Jak jsme již informovali, v Humpolci by se měla objevit nová firma. Zhruba sedm desítek lidí by podle předběžných jednání mohl zaměstnat zahraniční investor, který má zájem v humpolecké průmyslové zóně na Pražské ulici vystavět výrobnu kovových komponentů pro automobilový průmysl. Pokud všechna jednání dopadnou dobře, výroba by mohla začít na jaře příštího roku.
Japonská firma Steel Center Europe je dceřinou společností Sumitomo Corporation a v Humpolci chce na zhruba čtyřech hektarech vybudovat plně automatizovanou výrobní halu za stamiliony korun.
Firma navštívila řadu míst v republice a v užším výběru zůstal Havlíčkův Brod, Jihlava a Humpolec. „Myslíme, že pro ně bude toto místo nejvhodnější,“ řekl humpolecký starosta Jiří Kučera.
„Jelikož se bude jednat o plně automatizovaný provoz, uplatní se zde muži i ženy jak se středoškolským vzděláním, tak i dělnických profesí,“ dodal místostarosta Tomáš Křišťan. Společnost by výrobky dodávala nadnárodní automobilce, která vzniká v Kolíně. Z toho důvodu musí být v dosahu železnice. Z humpolecké průmyslové zóny vede trať na vlakové nádraží, které město spojuje s Havlíčkovým Brodem. Využití lokální železnice by v Humpolci v současné době výrazně pomohlo, neboť se již dlouhou dobu hovoří o její existenci. „Toto by byl tedy vhodný argument pro posílení železniční dráhy,“ uvedl starosta. I podle přednosty železniční stanice v Havlíčkově Brodě Miroslava Havla by Japonci železnici pomohli v jejím rozvoji. „S vedením jsme už jednali a počítáme s tím, že na této trati budeme jejich dopravu zajišťovat,“ souhlasil Havel.
V současnosti radnice zajišťuje pro investora výkup pozemků, většina patří soukromým majitelům. „Záleží na tom, zda vlastníci budou ochotni pozemky prodat,“ komentoval Kučera.
Pro Humpolec by výstavba nové výrobní haly s možností pracovních příležitostí byla velkým přínosem. „Jsme tomu maximálně nakloněni, a proto se snažíme pomoci s výkupem pozemků a následně zajišťování infrastruktury pro podnik,“ dodal starosta.
Jestliže bude společnost Sumitomo Corporation hledat kvalifikované zaměstnance ze strojírenského oboru, nebude mít podle informací z pelhřimovského Úřadu práce výstavba provozu na trh práce téměř žádný vliv.
„Záleží na tom, jakou práci by společnost nabízela. Na Humpolecku je totiž dost firem, které se zabývají strojírenstvím a kvalifikovaní lidé už v evidenci nejsou,“ uvedla Dana Kejřová.
Podle ní by region potřeboval pro lidi dělnických profesí místa, kde příliš nezáleží na kvalifikaci. „Velice by pomohlo, kdyby si tato firma například dokázala nekvalifikované lidi zaškolit,“ řekla Kejřová. Podle ní je pro místní obyvatele také velký problém pracovat v třísměnném provozu. Řada z nich nemůže chodit na noční směny ze zdravotních důvodů.
Velkým přínosem by pro Humpolecko byla firma, kde by se mohly uplatnit hlavně ženy, které zde nemají podle Kejřové moc příležitostí.
Konečné slovo o výstavbě nové výrobny leží na bedrech zastupitelů, kteří budou věc projednávat 25. června. Pokud se výkup pozemků uskuteční bez větších problémů a zastupitelé záměr podpoří, Japonci by začali na podzim stavět a výrobu by zahájili na jaře roku 2004.
tak jestli jsem to dobre pochopil, tak kdyz u nas ti japonci postavi fabriku, tak do ni nebudou mit lidi. a i kdyby sehnali kvalif. sily tak jim nebudou delat na smeny. Tak to by byli pekne blbi, kdyby sem lezli.
Jasně že tady neseženou lidi . Strojaři , svářeči a zámečníci už jsou dávno rozebraný , museli by si někoho rekvalifikovat a otázka za kolik by jim ty lidi chtěli chodit na směny . Muselo by tady být spousta volných bytů , aby se sem mohli přestěhovat lidi z regionů , kde o práci nezavadíš . A to je asi (bohužel pro Humpolec) jen utopie…
HLEDÁM DÍVKU MĚSÍCE, SLUŠNÝ FÁRO A PRÁCI NA TŘI SMĚNY. ZNAČKA: ODEPÍŠU VŠEM.
Uz Strojirny maji problem sehnat dostatek kvalifikovanych strojaru na vsechy smeny. Tak uvidime. Tak jak tak by ale IMHO bylo pro Humpolec dobre, kdyby tady tato firma skoncila.
Nevim, jestli Japoncici jsou zrovna to pravy orechovy :)) znam je z Lounska a od Hondy jsou to pekny magori, drou lidi do mrte na 110 % porad, jako u nich, nejak nepochopili, ze v Evrope jsou lide zvykli makat 8,5 hod jinym tempem a drzet soboty a nedele.
Asi si ale nemuzeme vybirat a budeme radi za kazdeho investora.
Me spis vadi, ze se furt zajimame o velke nadnarodni firmy a nedela se nic pro podporu malych podniku. Velke jedou jen kdyz je poptavka a dokud je to tu jeste vyhodne ekonomicky. V Humpolci je furu prazdnych baraku, ktere by se mohli pro male firmycky opravit a nemusely by se stavet u dalnice nove nevzhledne rychlohaly.
no ono je to tak, ze velke firmy davaj praci tem malejm, at uz primo nebo zpostredkovane. A teorie o tom, ze velka firma zainvestuje stamiliony aby za par let odesla je vic nez scestna. tohle jsou demagogicky zvasty hodne clenu nejake hodne socialisticke strany (a vic nez socialisticke). I to o tom pracovnim tempu.