V Humpolci začíná oprava Husovy ulice. Potrvá do konce srpna.

25

Plánová kompletní rekonstrukce Husovy ulice v Humpolci začne v úterý 2. května a potrvá zhruba do konce srpna

 Silnice v úseku od pošty po křižovatku s Rašínovou ulicí bude pro dopravu po celou dobu oprav uzavřena. Zastávka autobusů u pošty bude přesunuta do ulice Hálkova, naproti firmě Lion (stejné místo jako při opravě křižovatky u Lidlu). 

„Obyvatelé města a jeho návštěvníci proto musí v této lokalitě počítat s omezením pohybu i dopravy,“ říká Iva Čížková, mluvčí společnosti SWIETELSKY stavební. Ta je generálním dodavatelem stavby ve sdružení s firmou VHST Humpolec. Silnice v úseku od pošty po křižovatku s Rašínovou ulicí bude pro dopravu po celou dobu oprav uzavřena. Chodci se zde budou pohybovat ve vyznačených koridorech. Blízkost staveniště však vyžaduje zvýšenou opatrností.

„Jde o zásah do života v centru města, a proto mi je jasné, že budeme pod každodenní kontrolou veřejnosti. Na práce, trvající zhruba čtyři měsíce jsme ale připraveni,“ říká Petr Seknička, ředitel oblasti Vysočina, odštěpného závodu Dopravní stavby Východ, SWIETELSKY stavební. Dodavatel stavby vzešel z veřejné obchodní soutěže, hodnota zakázky je zhruba 16 milionů Kč včetně finanční rezervy a DPH.

Místostarosta města Květoslav Namyslo připomíná, že po rekonstrukci naléhavě volal zejména velmi špatný, zvlněný stav vozovky. „Průjezd auty znamenal značný hluk a otřesy, což se dotýkalo hlavně lidí, kteří zde žijí nebo pracují. Zároveň je zde nevyhovující kanalizace a vodovodní řad. Proto jsme se rozhodli pro kompletní rekonstrukci, včetně nových chodníků a veřejného osvětlení,“ říká. Díky úpravám prostranství a kolmým stáním přibudou také další parkovací místa. Nové přechody pak zlepší pohyb chodců, pro které bude ulice bezpečnější. Její nová podoba bude korespondovat s již dříve zrekonstruovanými ulicemi v okolí – s Rašínovou a Žižkovou. Důstojná úprava nemine ani okolí budovy pošty.

Během rekonstrukce Husovy ulice budou autobusové zastávky u pošty přemístěny ze Lnářské do Hálkovy ulice. Podobně tomu bylo loni, kdy se rekonstruovala křižovatka u bývalých mléčných lahůdek. „Objízdná trasa bude vyznačena a povede ulicí Na Kasárnách kolem rybníku Cihelna, přes Hálkovu a Lnářskou ulici k Havlíčkovu náměstí,“ doplňuje Aneta Slavíková, mluvčí radnice.

Projekt úpravy Husovy ulice vypracoval humpolecký ateliér OK Plan Architects, Jde o první etapu záměru města postupně rekonstruovat území od Školní ulice (restaurace Na Baronce) přes Havlíčkovo náměstí a Husovu ulici až ke křižovatce s Rašínovou ulicí. O realizaci oprav prostranství Havlíčkova náměstí a ulice Školní po restauraci Na Baronce bude rozhodovat zastupitelstvo města v dalších letech.

zdroj: www.infohumpolec.cz

Petr

25 thoughts on “V Humpolci začíná oprava Husovy ulice. Potrvá do konce srpna.

  1. No konecne ty zajeb@ny dlazebni kostky zase nekde zmizi.
    Neda se po tom jezdit a dela to strasny hluk po okoli.
    Ale i tak jich bude porad po meste hafo 🙁

    1. Obávám se, že se mýlíte. Zrovna povrchy v této části rekonstrukce v ul. Husova budou opět v dlažební kostce. Pan arch. Rýzner přesvědčil zastupitele o tom, že kostka hlučnější než asfalt není!

      1. V tom případě by potřeboval tou kostkou do hlavy. Pak by možná ten rozdíl v hlučnosti začal vnímat.

        1. Nelez do města vesnickej burane. Vrať se na vesnici, tam je asfalt všude. Jen tam budeš spokojenej. Až naspoříš na výlet do Prahy, tak se podívej kolik je tam v centru všude kostek. Oni pražáci jsou vlastně debilové, že to tam maj.

          1. A cemu rikas mesto tvl ? Jinak do Praglu se jezdi za trest, ne na vylet. A

    2. No jestli jsi jeden z těch zajeb@ných hovádek, co se snaží jezdit po městě závody, tak máš smůlu. K normálnímu historickýmu centru kamenná dlažba patří. Závodníci patří na okruh. Ale máš štěstí v tom, že humpolecký cajti tě tu nechaji závodit i dál. Dokud někoho nepřejedeš ty zm*de. Pak možná hnou prdelí z teplýho kanclu a budou s tím něco muset dělat. Třeba ten cvok co rozváží pizzu, u toho je to taky jen otázka času než někoho přejede. Debilové na motorkách asi mají taky u cajtů protekci. jinak by se to tu nemohlo dít.

      1. Chudáci lidi, co v ulicích s dlažebkami bydlí. Ono stačí když kolem jezdí auta předepsanou rychlostí a i to je pěkný kravál.
        Dlažba do určitých částí měst jistě patří, ale tam kde je provoz vozidel omezený nebo vyloučený.
        Jinak kontrolu dodržování rychlostních limitů je dnes možné provádět stacionárními radary.

        1. Největší zastánci kostek jsou Ti co bydlí v klidných částek města u asfaltu. Co je to „historické centrum “ v Humpolci. Myslíte např. u nákupního centra, před hotelem Fabrika nebo před nemocnicí? Kostky patří maximálně na pěší zonu a ne tam kde denně projede 15 kamionů a stovka aut…..

        2. Dlažba do města jednoznačně patří, bohužel dnešní zastupitelé ji vyhazují, je to velmi špatné rozhodnutí. Asfalt je za chvíli zničen a jen podněcuje řidiče k rychlé jízdě po městě. Člověku je líto když vidí jak mizí kus historie města jen proto, že někomu vadí trochu hluku navíc. Přivítal bych kdyby se ve městě místo nahrazování kostek asfaltem stavělo více okružních křižovatek.

        1. Trochu hluku (prachu) navíc?!!!! Zeptejte se lidí na sídlišti Masarykova jestli chtějí zpět kostky. Zajímalo by mne kde pisatel bydlí.

  2. Češi opět vyhazují kostky, a Němci je berou všemi deseti!!
    A nebo si kostky opět někdo sebere z MĚÚ na svoji zahradu?

    1. Tady se pořád naříká jak se ničí historie.Nejprve ti chroničtí brečílci co ještě nevydýchali paneláky v Humpolci a dneska se možná ti samí zase staví na stranu kostek. Ano, klidně dlažba po celém městě, ale to by se museli vrátit kočí s povozy, pokud centrem města jezdí kamiony a doprava osobními auty roste, je nutné trochu uvažovat a nebazírovat neustále na historické podobě města. Všeho s mírou.

      Aut bude přibývat, tomu lze jen těžko zabránit, naopak se počet aut v rodinách dává za vzor jak se nám v tržním systému daří. Autobusy chceme mít v centru města a ne na nádraží kam patří, lidé nechtějí chodit daleko, tak jak tedy vymyslet střet historie a reality 21.století…Rád bych tady slyšel rozumný názor, jedno zda to bude modrý nebo oranžový či rudý…

      1. Jediné kamióny ,které jezdí po městě jsou kamióny od pivovaru
        BERNARD !! Tyto kamióny nejen ničí dlažbu vozovek,ale i obrubníky a chodníky na které najíždějí!!! Ale zastupitelé nejednají,protože je jeden z nich.

        1. Ano obrubniky, to taky. Ktery kreten vymyslel tam davat tak vysoke obrubniky ?
          Treba pred Rackem. O ten kdyz zavadis, tak te hodi na chodnik. To jsou protitankove zatarasy.
          Vsude na zapade jsou obrubniky vysoke 5 cm tady 25 cm.
          Tohle je dacanov tady.

  3. Největší neštěstí jsou nejen zúžené ulice,ale hlavně kolmá stání aut proti sobě ve velmi frekventované ulici. Takže výsledek bude te,že budou ucpané ulice + nehody. Jináč to nevidim. Je to krok do středověku,zúžené ulice a navíc ještě křivolaké. To nikde jinde nevidíš!!

    1. Je úžasné jak tady všichni brečíte, ale co takhle vyrazit na jednání zastupitelstva, nebo na veřejné projednávání opravy, přihlásit se a říct tam svuj názor. Jenže to už vyžaduje čas a odvahu ukázat svou tvář a říct své jméno. Nebo alespoň vytisknout svuj názor a podepsaný poslat na radnici, ale to je také o čase a o odvaze se pod svu názor podepsat. Plácání na Humpoláku je o ničem……..

      1. Plně souhlasím s vaším názorem. Ovšem je otázkou,zda by se zastupitelé vůbec zajímali o názor velké části veřejnosti, že zužování ulic není to správné ořechové. Dodnes nikdo nevysvětlil, proč v Lnářské ulici, jsou přilehlé ostrůvky trávy o hodně širší jak chodníky, zda nestálo za úvahu alespoň trochu je zúžit.

        1. Kdyby ten názor řekla velká část veřejnosti, tak věřím tomu, že by to zastupitele zajímalo. Jenže nevěřím tomu, že to velká část veřejnosti veřejně řekne.

          1. Jak již tady padlo, dlažební kostka do měst patří. Nejdůležitější ale je jí umístit na správná místa. Na frekventované komunikace rozhodně NE. Kromě hluku, který vytvaří jak venku tak uvnitř vozidla má ještě jednu velmi špatnou vlastnost. Tou je dlouhá brzdná dráha, která se vlivem mokra a sněhu ještě rapidně zvyšuje.

          2. Při současném počtu automobilů a růstu dopravy by kostky mohly být leda na náměstí, jinak nikde.

          3. Ano tak to je. Jsou proste veci, ktere se musi prizpusobit dobe.
            Kostky by nasly uplatneni i na parkovacich mistech.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Z deníku Policie

Pá Dub 28 , 2017
Pachatel odcizil vzrostlé stromy. Pokusil se o výběr v bankomatu.

You May Like

Témata