Návrh na změnu územního plánu města Humpolec.
Humpolec
územní plán
města
Změna č. 1
návrh
TEXTOVÁ
ČÁST
výkresová
část
Zpracovatel
: Pořizovatel
:
Ing. arch. Milič Maryška Město
Humpolec
Letohradská 3/369 v přenesené působnosti na :
170 00 Praha 7 Městský
úřad v Humpolci
stavební
úřad
říjen 2004
IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE
Název územně plánovací dokumentace (ÚPD) Humpolec – Změna č. 1 ÚPO
*
Druh ÚPD : Změna
ÚPO
(
ÚPO – Územní plán obce )
*
Stupeň ÚPD : Návrh
Pořizovatel : Město
HUMPOLEC
v přenesené
působnosti na
Městský
úřad v Humpolci, stavební úřad
Horní
náměstí 300
396
01 Humpolec
Nadřízený orgán územního plánování : Krajský
úřad kraje Vysočina
Odbor
územního plánování
a stavebního řádu
Žižkova
57
587
33 Jihlava
Zhotovitel : Ing.
arch. Milič Maryška
Letohradská
3 / 369
170
00 Praha 7
IČ :
16125703
Číslo
autorizace : 00401
Číslo zakázky : 03
– 2004
Datum : říjen
2004
SEZNAM DOKUMENTACE
Textová část
A. ZÁKLADNÍ ÚDAJE str.
( hlavní cíle řešení, zhodnocení průběhu prací,
vyhodnocení splnění zadání ) 5
B. ŘEŠENÍ ZMĚNY
územního plánu
1. Vymezení a charakteristika
území
5
2. Předpoklady rozvoje města
a okolních sídel 6
3. Návrh urbanistické
koncepce
6
4. Členění území
8
5. Limity využití území 9
6. Veřejně prospěšné stavby
9
7. Ochrana památek 10
8. Ochrana obyvatel 10
9. Lesy, vyhodnocení vlivu na
lesní půdní fond 11
10. Zemědělství – vyhodnocení
vlivu na zemědělský půdní fond 11
11. Doprava 13
12. Technická infrastruktura 13
c. návrh změny
závazné části 14
Výkresová část:
A1 –
Komplexní urbanistický návrh – lokalita A 1 : 5
000
A2 –
Komplexní urbanistický návrh – lokalita C 1 : 5 000
A3 –
Komplexní urbanistický návrh – lokalita D 1 : 5 000
A4 –
Komplexní urbanistický návrh – lokalita E 1 : 5 000
A4a – Stávající stav ÚPO –
lokalita E 1
: 5 000
B1 –
Širší vztahy – lokalizace změn ( A, C, D, E, F ) 1
: 50 000
C1 –
Zemědělský půdní fond – lokalita C 1
: 5 000
C2 –
Zemědělský půdní fond – lokalita D 1
: 5 000
C3 –
Zemědělský půdní fond – lokalita E 1
: 5 000
D1 –
Veřejně prospěšné stavby – lokalita F 1
: 5 000
S1 –
Fotodokumentace, stávající stav – lokality ( A, C, D, E )
textová
Část
A. ZÁKLADNÍ
ÚDAJE
( hlavní cíle řešení, zhodnocení
průběhu prací, vyhodnocení splnění zadání )
Hlavní
cíle řešení
Územní
plán je koncepčním materiálem dlouhodobého charakteru, který se vyjadřuje
k možnostem využívání území, reguluje investiční a stavební aktivity
v území, formuluje nabídku podnikatelských aktivit ve městě v souladu
s oprávněnými požadavky obyvatel a usměrňuje rozvoj a obnovu města
v předem promyšlených postupných krocích.
Cílem
řešení Změny č. 1 Územního plánu města Humpolce (dále ÚPO – územní plán
obce) je umožnění rozvoje města
změnou využití ploch ve čtyřech lokalitách a zapracování jedné lokality do
seznamu veřejně prospěšných staveb. Přitom je nezbytné zabezpečit trvalý soulad
všech hodnot v území, ať se jedná o hodnoty přírodní, civilizační nebo
kulturní. Zvláštní zřetel kromě zabezpečení rozvoje je přitom brán na péči o
životní prostředí a ochranu přírody.
Do
územně plánovací dokumentace je ve čtyřech lokalitách ( A, C, D, E )
zapracován návrh změn ve stanoveném funkčním využití ploch. Návrh změny využití
v lokalitě B byl vyjmut již ze zadání Změny č. 1 na základě nesouhlasného
stanoviska dotčených orgánů státní správy a není tudíž ani součástí návrhu
Změny č. 1 ÚPO Humpolec.
V jedné lokalitě
( A ) je navržena změna ve stávajícím zastavitelném území, ve dvou
lokalitách se jedná o rozšíření zastavitelného území ( C, D ) a
v jedné rozšíření vodních ploch ( E ) a lokálního biocentra. Plocha
lokalitě F je navržena na zapracování do seznamu veřejně prospěšných staveb. V závěru,
části C dokumentace Změny č. 1 je zapracován návrh změny vyhlášky o
závazné části ÚPO.
Zhodnocení
průběhu prací
Územní plán města Humpolce (dále
ÚPO) byl schválen zastupitelstvem města Humpolce dne 23. 10. 2002.
Vyhláška města Humpolce č. 8/2002/ZM o závazné části ÚPO vešla
v platnost dne 31. 10. 2002. O pořízení Změny č. 1 ÚPO rozhodlo
zastupitelstvo města.
Návrh Zadání Změny č. 1
ÚPO Humpolec byl řádně projednán podle § 20 stavebního zákona. Zadání Změny č. 1
ÚPO Humpolec bylo schváleno zastupitelstvem města Humpolce dne 29. září 2004.
Vyhodnocení
splnění zadání
Návrh
řešení vychází ze schváleného Zadání Změny č. 1 ÚPO a splňuje jeho
požadavky. Není v rozporu s konceptem územního plánu velkého územního celku (ÚPnVÚC).
Návrh Změny
č. 1 ÚPO Humpolec (dále Změny č. 1) je zpracován podle § 22 a §
31 zákona 50/1976 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavebního
zákona) ve znění pozdějších předpisů a v souladu s § 17 vyhlášky 135/2001
Sb. o územně plánovacích podkladech a územně plánovací dokumentaci.
Vzhledem
k jednoduchosti řešených změn bylo v souladu se zadáním Změny č. 1
ÚPO podle § 31, odst. 2 zákona č. 50/1976 Sb. (stavebního zákona) a podle § 17,
odst. 1 a 2 vyhlášky č.135/2001 Sb. o územně plánovacích podkladech a územně
plánovací dokumentaci upuštěno od zpracování konceptu Změny č. 1 ÚPO.
b. řešení Změny územního plánu
1. vymezení a Charakteristika území
Změna č. 1 ÚPO Humpolec se
týká pěti lokalit ( A, C, D, E, F )
ve správním území města Humpolce. Tři lokality ( A, E, F ) leží v katastrálním území (dále k.ú.) Humpolec a
po jedné v k.ú. Plačkov ( C )
a v k.ú. Krasoňov ( D ).
A – Humpolec – pozemky
p.č. 461/1, 462/1, 640/1, 434/3 a navazující p.č. 640/2
v k.ú.Humpolec
; současně zastavěné území
Pozemky jsou situovány na
jihozápadním okraji města Humpolce u železničního nádraží. Pozemky jsou
přístupné z přilehlé komunikace (silnice III/12924) a přímo sousedí
s průmyslovou zónou města.
C – Plačkov – pozemky
p.č. 406/2, 407 a navazující sousední p.č. 406/1
v k.ú.
Plačkov ; mimo současně zastavěné území
Pozemky jsou situovány na jižním
okraji sídla (místní části) Plačkov u fotbalového hřiště a rybníka. Přístupné
jsou z místní komunikace.
D – Krasoňov – pozemek
p.č. 732/22
v k.ú.
Krasoňov ; mimo současně zastavěné území
Pozemek je situován
v chatové rekreační oblasti jihozápadně od sídla (místní části) Krasoňov.
Přístupný je z účelové komunikace z Krasoňova
E – Humpolec –
Humpolecké Hadiny – pozemky p.č. 1589/5, 1589/2, 2526/4, 1609/9,
2527/18, 2527/172527/16, 2527/15, 1595/19, 1595/18, 1595/16, 1595/15, 1595/1,
537/3, 1594/2, 1594/1 a pozemky navazující sousední
v k.ú.
Humpolec ; mimo současně zastavěné území
Pozemky jsou situovány v údolní
nivě Pstružného potoka severně od města Humpolce. Zahrnují rozsáhlé území od
Hadin až po Dusilov.
F – Humpolec – pozemky
nemocnice + přilehlý pozemek p.č.2003/1
v k.ú.
Humpolec ; současně zastavěné území
Pozemky jsou situovány na
východním okraji města Humpolce. Zahrnují objekty nemocnice a přilehlé pozemky
vyhrazené zeleně zahrad a parků.
Polohy
jednotlivých lokalit ve vztahu k širšímu okolí jsou přehledně znázorněny
na výkresu B1 „Širší vztahy – lokalizace změn“.
Fotodokumentace
současného stavu řešeného území jednotlivých lokalit navržených na změnu
využití ( A, C, D, E ) je
znázorněna na výkresu S1 „Fotodokumentace, stávající stav“.
Jednotlivé
lokality s plochami navrženými na změnu využití ( A, C, D, E ) a navrženými na zařazení do
seznamu veřejně prospěšných staveb ( F ) jsou graficky přehledně
vyznačeny ve výkresové části dokumentace Změny č. 1 ÚPO Humpolec.
2. předpoklady rozvoje města a okolních sídel
Město
Humpolec mělo v celém svém správním území ke dni 1. 3. 2001 ( celostátní
sčítání obyvatelstva) 10 979 trvale bydlících obyvatel. Z toho
vlastní město Humpolec mělo 9 094 obyvatel a okolní sídla – místní části
1939 obyvatel. Návrh ÚPO z roku 2002 předpokládá, že v návrhovém
obdobím do roku 2020 by mohl činit nárůst obyvatelstva 20%, což znamená, že by
mohl dosáhnout počet trvale bydlících obyvatel až 13 000 v celém správním
území. Tomuto počtu odpovídá nabídka všech rozvojových (zastavitelných) ploch
vymezená v návrhu ÚPO a zahrnutá do návrhového období (plochy ve výhledu
nejsou započteny).
Návrh
Změny č. 1 ÚPO Humpolec nemá vliv na celkovou koncepci rozvoje města
Humpolce a okolních sídel (místních částí) ve správním území Humpolec, jelikož
se jedná pouze o několik dílčích změn ve stanoveném funkčním využití ploch.
Dvě lokality (B, C) se budou
týkat využití území pro bydlení – stavbu rodinných domů, což povede ke
zkvalitnění bytového fondu ve správním území Humpolec. Rozšíření ploch pro
bydlení v návrhu Změny č. 1 ÚPO může činit nárůst obyvatel cca o 30
osob. Ostatní plochy se týkají nebytového využití.
3. návrh URBANISTICKÉ KONCEPCE
Návrh Změny č. 1 ÚPO Humpolec
povede k posílení sféry bydlení a podnikatelských aktivit, které mohou mít
kladný vliv na další rozvoj města a okolních sídel (místních částí) ve správním
území. Návrh vymezuje ve všech řešených lokalitách s plochami navrženými
na změnu současně zastavěné území a stanovuje nové zastavitelné území – určené
k zástavbě.
Na řešení Změny č. 1 ÚPO
Humpolec se v současné době nevztahuje žádný územní plán velkého územního
celku ( ÚPnVÚC ), tzv. žádná „vyšší“ územně plánovací dokumentace.
Územní plán velkého územního celku kraje Vysočina ( ÚPnVÚC Vysočina )
se v současné době pořizuje, Zadání ÚPnVÚC Vysočina bylo schváleno
dne 17. června 2003.
V jedné lokalitě ( A )
je navržena změna ve stávajícím zastavitelném území, ve dvou lokalitách se
jedná o rozšíření zastavitelného území ( C, D ) a v jedné
rozšíření vodních ploch ( E ) a lokálního biocentra.
Jednotlivé lokality ( A, C,
D, E ) s plochami navrženými na změnu jsou přehledně graficky
vyznačeny na příslušných hlavních výkresech A1 až A4 – „Komplexní
urbanistický návrh“ v měřítku 1 : 5000.
A – Město Humpolec – Změna
v současně zastavěném území, k.ú. Humpolec
*
původní návrh ÚPO – Smíšené městské území
Sady
a zahrady
*
stávající stav – Smíšené městské území +
zahrada
*
návrh změny – Výroba, sklady
(Průmyslová
výroba, sklady)
– Nerušící výroba,
obchod a služby
(podnikání,
živnostenské provozy, sídla firem)
Plocha navržená na změnu využití
leží v současně zastavěném území. Přímo sousedí s průmyslovou zónou
města a je přístupná z přilehlé komunikace (silnice III/12924).
Návrh Změny č. 1 ÚPO v lokalitě
A rozšíří zónu průmyslové výroby a podnikatelských aktivit a zónu obchodu a
služeb.
Stávající objekt na nároží
(původně hotel – stavba pro ubytování a stravování) zařazený ve stávajícím ÚPO
do zóny „Smíšeného městského území“ je v důsledku rozšíření průmyslové
zóny v sousedství zařazen do zóny „Nerušící výroba, obchod a služby“
s možností umístění kancelářských prostorů a případně i služebního bytu
v patře domu.
Stávající kvalitní vzrostlá
zeleň (stromy) musí být zachována a chráněna.
C – Plačkov – místní
část – Změna mimo současně zastavěné území, k.ú. Plačkov
*
původní návrh ÚPO – Orná půda
(neurbanizované
území)
*
stávající stav – Orná půda ,louka
*
návrh změny – Bydlení čisté
(
zástavba rodinnými domy )
*
návrh změny – Sady a zahrady
(
samostatné v sídle i mino sídlo )
Plocha navržená na změnu využití
leží mimo současně zastavěné území. Pozemky jsou přístupné z přilehlé
místní komunikace vedoucí na okraji stávající zástavby.
V návrhu Změny č. 1
ÚPO je jižní okraji místní části Plačkov řešen komplexně. Do zastavitelného
území pro zástavbu rodinnými domy je navržena severní část řešeného území u stávající
místní komunikace a jižní část řešeného území na okraji zástavby (navazující na
volnou krajinu) je navržena pro využití na sady a zahrady.
Sady a zahrady mohou přímo
navazovat (být součástí) na novou zástavbu nebo mohou být samostatné na nově
oddělených parcelách. Nově oddělené parcely budou mít minimální velikost 1200 m2 a musí být přístupné z místní komunikace.
Podél
břehu Plačkovského rybníka bude vymezena účelová nebo místní komunikace (min. šířka
5 m) za účelem přístupu na navazující pozemky západně od lokality a za
účelem správy vodního toku a vodní plochy rybníka. V náběhu litorální zóny
louky v blízkosti rybníka (VKP ze zákona) je ponecháno nezastavitelné
území – louka.
D – Krasoňov – místní
část – Změna mimo současně zastavěné území, k.ú. Krasoňov
*
původní návrh ÚPO – Louky a pastviny
(neurbanizované
území)
*
stávající stav – Louky a pastviny
*
návrh změny – Individuální rekreace
(
rekreační zástavba – chaty )
Plocha
navržená na změnu využití leží mimo současně zastavěné území. Pozemky jsou
přístupné z přilehlé účelové komunikace z Krasoňova.
Pro
jeden rekreační objekt se stanovuje maximální zastavěná plocha 80 m2. Zastavěná plocha všech staveb (včetně zpevněných ploch) nesmí přesáhnout 20%
plochy pozemku. Objekty budou přízemní s možným využitelným podkrovím.
E – Humpolecké Hadiny
– Změna mimo současně zastavěné území, k.ú. Humpolec
*
původní návrh ÚPO – Louky a pastviny
– Sport a rekreace – jezdecký
areál
– Vodní
plochy – stav ÚPO pouze část
*
stávající stav – Louky a pastviny
*
návrh změny – Vodní plochy
( vodní
nádrže, rybníky, ÚSES )
Plocha
navržená na změnu využití leží v údolní nivě Pstružného potoka severně od
města Humpolce. Zahrnuje rozsáhlé území od Humpoleckých Hadin až po Dusilov.
Ve
stávajícím schváleném ÚPO Humpolec je v této lokalitě navržena nová vodní
plocha. Návrh Změny č. 1 ÚPO představuje rozšíření vodní plochy na místě
původního rybníka. Větší rozloha vychází z konkrétního výškového zaměření
území.
Nová
nádrž vznikne v rámci revitalizace Pstružného potoka, který je v současné
době v daném úseku uměle regulován. Doplní se tak kaskáda rybníků na Pstružném
potoce podél východního okraje města. Louky jsou při revitalizovaném potoce
obtížně obhospodařovatelné. Plocha stávajícího vymezeného biocentra
( LBC ) je upravena tak, aby zahrnovala celou navrženou vodní plochu
včetně břehových porostů.
Vodní
plochy v lokalitě E nebudou využívány pro koupání ve volné přírodě.
4. členění území
1. Členění
území podle funkčního využití ploch :
V návrhu řešení Změny č. 1 ÚPO je území členěno podle
funkčního využití ploch stejně jako ve schváleném ÚPO.
2. Návrh
Změny č. 1 ÚPO se týká ploch s následující funkcí :
*
Výroba, sklady
*
Nerušící výroba, obchod a služby
*
Bydlení čisté
*
Sady a zahrady
*
Individuální rekreace
*
Vodní plochy
5. limity využití úzeMí
Ochranná
pásma
V řešeném
území, v území dotčeném řešením Změny č. 1 ÚPO se nachází
a) ochranná
pásma silnic,
b) ochranné
pásmo železnice,
c) ochranná
pásma inženýrských sítí,
d) ochranná
pásma vodních toků a vodních ploch,
Návrh řešení Změny č. 1 ÚPO
veškerá ochranná pásma respektuje.
Stanovená
zátopová území
V řešeném území je není
stanoveno zátopové území.
Ochrana
ovzduší
Na úseku ochrany ovzduší se
musí respektovat a dodržovat práva a povinnosti vyplývající ze zákona
č. 86/2002 Sb., nařízení vlády č. 350/2002 Sb. –
354/2002 Sb., a vyhlášek MŽP č. 355/2002 Sb. – 358/2002 Sb.
Ostatní
limity – stávající
V řešeném území, v území
dotčeném návrhem řešení Změny č. 1 ÚPO nejsou :
1. vymezena
pásma hygienické ochrany vodních zdrojů
2. ložiska
nerostných surovin.
6. Veřejně prospěšné stavby
V závazné části ÚPD
vymezuje schvalující orgán (zastupitelstvo města) veřejně prospěšné stavby.
Jedná se o stavby pro veřejně prospěšné služby a pro veřejně technické vybavení
území, podporující jeho rozvoj a ochranu životního prostředí (stavby pro
zneškodňování odpadů, pro zásobování vodou, odvádění odpadních vod a jejich
čistění, pro veřejnou dopravu, pro veřejné školství, pro veřejnou správu,
apod.). Podle vyhlášky č. 135/ 2001 Sb. je vymezení veřejně prospěšných
staveb v textové části územních plánů všech stupňů základním obsahem ÚPD.
Vymezení veřejně prospěšných staveb je ve stavebním zákoně stanoveno proto, aby
pozemky, stavby a práva k nim bylo možné vyvlastnit pro účely výstavby.
Návrh Změny č. 1 ÚPO vymezuje
plochy pro veřejně prospěšné stavby v lokalitách E a F :
Lokalita F G2 – Vybavení města
Zástavba
se specifickou funkcí
(stávající
nemocnice a přilehlé pozemky vyhrazené zeleně)
Lokalita E Vodní plocha
(Vodní
nádrž včetně doprovodné zeleně zahrnuté do ÚSES – LBC)
Lokalita F s plochami
vymezenými pro veřejně prospěšné stavby je přehledně znázorněna na výkresu D1
„Veřejně prospěšné stavby“ v měřítku 1 : 5000.
Lokalita
E je na hlavním výkresu A4 a zahrnuje celé území vymezeného LBC.
V závěru,
části C dokumentace Změny č. 1 je zapracován návrh změny vyhlášky o
závazné části ÚPO. Navržené plochy pro veřejně prospěšné stavby budou zařazeny
v závazné části ÚPO (vyhlášky města) v příloze č. 2 – „Seznam veřejně
prospěšných staveb“.
7.
ochrana kulturních památek
Změna č. 1 ÚPO nemá vliv na
celkovou koncepci ochrany kulturních památek. Veškerá činnost, která by mohla
vést k poškození nemovitých kulturních památek a jejich bezprostředního
okolí je nepřípustná.
Celé území obce lze považovat za
území s možnými archeologickými nálezy. Proto je nutné řídit se § 22
zákona č. 20/1987 Sb. o státní památkové péči.
8. ochrana obyvatel
Požární
ochrana
Ve městě
Humpolci působí profesionální sbor hasičů. Hasičská zbrojnice je plně vybavena
a odpovídá požadavkům na požární ochranu města a spádového okolí. K zásobování
požární vodou slouží požární hydranty na městském vodovodu. Jako požární nádrže
slouží některé rybníky ve městě Humpolci a rybníky ve všech místních částech.
V případě velkého požáru jsou připraveny zasáhnout posily profesionální
sbory hasičů z okolních měst.
Návrhem řešení Změny č. 1 ÚPO
se nemění zásady požární ochrany města Humpolec. Zásobování požární vodou v řešených
lokalitách Změny č. 1 bude nadále zajišťováno podle příslušných platných
ČSN
* ČSN
73 0873 Požární bezpečnost staveb – zásobování požární vodou,
* ČSN
73 6639 Zdroje požární vody a koncepce zajištění přístupu ke stavbám,
* ČSN
73 0802 Požární bezpečnost staveb – nevýrobní objekty
* ČSN
73 0804 Požární bezpečnost staveb – výrobní objekty
Parametry
všech nových komunikací budou odpovídat požárním předpisům, ke všem objektům musí
být zajištěn příjezd požárních vozidel podle příslušných ČSN (ČSN 730802 –
Požární bezpečnost staveb). Příjezd a přístup požární techniky bude
v dotčených lokalitách zajištěn z místních stávajících a navržených
komunikací.
Civilní
ochrana
Pro potřeby zabezpečení ukrytí
obyvatelstva města Humpolec a přilehlých místních částí ve správním území má
městský úřad Humpolec zpracovaný Souhrnný plán ukrytí.
Požadavky na civilní ochranu,
které vyplývají z řešení změn územního plánu jsou pouze podkladem pro případné
úpravy souhrnného plánu ukrytí podle navrhovaného počtu obyvatel. Návrhem
řešení Změny č. 1 ÚPO se nemění zásady civilní ochrany.
Obrana
státu
Návrhem
řešení Změny č. 1 ÚPO nejsou dotčeny vojenské objekty a vojenská zařízení.
9.
Lesy, VYHODNOCENÍ vlivu na lesní půdní fond
V návrhu Změny č. 1 ÚPO
nejsou navrženy žádné zábory stávajícího lesního půdního fondu. Lokality
navržené na změnu se netýkají ochranných pásmem lesa. Každá konkrétní činnost v ochranném
pásmu lesa musí být projednána s příslušným orgánem ochrany lesa.
10. ZEMĚDĚLSTVÍ – VYHODNOCENÍ vlivu na zemědělský půdní fond
VYHODNOCENÍ ZÁBORU ZEMĚDĚLSKÉ PŮDY
Vyhodnocení
kvality zemědělské půdy
Kvalita zemědělské půdy je
charakterizována bonitovanou půdně ekologickou jednotkou – BPEJ, ze které
vychází zařazení zemědělské půdy do pěti tříd ochrany. Vyhodnocení kvality
zemědělské půdy a její zařazení do tříd ochrany odpovídá Metodickému pokynu MŽP
České republiky č.j. OOLP/1097/96, ze dne 1.10. 1996, k odnímání půdy ze
zemědělského půdního fondu, dle zákona č. 334/1992 Sb. o ochraně zemědělského
půdního fondu, ve znění zákona č.10/1993 Sb.
Kód
BPEJ, bonitovaná půdně ekologická jednotka, vyjadřuje soubor agronomicky
významných činitelů, které jsou charakteristické pro jednotlivé typy zemědělské
půdy. První číslice kódu BPEJ značí klimatický region. Druhá a třetí číslice
vyjadřuje hlavní půdní jednotku, čtvrtá je kód kombinace sklonitosti a
expozice. Pátá číslice označuje kód kombinace skeletovitosti a hloubky půdního
profilu.
Vliv
celkové koncepce návrhu Změny č. 1 ÚPO na zábory zemědělské půdy
Celková
výměra záborů vyvolaných řešením návrhu Změny č. 1 ÚPO Humpolec činí
celkem činí 8,3200 ha. Všechny jsou mimo současně zastavěné území. Změna
kultury z louky na sady a zahrady v lokalitě C není ve vyhodnocení
záborů ZPF zahrnuta.
Jednotlivé
funkce mají na záboru zemědělské půdy následující podíl (ha) :
Bydlení čisté 1,5900 ha
Individuální rekreace 0,1500 ha
Vodní plochy 6,4900 ha
Komunikace 0,0900 ha
——————————————————————————–
celkem 8,3200 ha
Záborem
zemědělské půdy nedochází k porušení zemědělských účelových komunikací.
Největší část rozvojových ploch se dotkne zemědělské půdy s menší produkční
schopností. Všechny navržené zábory pro zástavbu (lokality C, D) navazují na
současně zastavěné území.
Zemědělská
příloha byla zpracována dle zákona č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského
půdního fondu a dle vyhlášky č. 13/1993 Sb. Kvalita zemědělské půdy byla
vyhodnocena dle Metodického pokynu MŽP ČR č.j. OOLP/1097/96, ze dne 1.10.1996.
V grafické příloze (výkresy
č. C1, C2, C3) jsou zakresleny hranice BPEJ s příslušnými kódy BPEJ a třídou
ochrany zemědělské půdy.
Následující tabulka uvádí
jednotlivé lokality záboru zemědělské půdy :
Tabulka VYHODNOCENÍ ZÁBORů ZPF pro jednotlivé
lokality
viz pŘÍloha
11. doprava
Návrhem řešení Změny č. 1 ÚPO
se nemění celková základní koncepce dopravy schváleného ÚPO. Změna č. 1
nemá zásadní vliv na silniční síť a síť místních komunikací.
V grafické části jsou
vyznačena čísla komunikací. Ochranná pásma silnic II. III. třídy jsou stanovena
na 15 m od osy komunikace. Ochranná pásma silnic nejsou graficky vyznačena
(měřítko, přehlednost).
Všechny
lokality určené k zástavbě jsou přístupné z přilehlých danému účelu
vyhovujících komunikací. Ve všech lokalitách musí být splněny podmínky zákona
č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích v jeho platném znění.
12. technická infrastruktura
Návrhem řešení Změny č. 1 ÚPO
se nemění koncepce technického vybavení a nakládání s odpady na území města Humpolec
udaná ve schváleném územním plánu – ÚPO. Veškerá ochranná a bezpečnostní pásma
stávajících sítí (vodovody, kanalizace, elektrická vedení, plynovody, sdělovací
kabely, apod.) musí být respektovány a chráněny.
Elektrická energie
Zástavba
v lokalitách A, C, D, F bude připojena buď přímo nebo po posílení ze stávající
distribuční sítě NN 0,4kV.
V lokalitě
C bude zásobování elektrickou energií pro novou obytnou zástavbu zajištěno ze
stávající distribuční sítě NN 0,4kV nebo v případě vyšších požadavků na
odběr z nové TS na východním okraji sídla podle schváleného ÚPO.
Vodovod
Nové
stavby musí mít vyřešeno zásobování pitnou vodou z veřejného vodovodu nebo
ze studní v sídlech, kde není veřejný vodovod vybudován. Zásobování pitnou
vodou v samotném městě Humpolec (lokalita A) musí být u nových staveb řešeno
napojením na veřejný vodovod města.
Kanalizace
Nové stavby musí mít vyřešenu
nezávadnou likvidaci odpadních vod a likvidaci odpadů podle zákona č. 125/1997
sb. o odpadech. Likvidace odpadních vod v samotném Humpolci (lokalita A) musí
být u nových staveb řešena napojením na veřejnou kanalizaci a ČOV města.
V lokalitě
C (Plačkov) a D (Krasoňov), kde chybí v současné době možnost napojení na
veřejnou kanalizaci a ČOV musí být zástavba odkanalizována do žump na vyvážení.
Po vybudování veřejné kanalizace s ČOV v Plačkově musí být na ni všechny
nové stavby napojeny a stávající stavby vybavené žumpami přepojeny.
U nových
staveb musí být zajištěna bezškodné likvidace nárůstu dešťových vod
v místě a v návazných vodních tocích.
Telekomunikace
V území
je nutno postupovat v souladu se zákonem o telekomunikacích č. 151/2000 Sb.,
trasy telekomunikačních zařízení respektovat, event. navrhnou jejich ochranu a
v krajním případě včas zajistit jejich přeložení (na náklady investora
nové výstavby).
C. návrh změny závazné části
Změnou
č. 1 ÚPO nedochází ke změně závazné části ÚPO. Navržené členění a využití
ploch je zpracováno v souladu se stávající vyhláškou města č. 8/2002/ZM
o závazné části ÚPO Humpolec (platí stejné regulativy). Návrh změny závazné
části zní :
VYHLÁŠKA
města HumpolCE
č. ………..
Informace z městského úřadu
Posted in