Poslední reklamní kampaň Microsoftu pobouřila New York. Výrobce softwaru, propagující svůj nový produkt MSN 8, „vyzdobil“ město nepovolenou reklamou. Microsoft si za své počínání již vykoledoval pokutu – ve výši 50 amerických dolarů za přestupek a dalších pět USD za náklady na odstranění reklam. V kontrastu s částkou, kterou Microsoft do kampaně investoval, se tak jedná o pokutu spíše k zasmání. Výdaje na reklamu činily 300 miliónů dolarů.
Microsoft se po protestech obyvatel i zastupitelů města omluvil. Viceprezident MSN, Yusuf Mehdi, uvedl, že společnost si je chyb vědoma a okamžitě začala pracovat na odstranění reklamy.
Nejnovější reklamní kampaň Microsoftu vzbudila nevoli i svým zpracováním. „Butterfly“ – motýlek, který je k vidění ve městě i v internetové reklamě, se moc nelíbí. Motýl se prostě příliš nepovedl a jediné, co by mohlo upoutat, jsou křídla – ta znázorňují logo Microsoft MSN. Podle některých obyvatel New Yorku se děti „zlého motýla“ bojí.
Motýlků o velikosti 30,5 x 50,8 centimetrů se v New Yorku objevily stovky. Polepeny byly odpadkové koše, chodníky, značky, semafory a další místa, která jinak k reklamním účelům neslouží.
Pro Humpoláka exlusivně – Roman Vošický, Harrisburg, USA