Na vytrvalou, několik let trvající kritiku svých reklam feministkami zareagoval pivovar Bernard svérázně. Na stovkách billboardů po Česku začal majitel propagovat černé pivo s afrem na hlavě a prémiový ležák představuje jako „pivo s koulemi“. Kritiků se tím však nezbavil, naopak.
Bernad opět provokuje. Jako černoška i transvestita. | foto: Bernard
„Snažíme se humorným způsobem odlehčit téma pin-up a ukázat lidem, že by se na svět měli dívat s větší dávkou nadhledu,“ vysvětlil pivovar svůj nejnovější reklamní počin.
Nejde o ojedinělý výstřelek, ale o reakci na kritiku, která se táhne za několika jeho kampaněmi na rotující pípu. Ta umožňuje hospodským z jednoho výčepního kohoutu střídat pivní speciály, aby hosté postupně ochutnali všechny chutě.
Začalo to už před lety, kdy tento svůj projekt začal pivovar z Humpolce lokálně propagovat pomocí takzvaných pin-up dívek – tedy obrázků, které se masově rozšířily v pop kultuře a symbolizují sexuální symboly. Jednou z nejznámějších pin-up girl byla Marylin Monroe.
V kampani pivovaru každý pivní speciál symbolizovala jiná dívka v retro stylu. Kritiku si Bernard vyslechl už ve chvíli, kdy vizuály umístil na Facebook. Feministky, ale nejen je, zvedla ze židle zejména reklama na černou 12°, reprezentovanou polonahou černoškou. „Od té doby se potýkáme s útoky od různých genderových a feministických skupin, které nás a naši kampaň kritizují, často dost nevybíravým způsobem,“ sdělil mluvčí Zdeněk Mikulášek
Zdroj a více na : http://ekonomika.idnes.cz/bernard-pivo-reklama-billboard-rasismus-sexismus-feminismus-pt7-/ekoakcie.aspx?c=A170614_135442_ekoakcie_fih
Já bych řekla vtipné a pan Bernard si to může dovolit , proč za vším ně co hledáme??
Vyprovokovano bylo par tupych slepic. Rozumny clovek nemuze mit s timto problem.
Jinak skvela reklama. Vtipna, napadita, zaujme.