Po jedenácté se uskuteční od neděle 16. srpna v Havlíčkově Brodě Letní žurnalistická škola Karla Havlíčka Borovského 2015, jejímž hlavním tématem budou polsko-české vztahy. „Letos se přihlásilo nejvíc zájemců ze zahraničí v historii akce. Do Brodu přijedou mladí lidé z Polska, Ukrajiny, Slovenska, Rakouska, Německa a Česka. Týden se budou věnovat médiím, ale také historii a kultuře střední Evropy. V šesti skupinách (Tisk, Web, Rádio, TV, Foto a PR a marketing je budou vzdělávat čeští novináři a odborníci,“ uvedl Milan Pilař, jeden z organizátorů akce.
Účastníky čeká každý den nejen teoretické vzdělávání, ale také praktické cvičení, vytváření konkrétních mediálních výstupů. „Každý účastník si v rámci své skupiny vyzkouší vytvořit novinový článek, rozhlasovou nebo televizní reportáž, fotoseriál nebo tiskovou zprávu. Většinu mediálních výstupů účastníků školy zveřejní partnerská média ještě v době konání akce,“ dodává Milan Pilař.
Od pondělí 17. do soboty 22. srpna navíc absolvují účastníci odpolední a podvečerní besedy a přednášky s hosty ze zemí střední Evropy, Velké Británie a USA. Všechny jsou přístupné zdarma také pro veřejnost, zájemci je mohou zhlédnout také online prostřednictvím portálu vysilamezive.cz, případně se na ně podívat ze záznamu. Program všech besed a přednášek na webu letní školy – www.letnizurnalistickaskola.cz.
Jedenáctý ročník Letní žurnalistické školy Karla Havlíčka Borovského 2015 se uskuteční v Havlíčkově Brodě od neděle 16. do neděle 23. srpna 2015.
Hlavními partnery týdenní školy v Havlíčkově Brodě jsou: nadace Friedrich Ebert Stiftung, Rakouské kulturní fórum v Praze, Velvyslanectví Rakouské republiky v Praze, Zastoupení Evropské komise v Praze, Polský institut v Praze, Slovenský institut v Praze a Velvyslanectví Spolkové republiky Německo, Česko-polské fórum, Americké centrum v Praze a Velvyslanectví USA v Praze.
Mediálními partnery akce jsou online deník Nerovlivni.cz a Lidové noviny.
Regionálními partnery Deník, Jihlavské listy, online deník Vysočina-news.cz a televize HBin.
Dalšími partnery akce jsou město Havlíčkův Brod, Krajská knihovna Vysočiny v Havlíčkově Brodě, Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod, a. s., společnost Amylon, a. s., Bosch Diesel Jihlava, s. r. o., a reklamní společnost Pross, s. r. o.