O patnáct procent více piva než vloni uvařil letos humpolecký Rodinný pivovar Bernard. I díky mimořádně horkému létu zde do konce září vystavili na 94 tisíc hektolitrů piva. Tržby za pivo se proti loňsku zvýšily o třetinu na téměř 130 milionů korun. Podle mluvčího Zdeňka Mikuláška se kromě vyššího výstavu projevilo i lednové zvýšení ceny piva a rostoucí poptávka po svátečním ležáku.
Prodej podpořily i dlouhodobé investice do obchodní činnosti, které pivovaru otevírají cestu do dalších restaurací v celé republice. Pivovar také dbá na propagaci; letos získal několik ocenění v oblasti reklamy, naposled počátkem listopadu za reklamní motiv Smrt otvíráku. Zlatou pecku mu udělila Asociace českých reklamních agentur. „Dneska se bez reklamy žádný výrobek neobejde. My nemáme tak velké finanční prostředky, proto volíme reklamu, která je zajímavá a vtipná,“ řekl Mikulášek. Podle něj se firmě osvědčila spolupráce s odbornou firmou. Pivovar chystá velkou kampaň po celé republice koncem roku a další na jaře.
Podnik letos dokončil stavbu haly na stáčení piva do sudů za 30 milionů korun a dalších 6,5 milionu do investoval do kvasných kapacit. Pivovar zaměstnává 85 lidí; v minulém roce vystavil 109 tisíc hektolitrů a za pivo tržil 116 milionů korun.