Audi A6 nové generace se představuje.
Více stylu, výkonů, prostoru, luxusu i bezpečí.
Nejdůležitější novinkou značky Audi i celého segmentu prestižních vozů vyšší střední třídy bude v letošním roce Audi A6 nové generace. Nastupující model svými špičkovými technologiemi, designem i jízdními vlastnostmi vnáší do své třídy zcela nové, dosud neviděné standardy.
Do standardní výbavy nových modelů Audi A6 patří také např. automatická dvouzónová klimatizace, elektromechanická parkovací brzda nebo stěrače s dešťovým senzorem.
Nové Audi vyjíždí s pěti podélně uloženými motory – třemi zážehovými a dvěma vznětovými TDI, přičemž všechny plní emisní limity normy Euro 4. Základním motorem je nový zážehový šestiválec V6 o objemu 2,4 l a výkonu 130 kW/177 k, jehož točivý moment dosahuje hodnoty 230 Nm.
O stupínek výš stojí nový šestiválec 3.2 V6 FSI o výkonu 188 kW/255 k, vybavený technologií přímého vstřikování benzinu do válců. Jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 330 Nm; na výborném průběhu točivého momentu má největší zásluhu plynulé nastavování vačkových hřídelů, které ovládají čtyři ventily každého válce a sací potrubí proměnné délky.
Vrcholem nabídky je pak vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l a výkonu 246 kW/335 k, který vychází ze sportovního Audi S4. Točivý moment tohoto agregátu dosahuje hodnoty 420 Nm.
Na vyznavače vznětových motorů myslí nové Audi A6 nabídkou šestiválcového třílitru 3.0 TDI, který se chlubí vysokým výkonem
165 kW/225 k a především mohutným točivým momentem 450 Nm, jež je k dispozici už při otáčkách 1400 min-1!
Ve druhé polovině roku 2004 škálu pohonných jednotek obohatí moderní turbodiesel 2.0 TDI se vystřikováním systému „čerpadlo-tryska“. Výkon tohoto čtyřválce činí 103 kW/140 k, maximální točivý moment 320 Nm. Díky mimořádně nízké spotřebě dokáže Audi A6 2.0 TDI ujet na jedno naplnění nádrže bez problémů přes 1100 km.
Modely Audi A6 mají sériově manuální šestistupňovou převodovku, nebo šestistupňovou automatickou převodovku tiptronic. V nabídce je i známá bezestupňová převodovka multitronic, spojující přednosti automatické a manuálně řazené převodovky. Novinkou v konstrukci převodovky multitronic je možnost manuálního řazení sedmi předem pevně naprogramovaných převodných poměrů – „rychlostních stupňů“.
Modely poháněné motory 3.2 FSI a 3.0 TDI je možné vybavit šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, vozy poháněné motory 4.2 V8 a 3.0 TDI mají standardně stálý pohon všech čtyř kol quattro, který si mohou objednat i zájemci o model poháněný zážehovým motorem 3.2 FSI. Systém quattro přináší maximální požitek z dynamické jízdy i maximální míru aktivní bezpečnosti. Tu povyšuje i standardní montáž protiblokovacího systému brzd a elektronického stabilizačního systému ESP poslední generace s brzdovým asistentem a elektronickým děličem brzdných sil EBV. Ochranu cestujících zajišťuje vedle mimořádně pevné karoserie (její torzní tuhost vzrostla v porovnání s předchozím modelem o více než
34 %) také šestice airbagů a aktivní opěrky hlav u předních sedadel. Čelní airbagy se v závislosti na síle nárazu naplňují buď naplno, nebo jen částečně.
S výkony motorů dobře korespondují možnosti vyspělého podvozku – novinka stáje Audi má vpředu sofistikovanou čtyřprvkovou nápravu, vzadu pak nezávislé zavěšení s trojúhelníkovými rameny. Příjemný pocit z ovládání vozu umocňuje i přesné řízení s posilovačem servotronic, který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy.
Nové Audi A6 je prvním představitelem své značky, který může být na přání vybaven adaptivními xenonovými světlomety, jejichž světelný paprsek se v závislosti na poloze volantu a rychlosti jízdy natáčí do zatáček a mnohem lépe je osvětluje, takže řidič může rychleji reagovat na případné překážky.
Dalším prvkem výbavy na přání, který dosud nemá žádný jiný produkční automobil na světě, je „denní“ osvětlení vozu pomocí technologie LED, které – na rozdíl od běžných tlumených světel – spotřebovává jen minimum energie a pomáhá tedy šetřit palivo a tím i životní prostředí.
Bezpečnost cestování především na dálnicích zvýší na přání dodávaný adaptivní tempomat (dostupný v roce 2005), který dokáže samočinně udržovat odstup od vpředu jedoucích vozů. Užitečný je i systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách.
Novým modelem A6 dává automobilka Audi jasně najevo, že si plně zaslouží pověst technologického lídra celého automobilového průmyslu. Svým expresívním designem, výraznou dynamikou jízdy a špičkovou technikou otevírá nové Audi A6 další kapitolu své veleúspěšné historie.
Audi je celosvětově uznávaným předním konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už deset let nepřetržitě rostou, v roce 2003 automobilka Audi prodala 769 893 vozů, přičemž 69 procent z tohoto množství automobilka exportovala mimo Německo. Nejvýznamnějším exportním teritoriem Audi jsou USA, kde se vloni prodalo 86 421 vozů Audi. V současné době u Audi pracuje přes 50 000 zaměstnanců.
Také v ČR si Audi už řadu let drží čelní pozici mezi importéry vozů prestižní třídy. Celkem 1865 vloni prodaných automobilů znamená více než třicetiprocentní nárůst oproti předchozímu roku. Prodeje Audi v ČR rostou už devátým rokem nepřetržitě, loňský výsledek je tedy novým prodejním rekordem na tuzemském trhu. Nejprodávanějším modelem roku 2003 se stala řada Audi A4/A4 Avant.
Více informací na: www.audi.cz
hmmm, to by slo:-))) A6 je odjakziva muj kun – nenasla by se nejaka mensi sleva? Tak 95% 🙂
treba si te najmou aby si jim opravil software, co hlida cele auto … treba je od Microfoftu, tak budes mit prace az az :))
Audi nejezdi na linuxu???
jo a pockej si na upgrade Audi TT, to bude dílo! Vošan pukne uslintanim a zacne urcite setrit :))
Ten adaptivni tempomat zni zajimave. Ten bych docela bral. 🙂
No ale na trabanta nemá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nepochopená