Původně byla naplánována oprava Okružní ulice do konce měsíce srpna, ale řidiči se musí obrnit trpělivostí ještě o jeden měsíc navíc, až do konce září. Rekonstrukce se neobejde bez uzavírek, které řidičům jízdu Humpolcem podstatně zkomplikují.
Vsobotu jsme seděli v malé hospůdce ve Svobodných Hamrech (U Hlinska) a dal se s námi do řeči jeden z místních starousedlíků. Když se dozvěděl, že jsme z Humpolce, tak jen zalomil rukama. “No jó – Humpolec, tam se teď nedá ani projet. Co to tam vyvádíte s tou silnicí?” A tak zatímco jiným vyslovení jména Humpolce evokuje proslulého Hliníka z filmu “Marečku, podejte mi pero”, řidičům z povolání se ježí chlupy, když mají přes naše město naplánovanou trasu. Co naplat, úprava byla nutná, a tak se s určitým omezením musíme prozatím smířit.
Provoz frekventované Okružní ulice je sveden do jednoho pruhu, je řízen semafory a často se zde tvoří dlouhé kolony vozidel. Dopravní omezení ještě dlouhou dobu potrvá, protože bylo při provádění diagnostiky podloží zjištěno, že nemá odpovídající nosnost, a tak musela být zvolena nová technologie. Z toho důvodu se termín ukončení stavby posune o jeden měsíc. Již v sobotu se řidiči dočkají dalšího omezení, kdy dojde k úplnému uzavření křižovatky ulic Okružní a Jihlavská. Do města se dostanou pouze po objízdné trase přes Bystrou a Komorovice. Uzavírka by měla skončit koncem měsíce června. Druhá uzavírka čeká na řidiče od 24. do 27. srpna. Bude kompletně zastavena doprava v rekonstruovaném úseku, ale v tomto případě budou řidiči naváděni šipkami, které je provedou městem bez zbytečně najetých kilometrů navíc.
Chudaci lidi v Komorovicich a Bystre – moc jim nezavidim. Navic ta uzka silnicka neni na takovou zatez stavena… Nevim proc neni mozne provadet stavbu za provozu, tak jako se ted deje napr. na ulici Okruzni v Jihlave nebo kdyz se v tom samem meste stavelo nekolik kruhovych objezdu za provozu.
A navic kdyz jedu po te rozkopane silnici v odpolednich hodinach nebo o vikendu, tak jsem tam nikdy nevidel pracovniky. Ale mozna je to jen nahoda. Delat od jara do podzimu dva kilometry silnice… 🙁
Omlouvam, spatne jsem se zorientoval. Ten narust dopravy pres ty vesnice asi nebude tak vyrazny. Jirka K.
nebude, neboť na Jihlavskou se dá také jet přes Vilémov a zpátky kolem Sv. Václava a hájovny, což budou všichni z Jihlavské využívat. Nikdo z místních není padlý na hlavu, aby jezdil přes Komorovice a Bystrou…
Jezdit kolem sv.Václava nedoporučuji, je to lesní cesta, kam je ze zákona zákaz vjezdu a od 1.7. to nebude vůbec levná záležitost.
v životě tam ještě policajti nebyli a nebudou tam ani teď protože jsem je v Humpolci neviděl již několik let dělat jakoukoli kontrolů řidičů ! jo to když dřív sloužil Seidl nebo Mihulka to byl jiný poprask. A „Fantomas“ Kučera stačil sám na celé město.
Mno delat silnici za provozu? A celou křižovatku? Viděl jste někdy, jak je to náročné?
Asi ne, protože to byste neříkal takovéhle nesmysly! Horní živičný povrch potřebuje alespoň minimální twchnologickou přestávku a to při takové frekvenci aut prostě není možné. Je sice nepříjemné, že musí dojít k úplné uzavírce, sám bydlím na Jihlavské, ale tak rozsáhlá akce si prostě nějak omezení vyžádá.
Podle mého je to rozumější, než aby se to udělalo zbrkle, a za 2 roky to zase bylo nutné opravovat. Viz silnice na HB ve skalských lesích.
Snoopy
Nejsem sice stavar, ale po silnici toho najezdim dost. A videl jsem spoustu silnic a dokonce i kruhovych objezdu stavenych za provozu, mnohem aktivneji a s mensimi dopady pro uzivatele.. Podle me proste nelze pokazde zvolit nejjednodusi reseni a silnici uzavrit. U nas asi nikdo nepocita i negativni externality, ktere vzniknou pri budovani nejake stavby, jako jsou nehody, zacpy, casove ztraty pri preprave osob a zbozi, zvysene exhalace, asistence Policiie a mnoho dalsich.. Uznavam, ze obcas neexistuje jine reseni nez uzavirka. Ale cilem by melo byt tyto negativa co nejvice omezovat, coz se podle me v Humpolci nedeje. Jako perlicku uvedu situaci, kdy byla silnice intervalove uzavrena a v dobe „cervene na semaforu“ probihaly prace a pri „zelene“ byly pozastaveny (to uz je ale docela prehnane).
Vy jste ekonom? Hovoříte dost fundovaně o externalitách… Klobouk dolů!
VŠE – nekterymi (trochu po pravu) nazyvana nejtezsi gymnazium v Praze. Jirka K.
No jestli se nejedná pouze o to, že údržba silnic a spol je jen příživnický průtokáč peněz, zaměstnávající línou pakáž, něco jako České dráhy. Moje zkušenosti z okr. Praha-západ by tomu jen nasvědčovaly. Cca deset maníků tu dělá od pondělí do čtvrtka 3 km silnice a když přijde pátek, sfouknou další tři km za dopoledne a hurá domů. Když si pomyslím, na co platím daně……
Lukas
By mě zajímalo, co máš konkrétně proti ČD ???
Jasně, že nejsou bez chyb, ale úroveň se přeci jen zlepšila.
A jakou teda myslíš pakáž ?
No, k ČD tahle diskuse asi nemířila, ale budiž: Za posledních několik let jsem služeb ČD využil naštěstí pouze několikrát, a vždy to stálo za to. Před pár lety v Havl.Brodě, cca hodina zpoždění, -17°C a dozvíte se, že ve druhé třídě se netopí…. Další: To, jestli vám vezmou do vlaku jízdní kolo, se nedá dopředu odhadnout(!), není to v jízdním řádu, podle slov zaměstnance na nádraží v Hu, to prostě záleží na tom, kdo zrovna pojede!!! (Nejspíš Fanda kola nebere, Karel ano…..) Když už se podařilo dostat kola do vlaku a koupit jim lístek až na konečnou, při přestupu a překládání chtěl průvodčí v dalším vlaku za kola zaplatit znova.( Nemluvím o tom, že kola nebyla vydávána proti lístku, a mohl jsem si tuádíž vybrat např. silniční Cannondale Six 13 za nějakých 130.000:-) Čili ani mezi sebou se nedokážou dohodnout! Při návratu a otázce, staví-li vlak v zast. Jihlava-město, Jihlava-nádraží , či obojí, mi bylo paní průvodčí řečeno, že neví, že je jen záskok…. Při loňské cestě do Vyššího Brodu byl pan průvodčí tak ožralý, že sotva stál, kontrola lístků nemožná!!!
Myslím, že to stačí….. Za tou pakáží si stojím.
Jinak se prosím příště zkus podepsat, přijde mi to takové slušnější. Hezký den(Pokud možno bez ČD)
Lukas
ja vim, ze je to kapku mimo misu, ale neda mi to.
Jel jsem letos vlakem z Gold Coastu do Brisbane se svym japonskym kamaradem a on se mne ptal jak rychle jezdej v cechach vlaky. Tak jsme mu rekl, ze tak 50-60 km v hodine a myslel jsem, ze budu muset zavolat zachranku jakej dostal zachvat smichu. 🙂
Me to taky neda… Ano, je to opravdu mimo misu. 1. Nelze srovnavat profil krajiny Australie a CR. Tipnu si (nebyl jsem tam a nezjistoval jsem si to), ze 80% rozlohy tohoto nejmensiho kontinentu je rovinateho razu. U nas tech rovin moc neni a tam kde jsou, jezdi vlaky uplne jinymi rychlostmi. 2. Nelze srovnavat regionalni trat typu HB- HU (ktera ma takovy polomer zatacek, ze by tam australska lokomotiva diky sve vzdalenosti naprav ani nemohla vyjet) s prumerem Australie Navic po te trati jezdi obycejne „lokalky“ vybavene motory z Tatry, ktere akceleraci nevynikaji. 3. Dival jsem se na jizdi dobu vlaku z Goldcoast na Brisbane Airport (http://www.gold-coast.net/goldcoast/gettingthere.html) a je zde uvedeno, ze jizdni doba vlaku je 90 minut a vzdalenost je 80 km. Coz mi vychazi priblizne na 53 Km/hod.
Jejda, tak sorry. Tak znovu a jasneji?
Jel jsem se svym japonskym kamaradem. Uz si slysel o japonsku? A japonskych vlacich?
Tak tady se musim hluboce omluvit ja. Je videt, co dokaze jedno prehlednute slovo. S Japonskem bych si CR srovnavat nedovolil, i kdyz ne vsechno tam jezdi 300 jako Šinkansen, tak i tak je to jina liga, jiny sport. J.K.