Kraj zpřísnil podmínky pro udělení licencí na dálkové autobusové linky přes Vysočinu. Nově musí dopravci dodržet hodinový odstup od dotovaných spojů. Dříve platilo omezení na třicet minut před odjezdem autobusu a dvacet minut po něm. Soukromým dopravcům se nová pravidla nelíbí. Kraj se brání tím, že jsou pravidla spravedlivější.
„Podmínky jsou nastavené tak, aby neznevýhodňovaly současné dopravce. Každý kraj to má nastavené jinak. Někde je to přísnější, jinde benevolentnější. Bližší informace dát nemohu, protože se jedná o správní řízení. Dopravce si může komentovat, co chce,“ informovala mluvčí Kraje Vysočina Jitka Svatošová.
Soukromý dopravce United Buses není s novými podmínkami spokojený. Podle něj omezení vyžene cestující z veřejné dopravy. Licence mu končí v polovině března. „Na některých tratích by nás hodinový odstup kompletně vyřadilo z trhu, omezí to veřejnost. Zároveň by kvůli tomu vzniklo nerovné konkurenční prostředí,“ komentoval majitel Karel Bílý.
United Buses přes Vysočinu provozuje autobusové linky:
Telč – Třebíč: většina spojů v pracovních dnech, jeden o víkendu
Třebíč – Jihlava: většina spojů v pracovních dnech, některé o víkendu
Humpolec – Pelhřimov: většina spojů v pracovních dnech mimo přepravní špičku ve třicetiminutovém taktu
Pelhřimov – Kamenice nad Lipou: většina spojů v pracovních dnech
Jihlava – Kamenice nad Lipou: v neděli
Telč – Studená: v pracovních dnech
Dačice – Telč; v pracovních dne
Bez udělení licence nemůže dopravce vyjet. Společnost United Buses má v plánu se proti podmínkám odvolat. Kvůli tomu se proces udělení licence prodlouží. „Pokud nenajdeme řešení, museli bychom autobusy 16. března zastavit. Bez spojení bychom obsluhované oblasti nenechali. Pro cestující to bude asi trochu náročnější, ale provizorní řešení zachování spojení máme,“ dodal Bílý.
S přístupem dopravce není spokojený vedoucí krajského oddělení dopravy Pavel Hamáček. „Správní řízení je neveřejné a nemohu ho komentovat. Jednání dopravce a jeho snahu o medializaci považuji za nátlak na správní orgán v podobě vyhrožování. Je to nekalé jednání,“ řekl.
To je jasné – ten podělaný póvlpodnik ICOM zjišťuje,že konkurence je kvalitnější a má lepší autobusy. A hlavně chce mít všechno sám. Probuďte se – Kratochvíl je tady to samé,co Mrázek,Běla,Jonák a jim podobní. Veřejná doprava tak tu jde do kytek!