Na Městském úřadu v Humpolci, obecním živnostenském úřadu začal fungovat tzv. Spotřebitelský ombudsman.
Spotřebitelský ombudsman je systém, který za pomoci kontaktních míst na živnostenských úřadech a jejich spolupráce s nevládními neziskovými organizacemi umožní především seniorům efektivně, rychle a bezplatně se domoci spotřebitelských práv.
Spotřebitelský ombudsman byl zaveden za účelem okamžitého řešení palčivého problému s nepoctivým prodejem v případě tzv. předváděcích akcí. Na nich je v řadě případů prodáváno zboží nebo jsou nabízeny služby za použití tzv. nekalých obchodních praktik. Spotřebitelům je nuceno ke koupi zboží, které ve skutečnosti nepotřebují. V mnohých případech se navíc jedná o zboží značně předražené.
Spotřebitel se díky nově zaváděnému systému může zdarma obrátit na některý ze živnostenských úřadů, kde s ním bude vyplněn jednoduchý vstupní formulář, kterým založí případ, jenž bude dále zpracován místně nejbližší nevládní neziskovou organizací. Tato organizace potom bude radit, resp. zastupovat spotřebitele, a to opět bezplatně.
Systém současně umožní případnou snazší kontrolu dotčeného prodejce orgány státu.
Pokud se spotřebitel rozhodne obrátit se na nevládní neziskovou organizaci přímo sám, jsou mu zde k dispozici kontakty na takové organizace, která se zabývají ochranou spotřebitele. Spotřebitelé mohou případně využít publikovaných vzorů.
Více informací k systému spotřebitelského ombudsmana lze nalézt na stránkách:
http://www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/spotrebitelsky-ombudsman/
Kontaktní osoba živnostenského úřadu:
Helena Horáčková, tel.: +420 565 518 165, e-mail: helena.horackova@mesto-humpolec.cz
zdroj: www.mesto-humpolec.cz