Město Humpolec plánuje provést v r.2012 rekonstrukci ulice Příčné. Na základě doporučení Komise pro rozvoj města by měla proběhnout změna povrchu z asfaltu na žulovou dlažbu, čímž by došlo v centru města ke sjednocení povrchů, neboť celé Horní náměstí i ulice 5. Května je zadlážděna. Součástí akce bude také rekonstrukce vodovodu. Jedním z důležitých požadavků při zadávání projektu bylo také řešit parkování vozidel. Projektanti předložili dvě varianty řešení.
Jedna počítá se zúžením chodníku na levé straně při pohledu z
náměstí. V tom případě by rozšíření vozovky umožnilo po pravé straně
„legálně“ parkovat, neboť současný stav neodpovídá předpisům ( při
parkování nezůstávají dva jízdní pruhy).
Druhá varianta řeší tuto
komunikaci jako jednosměrnou (průjezd z náměstí nahoru do ulice 5.
Května), čímž by bylo vytvořeno cca 18 nových parkovacích míst po levé
straně ulice (při zachování parkování na pravé straně), což je v těsné
blízkosti městského a finančního úřadu velmi cenná deviza. S ohledem na
tuto skutečnost a také s přihlédnutím ke zklidnění křižovatky s Hradskou
ulicí (navíc v bezprostřední blízkosti školy), podpořila Komise pro
rozvoj města právě tuto variantu. I vyjádření dopravního oddělení
policie doporučuje městu tuto variantu. Dá se předpokládat, že řada
řidičů jedoucích po ulici 5. Května využije k přístupu na náměstí ulici
Hrdličkovu, s jejíž rekonstrukcí se v příštím roce také počítá. V
důsledku toho by nemuselo dojít k většímu ovlivnění provozu na
křižovatce ulic 5. Května s Jihlavskou u pivovaru, jak někteří odpůrci
této varianty namítají. Zkušenosti z řady dalších měst, kde se řešení
problému parkování provádí zjednosměrněním některých ulic již delší
dobu, správnost tohoto záměru potvrzují.
Diskutovat o této rekonstrukci můžete zde v komentářích pod článkem, nebo na stánkách Váš názor v Humpolci na adrese: http://www.vas-nazor.cz/index.php?oid=2&act=show_topic&id_topic=4
Pravda, pokud je čas placení daní nebo vyplácení dávek, tak se nahoru nedá ani projet. Nebo dolu ta zavisí jestli si odspoda jedoucí řidič uvedomí na čí straně je překážka 🙂
Za mě jednoznacně jednosměrná varianta. Ulice bude bezpečná a zvýší se počet parkovacích míst, což je v této lokalitě více než třeba.
Ještě bych pořešil při jednosměrné ulici ten výjezd na 5.května. By se to mohlo zužit.
Hlavně nezužovat…
Tak mě v oznámení zaujala tato věta: „Na základě doporučení Komise pro rozvoj města by měla proběhnout změna povrchu z asfaltu na žulovou dlažbu, čímž by došlo v centru města ke sjednocení povrchů, neboť celé Horní náměstí i ulice 5. Května je zadlážděna.“
Není to tak dlouho, co se na Tyršově náměstí vytrhávala dlažba s poukázáním na prašnost a hlučnost tohoto povrchu. Tak to je dobře, že finančnímu úřadu nebudou vadit zaprášená okna a snad i jeho zaměstnanci budou moci přes veškerý hluk dobře odvádět svoji práci. 😉
Tuto připomínku jste mi doslova „vyfoukla“tak jen dodám na základě tohoto odůvodnění,že už dávno platí o naší radnici,pravá neví co dělá levá.Poslední dobou přibývá řada rozhodnutí,která to jen potvrzují.Miruna
Přehlédli jste, že se v článku píše o centru města, což Tyršovo nám. už není. Ale ono je lepší hned kritizovat, než se pořádně zamyslet nad tím, co chci kritizovat že ?
Probůh jaká prašnost a hluk,co to plácáte.Asi nevíte jaká rychlost je zde povolena ?!
Ale to jste mě špatně pochopil. Já nic nekritizuju, ale naopak chválím. Viz věta začínající „Tak to je dobře…“ 🙂
Jen aby Vám to vydrželo. Troufám si odhadnout, že zadlážděním ulice Příčná návrat k přírodnímu kameni končí a poté budem jen vesele asfaltovat. Komise nekomise.
frrrr
Vždyť ale komise je pouze poradní orgán, takže si nemůže nárokovat rozhodovací pravomoc. Už i proto, že komise jako taková a i její jednotliví členové nemají za svá rozhodnutí žádnou odpovědnost. Jinak kvalitní asfalt je moderní povrch, který má v mnoha ohledech lepší vlastnosti než kámen. V kombinaci s kostkou na okrajích komunikací je to velmi dobré a i pěkné řešení.
Samozřejmě, že je komise poradní orgán. A samozřejmě, že si nemůže nárokovat rozhodovací pravomoc. S tou odpovědností už tak nesouhlasím – stále je možné se bavit o odpovědnosti společenské. Docela mě zaujala věta „Jinak kvalitní asfalt je moderní povrch, který má v mnoha ohledech lepší vlastnosti než kámen“. Prosím Vás které??? Ano, můžeme se bavit o hlučnosti, ale tím to také končí. „V kombinaci s kostkou na okrajích komunikací je to velmi dobré a i pěkné řešení“ na to si dovolím reagovat, že je to v centru města blbé a do budoucna drahé řešení, o estetice raději nemluvím – zcela subjektivní názor. Asfalt u nás ve městě nevydrží bez porušení ani dva roky. Viz. Panský vrch, a jiné části města s propadlými překopky.
kostka – přírodní materiál, estetický, tvrdý, málo obrusný, bezprašný, dobré vsakovací schoponosti, nižší povrchová teplota, snadná opravitelnost… nevýhoda – více hlučná (obvzláště, když není rovná – vzhledem k tomu, že se čeká asfaltování, v některých úsecích se v Humpolci raději neopravuje), vyšší cena (v Humpolci není problém – spousta kostek v depozitu, včetně kamenných obrubníků na TS a čističce)
asfalt – nulové vsakovací schopnosti, vyšší obrusnost, vyšší povrchová teplota, špatně opravitelné… výhody – nižší hlučnost, cena
Na něco jsme zapomněl??
frrrr
Souhlas a dodávám.Kostky na zadláždění několika ulic město v zásobě má,tak proč je nevyužít,asfalt je tak dobrý k hranicím města.
Také si dovolím cosi poznamenat.
Deformace našeho myšlení a chování po tom co si národ prožil od roku 1939 je obludná. Prochází napříč politickými stranami, napříč společenským postavením. Posledních 20 let si rozhodujeme sami o svém osudu. Prodali jsme si plyn, elektriku, lomy, cementárny a také dost vody. Vydání církevního majetku je na spadnutí a 200 osvícenců v parlamentu ani nedá do „zákona o vypořádání“ státu předkupní právo na majetek církve, která ho nebude schopna spravovat a bude ho dle mého přesvědčení prodávat. Tedy bude se dále porcovat zem a její přírodní potenciál.
Vracím se rychle ke kostkám. Nevěřím, že by ve standartní občanské společnosti rakouského, nebo německého typu se vedla jakákoliv diskuse na toto téma, pokud by tam v nějakém podobném městě měli to, po čem mi denně jezdíme, nebo chodíme. Věřím a mám ověřeno, že ač tam jsou bohatší, jsou zároveň i skromnější a pokornější.
Čekám marně, že se ozve někdo a řekne: „je krize, bude to nelehké, přece si nevyhodíme dlažbu, která je z hlediska lidského života věčná a její ponechání ve městě a případné rozšíření bude potomkům jen a jen šetřit peníze oproti asfaltům, které je třeba každých 5 let seškrábat a znova položit“. Je mi k smíchu argument hygienycký.
Když asfalt vybouráte, máte odpad. Když kostku vydloubnete, máte půl eura v ruce a to je ten zásadní rozdíl a proto bojuji za kostku!
Poláček
„asfalt je tak dobrý k hranicím města.“ Nějak tomu nerozumím. Mohl(a) byste to, prosím, lépe vysvětlit?
Konečně moudré řešení.Bohužel se nikde nedozvíme koncepci na řešení dopravy ve městě třeba v horizontu pěti let.Proč není např.zpoplatněno parkování ve středu města,proč nejsou zpracovány zóny ve městě,co s ulicemi Rašínova,Školní a část Hálkovy,nemluvě o ulici Masarykova.Tam všude je povrch rozbitý.Nu snad nám to radní někdy poví.To bylo předvolebních slibů,že !
Mohu se zeptat, proč by mělo být stání v centru našeho města zpoplatněno?
Murlo
Stačí se dojít zeptat na radnici a ozvíte se, že Rašínova i Školní už je v plánu a pracuje se na projektech. Ale to je asi moc pracné, že?
Placené parkování je snad logické,místa málo,lépe napsáno nebudou žádná a městská pokladna také nepřetéká.Někteří prosím pěkně neparkují,ani ta místa celodenně zabírají a to není fér.
Placené parkoviště v centru? Kde je ? To myslíte ten kozí plácek za děkanstvím?
Rok po volbách a už tu kritizujete mnozí z vás ty vámi zvolené.
A to se nesmí ?