Radní Kraje Vysočina potvrdili nové rozhodnutí hodnotící komise o výsledku výběru dopravce pro Pelhřimovsko a Humpolecko. Výsledek hlasování radních Kraje Vysočina ponechal hejtman Schrek bez komentáře.
Opět platí nové rozhodnutí o výběru jihočeské dopravní společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice, která je známá pod obchodní značkou Busem. Busem má už podepsanou desetiletou smlouvu na dopravní obslužnost Jihlavska od jara 2025.
K výběru jihočeské firmy pro dopravní obslužnost Pelhřimovska a Humpolecko zaslala společnost ICOM transport mnohastránkový podnět. Podle vyjádření hejtmana Schreka se námitky týkaly možné nedovolené veřejné podpory a nedostatečného personálního obsazení.
ICOM transport zaslal dopis zastupitelům Kraje Vysočina (dokument zde) se stížností na posuzování cenové nabídky jihočeského dopravce ČSAD Autobusy České Budějovice, která je známá pod obchodní značkou Busem. Jihočeská firma odpověděla stručným prohlášením (dokument zde), které ICOM transport doplnil ještě komentářem (více zde).
Kraj Vysočina už s jihočeskou dopravní firmou podepsal smlouvu na dopravní obslužnost Jihlavska (více zde), kde jihočeská firma už spustila náborovou kampaň pro nové řidiče (více zde).
Hejtman Schrek nechce působit v roli soudce cenového sporu (více zde), jehož podstatou je otázka reálnosti cen nabídnutých vítěznou jihočeskou firmou. Senátor Miloš Vystrčil osobně navštívil ICOM transport, kde se zajímal o podstatu problému (více zde). Čtenářům Občasníku přišla jeho návštěva ICOM transport podivná, senátor Vystrčil anketu čtenářů označil jako nesmyslnou v okurkové sezóně (více zde).
„Svolali jsme odbornou komisi, která se zabývala všemi podněty, které jsme považovali za relevantní. Hodnotící komise zasedala, posoudila, doptala se na některé nové skutečnosti,“ řekl k novému rozhodnutí o zakázce Vítězslav Schrek.
Námitky, kterými se proti výběru dopravce ohradila jihlavská společnost ICOM transport, zmiňovaly především údajně mimořádně nízkou cenu, nízký počet řidičů vybraného dopravce nebo jejich platové podmínky, které měly být podle stěžovatele v rozporu s legislativou, řekl hejtman. Nic z toho se podle něho prověřováním hodnotící komise a konzultacemi s odborníky nepotvrdilo. „Všechny pochybnosti, které jsme jako zadavatel buď měli nebo jsme je obdrželi na základě námitek, byly buďto rozptýleny nebo objasněny,“ dodal Schrek.
Dnešním rozhodnutím o výběru dopravce začne běžet patnáctidenní lhůta pro případné odvolání, než bude možné uzavřít smlouvu. Do té doby kraj nechce komentovat hodnotu veřejné zakázky.
Firma ICOM transport zaslala Kraji Vysočina podnět k přezkoumání cenové nabídky, který je poměrně rozsáhlý (více zde).
U regionálních spojů, které kraj objednává, hradí dopravcům ztráty. Na ztráty veřejné linkové dopravy má Vysočina v letošním rozpočtu 826 milionů korun.
Nové dopravce vybíral kraj postupně pro celou Vysočinu rozdělenou pro potřeby soutěže na osm menších regionů. Okolí Pelhřimova a Humpolce jsou poslední dva, kde smlouva ještě nebyla uzavřena.
Firma ICOM zatím na Vysočině vyhrála desetiletou zakázku na Havlíčkobrodsku, kde teď nejezdí. Další tři oblasti získala firma Trado-Bus z uskupení ICOM. Kromě Třebíčska bude jezdit v části Žďárska. Ve Žďárských vrších budou dalších deset let jezdit autobusy firmy Zdar.
Bye for now, ICOM.
Tomu se říká konkurence.
Uvidíme jak Busem bude fungovat, mají na to 10 let.
Nemůže mít jediný dopravce propachtovanou dopravu v kraji doživotně.
Tak to bude veselý. K čemu Icomu bude humpolecké zázemí pro autobusy?
A co nádraží? Bude pro cizí busy zdarma? A co na to Jan Tleskač?
můžou to prodat jako veteš.
Koukám, že fousatý vtip o dvou baťových obchodnících v Africe žije dál 😀
K čemu bude ICOMu zázemí?
Ona by ta rovnice mohla být zajímavá – bez (nemalých)nákladů na lidi a stroje a byť bez jistých výnosů z krajské dotace by zisk z pronájmu infrastruktury mohl být zajímavý 😉
na nadrazi musi na urcity cas poustet cizi busy zdarma
Tady máme nějaké zázemí?
No a opět se ukazuje, že bezhlavá, neřízená privatizace v polovině 90.let, pod heslem, prodej co můžeš, kdy město přišlo o pozemek s nádražím byla strategická chyba.
Dnes tam máme obludárium s nevzhlednými baráky. Co na to strážci, kterým tolik vadily postavené paneláky, k tomuto mlčí?
Jsem zvědav, jak bude fungovat autobus.nadraží.
Podnikatelé a devadesátkoví zlatokopové z ODS s Kotenem a Kučerou v čele s Dočkalem a dalšími za zády (si) rozprodali městský majetek a tohle jsou následky!!!
A nejhorší je, že Kučera má ještě tu drzost lézt zpátky do zastupitelstva.
Další naivita je myslet si, že Mikulášek jeho STO a další z Bernardu mají na srdci dobro pro město👎
Nechápu tu omezenost lidí volit tuhle chamraď.
On to Machek vyřeší. Nebojte. Je to génius, něco ho napadne.
Hlasy mu dali voliči a jejich rozhodnutí je třeba respektovat, a to i v případě Kučery tak současného starosty. Volič rozhoduje a dává hlas. Divit se může ta i ta strana, ale to je vše