Most přes dálnici D1 na výpadové silnici z Humpolce směr Želiv je po půl roce prací konečně opraven. Rekonstrukce se vyšplhala na částku 28 milionů, Kraji Vysočina se podařilo z Evropských fondů získat dotaci ve výši 26 milionů.
Provoz na silnici druhé třídy řídily po celého půl roku semafory, kolony v kopci od Humpolce byly na denním pořádku. Přestože rekonstrukce byla organizačně podřízena provozu dálnice, doprava vázla i pod mostem – zástupy aut se před zúžením do jednoho pruhu občas tvořily také tam.
Odborníci poukazovali na špatný technický stav třicet let starého dálničního nadjezdu dlouho. Jeho stav byl natolik nevyhovující, že mohl vést k omezení nákladní dopravy, omezení osobní dopravy formou limitu pro okamžitou hmotnost vozidel, či omezení rychlosti vozidel. Na mostě musela být kompletně opravena nosná konstrukce i stávající vybavení včetně izolace. Během prací na 73 metrů dlouhém mostě bylo třeba řešit i neplánované situace. Například po odkrytí poloviny nosné konstrukce bylo zjištěno, že druhý nosník je oproti prvnímu posunut o 30 centimetrů. Jednalo se patrně o chybné osazení nosníků už při stavbě mostu v roce 1979. Musela tak být zajištěna výroba a osazení atypického lomeného mostního závěru.
Pro období 2010 až 2011 je připravována rekonstrukce ještě dalších čtyř mostů přes dálnici D1 v blízkosti Humpolce:
– dálniční most u Hořic
– dálniční most u Jiřic
– dálniční most u Bystré
– dálniční most u Petrovic
(Zdroj: MF Dnes)
Je dobře, že se mosty začínají opravovat, i když je to suma za most u Humpolce veliká,jsou to drobné, proti prohraným arbitrážím, proti vyhozeným penězům v Afghanoistánu, nebo za studii Praha Olympijská, která stála cca.50 milionů a kde nic tu nic.
Jo to by bylo opravených mostů…
no kus mostu by byl i za jeden humpolecký předprojekt …….