Minulý týden se v Jihlavě uskutečnilo za hojného zájmu vedení a učitelů ZŠ a SŠ setkání se zástupci institucí, které podporují německý jazyk, nebo jiné aktivity, které s němčinou souvisejí s názvem „Proč se učit (nejen) na Vysočině německy?“.
Záměrem těchto a podobných aktivit společnosti Vysočina Education je podpora výuky německého jazyka v Kraji Vysočina, například působením rodilého mluvčího německého jazyka na krajských středních školách. Akce se konala pod záštitou krajské radní pro školství Jany Fialové.
Ředitel Jan Lontschar z Koordinačního centra česko-německých výměn mládeže Tandem představil účastníkům semináře aktivity, které Tandem na podporu němčiny realizuje. Mimo jiné mají školy možnost objednat si u Tandemu bezplatnou návštěvu“ jazykového animátora“, který představí, jak se německy učit hravou formou a že němčina není vůbec tak těžká, jak vypadá. Přehled dalších aktivit Tandemu mohou zájemci nalézt na webových stránkách: http://www.tandem.adam.cz/. Iva Tesařová představila program podpory odborných praxí určený pro SOŠ, učiliště a VOŠ a zájemce ve věku 16 – 26 let (http://www.tandem.adam.cz/sekce/skoly-a-predskolni-zarizeni/skoly/programy-a-projekty/program-podpory-odbornych-praxi). Aktivity na podporu němčiny prezentovali dále také zástupci Česko-německého fondu budoucnosti a Goethe Institutu, či Česko-německého fóra mládeže.
Goethe Institut připravuje v rámci projektu Šprechtíme představení této kampaně na podporu němčiny v Jihlavě, a to 1. října 2013. Všichni zájemci z řad studentů, učitelů a řad veřejnosti jsou srdečně zváni na Masarykovo náměstí od 9:00 – 17:00.
Seminář o možnostech výuky německého jazyka pořádaný Vysočina Education byl první z řady plánovaných aktivit. „Vysočina Education má v úmyslu vytvořit v kraji „koordinační centrum spolupráce na podporu německého jazyka“ a také ucelenou a koordinovanou nabídku aktivit na podporu němčiny v Kraji Vysočina, či databázi učitelů německého jazyka,“ uvedl Roman Křivánek, ředitel krajské Vysočina Education
zdroj: www.kr-vysocina.cz
Začínají tu teprve první záblesky výuky druhého jazyka. I když si myslím, že dneska je třeba znát minimálně 3 jazyky aby se člověk někde chytil.
Nic proti cizím jazykům,ale osobně vidím,že se podsekává výuka češtiny a to již od první třídy.
Osobně bych češtinu jako lokální a prakticky bezvýznamný jazyk postavil na druhou kolej. Pro mnoho lidí je negramotnost v oblasti ovládání světových jazyků nepřekonatelnou bariérou pro seberealizaci v zahraničí.
JK
Tak nevím.Když se hraje hokej,to umíme stát s vlajkami na Staromáku,ale jazyk bychom někteří odstavovali.
Děti neumí napsat ani sloh,písmo se mění, předmět psaní zmizel v prvních třech letech z výuky.Ani gymnazisté často neumí kváknout česky, anglické výrazy pronikají do řeči i písemného projevu.
Jazyky učit,ale na ten vlastní nekálet
Pěkná kravina ta Vaše druhá kolej
Hmmm, to je něco podobného, jako když jinde někdo psal, že odmítá lidi zdravit pozdravem „Dobrý den,“ protože je to přežitek a nikoho nezajímá jaký mu kdo přeje den. Znalost jazyků je důležitá, ale dobrého člověka z nikoho neudělá. Pěkný den.
Čeština je krásná zvučná a zpěvná. To že nám sem díky globalizaci pronikají jazyky a nutnost učit se je je logické, nicméně vzpomeňme, kde je kdysi globální latina. Tak že zapomenout náš krásný rodný jazyk kvůli Angličtině nebo Němčině je podle mně velice krátkozraké. Mně se příčí rozhovory s různými modelkami, které jakoby uměle už mluví špatně česky, naporti tomu některé dámy, které žijí v USA nebo jiných zemích celý život, umí krásně česky a hlavně jsou na to hrdé.