Stavební sezóna na nejzatíženější tuzemské dálnici začíná. Řidiči se letos musejí obrnit trpělivostí na pěti úsecích dálnice D1 o celkové délce téměř 50 kilometrů.
Ode dneška musejí řidiči počítat s omezením mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi u Brna. Momentálně funguje jeden pruh pro každý směr.
Nejpozději do pondělního rána by měla být dálnice upravena tak, aby šlo jezdit už jen v jízdním pásu ve směru na Prahu, a to v režimu 2 pruhy pro každý směr.
Dálnice u Ostrovačic je prvním z opravovaných úseků, kam se letos vracejí dělníci. Většina dalších přijde na řadu v březnu.
Úsek u Brna má výhodu ve své nadmořské výšce, při zhoršení počasí by na něm nenastaly takové komplikace jako v úsecích na Vysočině.
Opravy potrvají do konce roku
Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) slíbil, že osm kilometrů u Humpolce by mělo být hotovo na jaře bez větších omezení.
Ministerstvo dopravy připomnělo i další důležitou věc – současně s dělníky se do opravovaných částí vrátí také úsekové měření rychlosti.
Hotovo bude, ale ne tak úplně docela
Devítiletá modernizace zahrnula jen dálnici mezi exity 21 a 182. Její ukončení v letošním roce navíc umožnila drobná změna projektu. Silničáři z projektu vyškrtli opravu mostu Šmejkalka u Senohrab u Prahy.
Ten přijde na řadu později, stavební firmy musejí zachovat historický oblouk v dolní části mostu, který připomíná dálnici rozestavěnou za 1. republiky a za protektorátu.
Na modernizaci by podle slibů ministrů dopravy mělo navázat rozšíření dálnice D1 u Brna na šestipruh.
Pět úseků D1, které letos silničáři dokončí
Úsek 02: EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice
Úsek 11: EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec
Úsek 12: EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov
Úsek 16: EXIT 119 Velký Beranov – EXIT 134 Měřín
Úsek 23: EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice