Hned dva problémy řeší občané Humpolce ohledně dopravní situace. Prvním z nich je projíždění těžkotonážních vozidel obytnou čtvrtí na Panském vrchu, druhým je pak nedosažitelnost průmyslové zóny u dálnice pro pěší.
Dříve klidná humpolecká čtvrť – Panský vrch – se bouří proti směřování kamiónů jejími ulicemi do přilehlého průmyslového areálu. Rozhořčení lidí z vilové čtvrti došlo tak daleko, že na stůl humpoleckého starosty dopadla obálka s peticí. Představitelé radnice se tak ocitli mezi dvěma ohni. Rádi by vyhověli připomínkám lidí, neboť těžká vozidla v jejich ulicích skutečně nemají co dělat, zároveň ale nechtějí házet klacky pod nohy humpoleckým podnikatelům.
Potíže vznikly již před revolucí, kdy v průmyslovém areálu sídlila pobočka podniku Sukno. Původní vjezd z Hradské ulice nevyhovoval velikosti nákladních aut, postavila se tedy brána směrem do Vosmíkovy ulice. Po privatizaci si objekt rozdělilo několik podnikatelů, jeden z autodopravců tam založil čerpací stanici pro soukromé účely. Po něm si pronajala velkou část areálu humpolecká firma Interexpres servis, která tam kromě tankování řeší i dílenské a logistické úkony.
Podnikatelé, kteří chápou výtky lidí z rodinných domků, přistoupili na upuštění od nejvíce obtěžujících nočních průjezdů a do budoucna sami navrhli řešení, čímž je stěhování logistické provozovny na příhodnější místo. Najít v Humpolci odpovídající zázemí je ale závažným problémem.Určité možnosti se však rýsují a firma momentálně jedná se třemi vlastníky využitelných prostor. Ovšem ani toto přestěhování nemusí situaci pomoci, neboť firma Interexpres servis není jediným ani posledním nájemcem v areálu bývalého Sukna.
Další komplikovanou situací – především pro zaměstnance průmyslové zóny u humpoleckého dálničního sjezdu – je dosažitelnost pracoviště pouze vozidlem. Po novém chodníku podél hlavního silničního tahu na Pelhřimov se však ptají nejenom nemotorizovaní zaměstnanci továren v Central Trade Parku. Potíž se zdoláním rušné čtyřproudé silnice nezakrývají ani lidé z přilehlé zahrádkářské kolonie.
Na humpolecké radnici označili chybějící chodník za dluh lidem, který by měla vyřešit konečná fáze proměny silničního tahu městem. S výstavbou chodníku k průmyslové zóně je počítáno ve třetí etapě projektu zklidnění dopravy na pelhřimovské silnici. Podle vyjádření radnice se předchozí zúžení vozovky v Okružní ulici osvědčilo a totéž se očekává i od přestavby křižovatky v kopci k dálnici.
Humpolečtí představitelé již vyvolali jednání s vedením Centra Trade Parku a nechali na náklady města zpracovat technickou dokumentaci. Na veškeré úpravy by mělo stačit pět milionů korun. Zástupci CTP se nechali slyšet, že se možnosti spolufinancování nezříkají, vyjádření k zaslaným podkladům od města ale prozatím neposkytli. Odmítli se k otázce dostavby infastruktury konkrétně vyjádřit s dovětkem, že společnost se na přípravě rovněž podílí, rozhodující podíl zodpovědnosti však leží na humpolecké radnici.
Předběžná dohoda zněla, že chodník od kruhového objezdu v Okružní ulici k odbočce do zóny zaplatí město, úpravu křižovatky a chodník dovnitř areálu uhradí vlastník parku. Radnice by ráda spojila tuto akci s dokončením úpravy pelhřimovské výpadovky, dokud však nebude mít v rukou rozhodující vyjádření od CTP, jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic nezahájí.
(Zdroj: Pelhřimovský deník)
Podle mě by město mělo vybudovat kruhák na křižovatce Okružní,Zahradní s Pražskou ulicí už tet je to katastrofa a to tu má být ještě nějakej obchodák.tomas
bohužel, tyto komunikace nejsou města, ale kraje a ten zatím o tom asi neuvažuje, i přes žádosti Humpolce
Pořád kecy,že něco není města.Od čeho ti lidé na radnici jsou ?Snad od toho aby věci řešili a ne se vymlouvali!Tak jak se udělala Okružní je naprosto trestuhodné!!Za ty prachy tam měla být cyklostezka a další kruháky na Jihlavské a ke koupališti.To také radní nemohli nebo nevěděli??Řešení celkové dopravy v Humpolci je nutné,jako občan neznám žádnou koncepci jak to chce radnice řešit,snad by z nich mohl vypadnout nějaký koncept.
Mějte se hlavně rádi.