkoušel mu něco přikazovat, přeci jen Machek není Kratochvíl nebo Kučera.
          Myslím, že v dnešní době se v celém zastupitelstvu ani nenajde většina, která by pro takový návrh zvedla ruku. Vliv Bernarda už není co to bývalo a třeba v ANO ho zastupitelé vůbec nemusí, Hugo taky, Pirati a Stan stejná písnička,

          1. Machek není ani Kratochvíl, ani Kučera. Machek je diagnóza.

          2. Rozhodně Machek je lepší než všichni předešlí starostové z ODS dohromady.
            Měří všem stejným metrem, žádný kšeftíčky pro kamarádíčky.

        2. A kdo jmenoval p. Bernarda? Vodítkem na tu osobu může být adresa v Boční ulici, tak zkuste hádat ještě jednou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Fleischsalat - Wurstsalat s majonézou: německá salámová pochoutka

St Říj 9 , 2024
Klasické zeleninové saláty vám nic neříkají? Hnusné saláty ze supermarketu vám lezou krkem? Pokud si potrpíte na uzeniny, wurstsalat se vám určitě bude líbit. Právě salám je jeho hlavní ingrediencí.  A je to neskutečná pochoutka.

You May Like

Témata