Bez jakékoli diskuze, bez předchozího avíza a téměř tajně ruší České dráhy některé rychlíkové spoje přes Vysočinu, v případě dalších rychlíkových spojů zásadním způsobem omezují jejich četnost.
„Seznam zrušených rychlíků byl, podle našich informací, odsouhlasen ministrem dopravy Stanjurou. Ministr a jeho úřad rezignovali na jakoukoli slušnost a férové chování a změny nejenže neprojednali s kraji, ale ani se svými krajskými centry osobní dopravy.Budu ještě tento týden požadovat od ministra vysvětlení a revizi případných změn,“ uvedl Libor Joukl, náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy.
Pro kraje jsou informace o změnách v jízdních řádech rychlíkových spojů klíčové. Historicky jsou na rychlíky navázány další regionální spoje a autobusová doprava, kterou kraje organizují a objednávají. „Takto narychlo a nestandardně provedenou změnu, která navíc začne platit od nezvyklého data 1. 7. 2013, nedokáže nikdo tak rychle promítnout do tisíců autobusových spojů a už vůbec ne do těch železničních – regionálních,“ upozorňuje Joukl. Vedení Kraje Vysočina nyní čeká, zda ministerstvo dopravy, které je objednatelem rychlíkových spojů, změnu alespoň oficiálně oznámí, vysvětlí, sdělí, jaké úspory zrušením rychlíkových spojů vygenerovalo. „Nic z toho ale nezmění skutečnost, že regiony a především veřejnost dostávají od současné vládní garnitury další ránu pod pás. České dráhy a ministerstvo dopravy patrně definitivně zaměřily všechny své síly a prostředky na boj s konkurencí. Vše ale ukazuje na to, že nejistému výsledku této malé bitvy byly obětovány rychlíkové spoje v méně lidnatém regionu. Je to velice laciné řešení, o to víc, že ho ministerstvo tak dlouho tajilo,“ uvedl Joukl.
Vysočinou projíždělo v pracovní dny před prvním rozsáhlým rušením rychlíkových spojů v roce 2011 celkem 49 rychlíků. O devět z nich Vysočina bez náhrady definitivně přišla. O další rychlíkové spoje přijde Kraj Vysočina bez vysvětlení a zdůvodnění letos v červenci. Na základě nekoncepčních změn dojde k redukci dálkové dopravy na Vysočině, realizované prostřednictvím Českých drah, v objemu 188 298 vlakokilometrů, což představuje téměř 13 % z nynějších 1 466 156 vlakokilometrů.
zdroj: www.i-vysocina.cz
Tak to je smutné. Libore Joukle, bijte se za naší Vysočinu.
A kvalitní dopravní obslužnost.
Pan Joukl se radši bude bít za další dotaci od Kraje Vysočina pro cukrárnu svojí manželky !
Tvrdou ránou pro Vysočinu je celá tahle vláda,copak asi dělají v tomto punktu pan poslanec Jirků a senátor Vystrčil ? Odhaduji že vůbec,ale vůbec nic.Dál jen žvaní a škodí kudy chodí. Za takovou politiku pro kraj jim musíme v příštích volbách pěkně poděkovat.