Chtějí úsekové měření a protihlukovou stěnu.
Hustá doprava a hluk trápí dlouhodobě obyvatele Rozkoše u Humpolce. Přes obec vede silnice první třídy, která je zároveň hlavním tahem z Pelhřimova do Havlíčkova Brodu.
Místní osadní výbor proto přišel s několika návrhy, jak dopravu v obci Rozkoš zklidnit.
„V dnešní době ta situace začíná být neúnosná, je to rok od roku horší. Hlavně poslední dva roky, kdy se opravuje dálnice kolem Humpolce, každou chvíli je to zasekaný a jezdí to tady přes nás,“ popisuje téměř každodenní realitu v osadě zvané Na Rozkoši tamní předsedkyně osadního výboru Michaela Vyvadilová.
Rychlost, hlučnost
„Nás, co tady tíží, tak to je rychlost a hlučnost. Na konci obce, od svatého Jána, když se vyjíždí na Havlíčkův Brod, tak tam obyvatelé hrozně nadávají, protože tam všichni valí devadesát.“
Úsekové měření rychlosti
I proto osadní výbor vymýšlí způsoby, jak silnici v místě učinit bezpečnější. Zatím ale jen posílá papíry a čeká na odpovědi. Jedním z návrhů je úsekové měření rychlosti. Požadavek zazněl na humpolecké radnici dokonce opakovaně, potvrzuje místostarosta Vlastimil Brukner (KDU-ČSL): „Toto nemůže dělat Humpolec, nemáme městskou policii, dělá to policie státní.“
Ta by podle policejní mluvčí Dany Čírtkové na místě situaci vyhodnotila podle nehodovosti, ohrožení bezpečnosti a vydala stanovisko pro silniční správní úřad.
Protihluková stěna
Podle člena osadního výboru Petra Šidláka by mohla místním pomoct také protihluková stěna. „Dali jsme žádost o tu protihlukovou stěnu s tím, že by se měla vyřešit hlučnost i bezpečnost i prašnost, protože přece jenom jsme v kopci, probíhá tam nějaký řazení, brždění.“
Stoupací pruh pro kamiony
I to se ale vedení Humpolce teprve chystá projednat. Nejdál se proto zatím dostal návrh na vybudování třetího – stoupacího jízdního pruhu pro kamiony. „Je to už v rámci přípravy projektu, probíhaly tam první konzultace, první projekční nástřely, to znamená, mohl by tam vzniknout třetí pruh,“ potvrzuje Vlastimil Brukner s tím, že zatím se lidé nejspíš dočkají alespoň přechodu pro chodce.
I ten ve vsi chybí a osadní výbor o něj žádá opakovaně. Ani to se ale neobejde bez komplikací, doplňuje Michaela Vyvadilová. „Informace, které se k nám donesly, byly nejdřív, že přechod pro chodce musí být z chodníku na chodník, na Rozkoši ale chodníky nebyly. Potom proběhla rekonstrukce silnice a byly chodníky. A najednou se zjistilo, že i když jsou chodníky, tak pokud máte silnici první třídy širší jak šest metrů, tak tam musí být ostrůvek.“
Podle Vlastimila Bruknera ale Humpolec stále hledá zhotovitele. Při minulé soutěži se s vítězem město nedohodlo na ceně. Jediná přihlášená firma totiž chtěla o tři sta tisíc korun víc, než nabízelo město.
Tak se mi zdá, že jediný HUGO celkem přesně vystihlo, co obyvatele Rozkoše trápí. To se jim vyčítá, že nemají zkušenosti, možná, ale rozhodně dokáží naslouchat problémům obyvatel. Současné vedení nedokáže za 30 let postavit ani přechod pro chodce. Je smutné, když místostarosta Brukner to schodí kvůli 300 tisic CZK, ale že kruhák u Vodaku stál o 11 mil CZK více, nebo že odpustili zhotoviteli Stromovky penále?!? Přesně tyto chybějící finance mohly pomoci k zbudování alespoň toho přechodu. Vedení města by mělo přeřadit na vyšší stupeň, zatím to je hodně pomaloučké. Otázka je jestli tyto 3 vedoucí představitelé města jsou vůbec schopni vyššího výkonu. Sledujme je!
A v čem HUGO Rozkoši pomohlo? Konkrétně. Místní části mají problémy všechny. Rozkoš trpí nadměrnou dopravou, je pochopitelné, že hledají řešení. Hněvkovice si letos také vytrpěly své, kdy přes ně vedla objížďka všech kamionů a příští rok povede zas, až se bude bourat most u Trucbáby.
Je na čase, aby se místní části začaly brát víc na zřetel. Jen Rozkoš a Hněvkovice mají cca 700 obyvatel dohromady. A k řešení je toho jistě i v Krasoňově atd.
„Mára“ Huga dělá co může.
Přečtěte si zářijové vydání těch jejich hugo novin.
Nejúčinnější, okamžité opatření přinese sníh. Tři centimetry a směrem nahoru je vyřešeno, tak jak nás to překvapuje každou zimu.
Nejlepší jsou „rychlá“ řešení a soudy. Jedná se o krajskou komunikaci a vše musíte řešit ve spoluprácí s krajem. Opravou dálnice jsou zasaženy většinou všechny obce kolem.
Myslim, že 30 let je dostatečně dlouhá doba, aby vedení město se dokázalo dohodnout s majitelem komunikace např na instalování úsekového měření. Jenže to by to musel někdo odpracovat, to by se muselo jezdit na Kraj, leštit kliky u tamějších úředníků a další vysvětlování. A do toho se nikomu nechce, tak že se zvolí taktika mrtvý brouk
Silnice přes rozkoš není krajská, ale státní. Vše řeší ŘSD
Nebyl naplánovaný nějaký obchvat kolem kolejí? Pak to paní učitelka od přejezdu a spol. Smetli ze stolu
mam dojem ze plany na protazeni Pelhrimovske okolo Vystrkova pres Brodskou az na Cejovskou jsou stale na poradu dne. Dokonce jsem nekde cetl ze jsou v nejakem vyhledu.
Když obchvat od PE na HB tak Komorovice – Bystrá – Dubí – Skála.
Lízat to kolem kolejí je již v dnešní době pitomost, protože s rozrůstajícím se Humpolcem by
byl zanedlouho takový obchvat v centru města.
No nevím jak ten Humpolec roste, spíš ty obce okolo
Chtělo by to spojit Litochleby a Lužickou. Tam budou pěkné parcely pro RD klidně i na bytové domy
Ty obce s Humpou casem splynou.
Myslíte,že někdo bude chtít stavět baráky k dálnici směrem na Hněvkovice? Tam bych nestavěl ani za milion.Ale pivovar by tam stát mohl.
Ma to spojit Pelhrimovskou az se silnici na Svetlou. Takovouhle okliku tezko nekdo udela. Spis pres Bystrou a nejak mezi Vilemovem a Rozkosi se pak dostat k Cejovu
Tady jde hlavně o silnici č. 34 mezi HB a PE. Nevím proč se řeší obchvat na Světlou…Ze Světlé když pojedu do Prahy, tak pojedu na Ledeč a do Brna pojedu přes HB na Jihlavu. Ze Světlé do PE nejezdí skoro nikdo.