Rodinný pivovar BERNARD v těchto dnech reaguje ve své nové billboardové kampani Dnes z PETky, zítra z tašky na jednu z dalších absurdit dnešní doby.
„Billboardovou
kampaní Dnes z PETky, zítra
z tašky chceme upozornit na to, kam až může dojít snaha některých
pivovarů, pod tlakem obchodních řetězců. Pokud to takto bude pokračovat dál,
můžeme se v budoucnu dočkat toho, že tradiční český ležák se bude prodávat
v igelitových taškách.“říká s nadsázkou Stanislav Bernard a
dodává:“Jsem toho názoru, že národní
nápoj, kterým český ležák jistě je, si zaslouží, aby se prodával ve skleněné
lahvi. V současné době se však stále více piva stáčí do plastových lahví a
navíc se často dováží ze zahraničí. Je to potom ještě tradiční české pivo?“
V současné době Rodinný pivovar BERNARD vaří 7 druhů
nepasterizovaného piva a 4 druhy nealkoholického piva. Tři druhy piva se stáčí
do retro lahví s patentním uzávěrem, ostatní piva do vlastních skleněných
lahví.
SORTIMENT piva BERNARD v prodeji ve skleněných
lahvích:
SVÁTEČNÍ LEŽÁK s jemnými kvasnicemi (nefiltrovaný světlý
ležák)
JANTAROVÝ LEŽÁK s jemnými kvasnicemi (nefiltrovaný
řezaný ležák)
ČERNÝ LEŽÁK s jemnými kvasnicemi (nefiltrovaný tmavý
ležák)
Tradiční české světlé pivo (světlé výčepní pivo)
Tradiční český světlý ležák (světlý ležák)
Tradiční český světlý ležák (světlý ležák)
BERNARD s těžkou hlavou "OX" (speciální
světlé pivo)
BERNARD s čistou hlavou Free (nealkohoholické světlé
pivo)
BERNARD s čistou
hlavou Jantar (nealkoholické polotmavé pivo)
BERNARD s čistou
hlavou Švestka (osvěžující nealkoholický nápoj, švestkový se sladidlem)
BERNARD s čistou
hlavou Višeň (osvěžující nealkoholický nápoj, višňový se sladidlem)
Snahu některých pivovarů stáčet pivo do PET lahví také neuznavám,ovšem dělat z toho reklamní kampaň také není nijak chválihodný tah.
Je třeba také poctivě přiznat,že např.tzv.deswítka,která je dnes nemá s desítkou z kraje devadesátých let také mnoho společného.Neexistují pevné normy a prakticky každý pivovar i kaýdý strejda co to vaří v kotli v restauraci,tedy minipivovary vaří jak chtějí. A to platí i o pivovarech na Vysočině
Ano, měly by rozhodně být pevné normy! Všechna piva by chutnala stejně a bylo by po problémech. Takhle chutná každé pivo jinak a drzý zákazník má tendenci si vybírat!!! Např. Bernard je nepřiměřeně hořký!!!!
Nejde o hořkost jako takovou.Mám na mysli ČSN,které fungovaly tuším do poloviny 90.let.Dále značení piva.Když se přešlo jen na názvy výčepní,ležák a pod.,tak se poněkud zapomnělo,že se desítka může stát klidně devítkou.Za starého dobrého bolševika se uváděl vždy minimální obsah alkoholu.Tuším 12% pivo světlé mělo 3,1,desítka 2,6, diapivo 3,4,jedenáctku si přesně nepamatuji.
Myslím že i při těchto značeních si piva zachovávala chutě.Pamětníci jistě ví,že např.Rebel se od hump.piva lišil výrazně,brodská černá desítka měla také své aroma a chuť,jasný rozdíl byl mezi Pelhřimovem a Budvarem.
Chuťové variace rozhodně nezajistí ani 170 minipivovarů v ČR.
Vážený, i za nového dobrého kapitalismu je vždy na lahvi uveden minimální obsah alkoholu. Takže z tohoto pohledu je to stejné a pak už záleží jen na vás, jestli si to chcete přečíst a co vlastně chcete konzumovat….Výběr je nepřeberný, jen je třeba si ujasnit, jestli preferuji cenu, nebo kvalitu !
Obsah alkoholu minimální uváděn není.Uvádí se obsah alkoholu maximální v objemu.
Naqvíc na mnoha etiketách se tento údaj uvádí na zadní etiketě nebo na krčku,je to stále menší a pro starší nečitelné.
Na přední etiketě se uvádí třeba sládek,ale údaje ne.
ty trotle tak si vem brejle a nebud línej si tu etiketu přečíst.