Město se možná nebude řídit územním plánem. Možnost, že by nakonec jihozápadní obchvat města vedl jinou než schválenou trasou, připustili zastupitelé Havlíčkova Brodu.
Na svém posledním jednání projednali zpracování alternativního řešení jihozápadní části obchvatu, která by mohla být vedena jinou trasou než stanovuje schválený územní plán. „Navržené alternativy teprve ukážou, která varianta bude nejoptimálnější a nejprůchodnější z hlediska výkupů pozemků, nákladů a podobně,“ řekl starosta města Jaroslav Kruntorád.
Obchvat by měl spojovat ulici Havířskou u supermarketu Hypernova se silnicí první třídy Lidickou, která vede směrem na Jihlavu; vést by měl kolem místní části Vysočany a kolem průmyslové zóny. Zde by měla být připojena i komunikace z průmyslové zóny, aby nákladní automobily nezatěžovaly dopravu ve městě. Zpracovatel studie obchvatu přišel s tím, že řešení této části podle územního plánu je v současné době nevyhovující, a navrhl řešení jiné trasy. Ta by měla být vedena zhruba o pět set metrů dál, na úrovni odbočky na Svatý Kříž z ulice Lidické.
Obyvatelé zabývající se dopravou v rámci projektu Otevřená komunikace však apelují na městský úřad, aby do plánů zařadil i vybudování kruhového objezdu především v místech, kde se obchvat bude napojovat na Lidickou ulici. „Tato část, která bude protínat komunikaci první třídy, by měla být řešena kruhovým objezdem z několika důvodů. Tím hlavním je bezpečnost dopravy a lepší zprůjezdnění křižovatky, protože každé zastavení auta vytváří exhalace a zhoršuje životní prostředí,“ vysvětlil zastupitelům obyvatel Bohumil Staněk.
Parametry objezdu jsou prý po všech stránkách bezpečnější, ale i rychlejší. Z kruhového objezdu by se pak podle Staňka také dala napojit další část plánovaného obchvatu směrem na Humpolec a dálnici D1. Navrhovány jsou dvě varianty vybudování kruhového objezdu a občané se přiklánějí k variantě, která leží dál od města v místech pod stávajícím motorestem, kde je podle Staňka ke stavbě dostatečný prostor.
Starosta tuto možnost nevyvrací, ale bude ji prý nutné prodiskutovat. „Námět pana Staňka považuji v tento moment za detail, který později možná bude užitečný. Kruhové objezdy mají svůj význam i dopad a na spoustě míst jsou dnes realizovány,“ dodal starosta Kruntorád.
„Teprve se ukáže, která varianta bude nejlepší.“
starosta Jaroslav Kruntorád